MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 3:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Gerri pisze:
Obok PRESSURE SENSOR jest temperatur sensor (z adnotacją, że jest w głowicy)
To jest właśnie zasterowanie spowodowane podwyższoną temperaturą silnika.

Nie bardzo rozumiem, twierdzisz ze dodatkowym wiatrakiem od klimy steruje czujnik termiczny umieszczony w glowicy silnika a jego wlaczenie uzaleznione jest od temperatury silnika???

Czy przeczytales manual ktory zamiescilem powyzej?

Czy zobaczyles zamieszczony tam rysunek przedstawiajacy polozenie i opis czujnika cisnieniowego i termicznego znajdujacych sie na osuszaczu klimatyzacji?

Czy zobaczyles schemat klimy przedstawiajacy osuszacz klimatyzacji z czujnikami cisnieniowym i termicznym ( numer katalogowy tego drugiego zgadza sie z opisem czujnika termicznego na stronie sklepu ) tutaj http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 195&SGN=06
i nadal twierdzisz ze czarne jest biale?

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 8:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
dla urozmaicenia dyskusji dodam, że w moim M110 USA w W114C dodatkowy wiatrak jest sterowany (włączany) dwojako:

1. Po przekroczeniu 100 stopni C płynu chłodzącego (czujnik termiczny w silniku, obok czujnika do temperatury)

2. Po przekroczeniu 62 (lub 65, nie pamiętam) stopni C w układzie klimatyzacji (czujnik obok osuszacza).

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 8:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
PK2 pisze:
2. Po przekroczeniu 62 (lub 65, nie pamiętam) stopni C w układzie klimatyzacji (czujnik obok osuszacza).

Wlasnie o ten czujnik mi chodzi, byly montowane dwa rodzaje uruchamiajace sie w temperaturach ok 50 C lub ok 60 C

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 9:22 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
pszamrej pisze:
Gerri pisze:
Obok PRESSURE SENSOR jest temperatur sensor (z adnotacją, że jest w głowicy)
To jest właśnie zasterowanie spowodowane podwyższoną temperaturą silnika.



pszamrej pisze:
Nie bardzo rozumiem, twierdzisz ze dodatkowym wiatrakiem od klimy steruje czujnik termiczny umieszczony w glowicy silnika a jego wlaczenie uzaleznione jest od temperatury silnika????


Właśnie - nie bardzo rozumiesz:
Wentylator uruchamiany jest z dwóch obwodów, i do każdego z obwodów jest przekaźnik w skrzynce bezpieczników. (odnoszę sie do 124, ale w tych latach układy te były bliźniaczo podobne) Jeden z przekaźników uruchamiany jest poprzez czujnik z klimy (jaki by nie był - dopóki tego nie wyjaśnimy, niech to będzie "czujnik") i podaje prąd na siln iki wentylatora poprzez opornik, czyli wentylator po uruchomieniu pracuje "na pół gwizdka". Drugi przekaźnik uruchamiany jest przez czujnik umieszczony w głowicy silnika ( i jest to bez wątpienia czujnik TEMPERATUROWY) który w różnym zakresie temperatur (zależnie od modelu i wykonania "na kraj" może to być nawet 130 stopni dla załączenia) uruchamia ten sam wentylator, jednak podaje tym razem napięcie bezpośrednio z akumulatora (czyli "pełne obroty") Po prostu ekstremalne obciążenie silnika (klima) w wyjątkowo wysokiej temperaturze może powodować, że podstawowy układ chłodzenia nie wydala, i potrzebuje właśnie takiej pomocy.

pszamrej pisze:
Czy przeczytales manual ktory zamiescilem powyzej??


Nie przeczytałem - napisałem, że mi sie nie otwiera
pszamrej pisze:
Czy zobaczyles zamieszczony tam rysunek przedstawiajacy polozenie i opis czujnika cisnieniowego i termicznego znajdujacych sie na osuszaczu klimatyzacji??


Nie zobaczyłem (z przyczyn j/w)

pszamrej pisze:
Czy zobaczyles schemat klimy przedstawiajacy osuszacz klimatyzacji z czujnikami cisnieniowym i termicznym ( numer katalogowy tego drugiego zgadza sie z opisem czujnika termicznego na stronie sklepu ) tutaj http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 195&SGN=06


To żaden schemat - to po prostu rysunek złożeniowy z EPC, którym posługują się sprzedawcy części. Nijak sie ma do jakiejkolwiek instrukcji warsztatowej.

pszamrej pisze:
i nadal twierdzisz ze czarne jest biale?


POŻIWIOM - UWIDIM ... [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 10:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Gerri pisze:
Wentylator uruchamiany jest z dwóch obwodów

ok jesli tak to w tym punkcie przyznaje ci racje, co nie zmienia sedna naszego sporu
Gerri pisze:
Nie przeczytałem - napisałem, że mi sie nie otwiera

otwiera sie, przed chwila sprawdzalem, jest to plik .pdf, musisz miec Acrobat Reader, dopoki tego nie przeczytasz dalsza dyskusja nie ma sensu

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 11:09 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mam Acrobat Readera i ten link:

http://w12.easy-share.com/983006.html

mi się nie otwiera...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Hmmmm.
Ja niecałe dwa tygodnie temu byłem na "uruchomieniu" (czyt. przeglądzie i napełnieniu) klimki i kolega, któren to robił sprawdzał czujnik CIŚNIENIOWY. Sprawdzał tzn. gdy klimka była włączona i podłączona do "aparatury" kontrolno-pomiarowo-napełniającej (czego ten sprzęt w sobie nie miał ;) ) patrzył przy jakim CIŚNIENIU czujnik zaczyna przewodzić prąd (załącza wiatrak). Nie pamiętam jaka była to wartość, ale w czwartek rano jadę do niego z kombikiem na uruchomienie klimy to zapytam i nie omieszkam szacownych forumowiczów poinformować.

Jako ciekawostkę dodam... że u mnie wiatrak nie chodzi, mimo że czujnik na osuszaczu przepuszcza prąd, gdzieś drugi biegun traci zasilanie. Tylko teraz nie wiem czy brakuje masy czy "plusa", miałem szukać tego prądu ale nie było kiedy :-? <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
Gerri pisze:
Mam Acrobat Readera i ten link:

http://w12.easy-share.com/983006.html

mi się nie otwiera...


Hmmm Gerri, a wpisujesz Waść kod w okienko ? 8)

Po tekście: "the temperature switch can be replaced, when air-conditioning system filled"

Wnioskuję:
1. że jednak mamy do czynienia z czujnikiem temperaturowym
2. czujnika ciśnieniowego nie moglibyśmy wymienić przy napełnionym układzie, bez utraty czynnika...

Więc muszę kolegę ze studiów mgr. inż. chłodnictwa pociągnąć za język, on to nazwał czujnikiem ciśnieniowym 8)

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 9:00 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Junak pisze:
Gerri pisze:
Mam Acrobat Readera i ten link:

http://w12.easy-share.com/983006.html

mi się nie otwiera...


Hmmm Gerri, a wpisujesz Waść kod w okienko ? 8)



Tylko klikam, również wpisuję - i nic...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 10:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Mi tez link chodzi. Taj mest (to jest przyklad dysleksji) czarno na bialym napisane "temperature switch in the receiver dehydrator" - czyli wylacznik termiczny w osuszaczu (kurde - jezyk mi sie lamie jak to prubuje wymowic!! :oops: )


Ku chwale Ojczyzny;

Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 10:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
TReneR pisze:
"temperature switch in the receiver dehydrator" - czyli wylacznik termiczny w osuszaczu
Obrazek


Wygląda mniej więcej tak:

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 11:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Dość ciekawa i zażarta dyskusja. Z mojej wiedzy wynika, że czujniki ciśnieniowe posiadają otworek w miejscu gdzie ma na nie działać ciśnienie. Piszę tu o normalnych czujnikach a nie tych stosowanych przez NASA. Zapewne zaraz ktoś mnie poprawi, ale ja jestem otwarty na mądrą wiedzę.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 3:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Do TreneRa :

W jaki sposob wklejasz zawartosc plikow pdf ?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 4:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Alt+Print Screan, Paint ctrl+V,i zapisuje jako jpg albo gif ;)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 8:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ok dzieki bardzo przydatne :lol:

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 8:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Przestudiowałem uważnie cały post dotyczący tematu warunków w jakich powinien zadziałać elektryczny wentylator klimy. W moim W124 napotkałem jednak taki problem, bezpiecznik (D) zabezpieczający obwód tego wiatraka przepala się (16A) , może to nie zbyt fachowe ale spróbowałem z większym (25A), wytrzymuje dłużej nie przepala się ale tak mocno nagrzewa, że po jakimś czasie korpus tego bezpiecznika wręcz się wytapia, tym samym zmniejsza się jego wysokość a blaszka, która powinna go dociskać do dolnego gniazda nie jest wstanie tego zrobić. Dodam, że wiatrak obraca się bez jakichkolwiek oporów, działają oba układy uruchamiania wiatraka: wolniejsze obroty z czujnika klimy i szybkie z czujnika układu chłodzenia. Podejrzewam, że przyczyną jest silnik wiatraka. Kiedy 3 lata temu kupiłem auto, uszkodzone było wisco więc całą "robotę" odwalał wiatrak, może skończyły się w nim szczotki ? Wymieniłem wisco ale problem nadal się pojawia, w sezonie letnim gdy używam dość często klimę, przynajmniej raz muszę wymienić wytopiony bezpiecznik.
Mam więc pytanie do szanownych kolegów, jaki powinien być nominalny prąd pobierany przez działający wiatrak, mógłbym sobie to zmierzyć amperomierzem (maksymalny napewno nie może być większy niż prawidłowy bezpiecznik czyli 16A) pewno można to wyliczyć znając moc silnika, a może ktoś z Was miał podobny problem. Proszę o pomoc.

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl