MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 12:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Jest jeszcze jeden sposób na sprawdzenie nagrzewnicy - odłączyć ją z obiegu - wężyki wlot i wylot połączyć ze sobą i jeździć i obserwować co się dzieje ...

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 4:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Witam

odgrzewam temat bo dzisiaj pod autem znalazłem kałużę płynu chłodzącego (chyba - tylko to mi ucieka w aucie od jakiegoś tygodnia :cry: ) Miejsce kałuży łączenie silnika ze skrzynią - czyli nagrzewnica. Zrobiłem prosty test i pozostawilem auto odpalone do nagrzania z otwartym ogrzewaniem na maxa i zamkniętym totalnie. Wynik przy otwartym ogrzewaniu nie kapie przy zamkniętym lecą kropelki. Autko nie paruje wewnątrz.
Z tego co czytalem to moze być jakiś zawór ciśnieniowy na podszybiu - pod wycieraczką. Teraz pytania - jak to wygląda? (EPC itp.) ile kosztuje? jak to wymienić... (dam rade sam) A moze to nagrzewnica - tyle że leje sie na zewnątrz auta a nie do środka... jakies inne testy na skopaną nagrzewnicę... ??

pozdrawiam i prosze o pomoc
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 11:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jezeli kapie na zewnatrz a nie do wewnatrz auta to na 100% przyczyna nie jest nagrzewnica. Zarowno krociec zasilajacy jak i krocce powrotne a takze zawory regulujace przeplyw cieplej wody sa po zewnetrznej stronie grodzi (od strony komory silnika). Ja przyjzalbym sie wlasnie zaworom.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 11:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
W obu przypadkach czeka cie zdejmowanie deski (tak jak mnie )


Milo nie byc osamotnionym w swoim nieszczesciu ;) Ja mam padnieta nagrzewnice, zaparowane szyby to u mnie norma, plynu ubywa w niewielkich ilosciach ale ubywa.. Tyle ze charakterystyczny zapach plynu chlodzacego u mnie miesza sie z zapachem, ze tak to brzydko nazwe, pewnych roslinek z lesnego runa ;) Klimy nie ma, ale "zapach" jest dokladnie taki sam, jak w przypadku rozwoju pieczarek na parowniku, moze ciut mniej intensywny. Przy okazji wyrzucania deski warto sprawdzic przy okazji szczelnosc samych kanalow rozprowadzajacych powietrze, bo z tym tez jest roznie, jak ktos juz tam grzebal (przykladowo dmuchawa na najwyzszym biegu, a dmucha jakby byla na conajwyzej drugim).

Z niecierpliwoscia czekam, az dni beda dluzsze.. ;)

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 11:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
zaworowi... [zlosnik] jest jeden... jutro biorę sie za podszybie i dam znać... co i jak. <br>Dodano po 11 godzinach. 56 minutach.:<br> Ok juz wszystko sprawdzone kapie z zaworu a dokladnie z jego ośki... Zawór w ASO to okolo 80zł wiec wymieniam.
Czy musze spuszczać płyn z całego układu czy tylko (np z nagrzewnicy) czyli odpiąć jedną rurkę co idzie do nagrzewnicy i zlać to do wiadra.

pozdr

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 12:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 14, 2007 3:17 pm
Posty: 38
Lokalizacja: trzebinia
Witam panowie
a ja mam takie pytanie bo wymieniałem płyn chłodzący w lałem nowy ale zauważyłem ze teraz z przodu jak wlaczam ogrzewanie na maxa to tylko od strony pasażera grzeje a od kierowcy lodowate powietrze idzie co sie mogło stać nio i jak to naprawić? dodam ze przed wymiana wszystko chodziło cacy

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 3:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ixes pisze:
Czy musze spuszczać płyn z całego układu

nie

ixes pisze:
jest jeden...

podwójny ;) , bo nagrzewnica jest dwustrefowa
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 4:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Przypominam ze mam w201 (jak w podpisie) i tam jest jeden zawor pojedyńczy tak przynajmniej wygląda. W EPC nagrzewnica ma z każdej strony tylko jedno dojscie i wyjscie wiec inaczej niz w w124.


Jezeli nie spuszczać z calego ukladu to jak?? (tak jak napisalem??)

pozdr

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 5:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
witam
chciałem podłączyć sie do tematu
u mnie w coupe jest podobnie jesli chodzi i rózne zapachy z nawiewów
teraz jest zima wiec klime mam wyłaczona ale grzanie chodzi caly czas na max tylko ze wentylator raz wolniej a raz szybciej wlaczam

objalwy są następujące: przy jakims ostrym hamowaniu albo jak ostrzej zbieram zakręt zalatuje do środka jakims dziwnym zapachem jak by olej kapał na wydech i sie przypalał,
jesli chodzi o olej to wszedze sprawdzilem i nie ma zadnych wyciekow, spradzilem tez stan plynu w chlodnicy i nieznacznie ale troche ubyło od poczatku zimy.

pytanie: czy trudno jest zdjac ten plastik na podszybiu pod wycieraczka zeby sie dostac do wczesniej opisanych zaworów sterujacych nagrzewnicą? (w124 coupe)

czy trzeba wywalac cala deske zeby dostac sie do nagrzewnicy?

czy moze czyszczenie układu klimy i od razu grzania zlecic jakiemus sprawdzonemu zakładowi który zajmuje sie tez konsrewacją klmatyzacji ale przy tym pewnie wyjąć z kieszeni koło 1tys zł?

dzieki za odpowiedzi pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 7:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
ja wymieniłem latem termostat i korek wlewu płynu chłodniczego (stary nie miał już gumki uszczelniającej) i zalałem cały układ nowym płynem.
Póki co wszystko jest ok, wiosną okaże się czy czekają mnie jakieś niespodzianki.

Przy okazji pytanie - siadają mi łożyska na wentylatorze (strasznie piszczą a ostatnio wręcz warczą i trzęsie całym kokpitem), ktoś to naprawiał? jest to w ogóle naprawialne? i jaki ewentualny koszt łożysk.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 9:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ixes pisze:
zawor

czy tak to wyglada?? :
Obrazek
mozna prosic nr czesci w ASO?
też bed eniedlugo walczył z wyciakajacym płynem .. bo gdzieś głupi znika (robi sie plamka pod silnikiem) a wszystko niby suche... a jak wlaczam klime to bulgocze.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Witam

W w201 wygląda to tak (nr. 143)
Obrazek

a w w124 z klimą to nr 107 - chyba

Obrazek

pozdr <br>Dodano po 1 minutach.:<br> 2018300684 / 1408300484 VALVE (EXPANSION VALVE)

to chyba to ...

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 3:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ixes pisze:
Przypominam ze mam w201 (jak w podpisie) i tam jest jeden zawor pojedyńczy tak przynajmniej wygląda.

Tak jak i ja, to że nie widać, to nie znaczy, że jest inaczej [zlosnik] wytłumacz mi jak dziecku czy masz dwustrefowe ogrzewanie czy może nagrzewnicęod Poldka, bo cholera u mnie dla pasażera mogę daćciepłe i w tym samym czasie dla siebie chłodne [oczko] ? Chyba, że czegoś nie kumam [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 3:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Sam nad tym myslalem z kolegą FreQ ale nasza teoria jest malo dopracowana...

Z drugiej strony jeżeli do i od samej nagrzewnicy idzie po jednej rurce to gdzie ma byc ten drugi zawor... :o

Ja znalazlem tylko jeden w podszybiu innego po drodze nie widzialem... :roll:

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 5:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ixes pisze:
a w w124 z klimą to nr 107 - chyba

czyli to jest to co pokazałem :)?? w inter carsie kosztuje ok 140zł... hmm

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl