MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lip 15, 2007 11:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
kacperski pisze:
A instalacja za 6tysi to może być 3 gen.? nie znam sie na tym... w uazie gaz jakos daje radę [zlosnik]
jesli to 2. gen. to juz modlic się o wybuch? :roll:


3 gen. to koszt ok 4k do R6. Nie malo, ale zapominasz o strzalach w ke-jecie :)


Na górę
 Tytuł: 1
Post: ndz lip 15, 2007 11:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Kruszyn, nareszcie piszesz jak człowiek :P
Mam W124 z M111.940.
Miasto ~ 10,5l./100km Trasa ~ 7l./100km - oba wyniki z włączoną klimatyzacją.
Osiągi - wystarczające (naprawdę).

Miałem przyjemność jeździć W124 z M104.992.
Miasto ~ dużo. Trasa ~ całkiem niedużo.
Osiągi - świetne (V-biegowy automat).

Generalnie to odradzam Ci R6, bo potrafi być drogie.
Wiem czego szukasz.
Priorytetem powinno być dla Ciebie M111, ale jeżeli znajdziesz ładne M102 to możesz wziąć.
Za wszelką cenę unikaj oznak małomiasteczkowych przeróbek.
Nie baw się w LPG, bo to zazwyczaj niesie ze sobą kłopoty i pozorną oszczędność.

Chyba będę sprzedawał swoją 200E, bo tęsknie do silników OM (i nie chodzi tu o spalanie).


P.S. Powinieneś wziąć pod uwagę coś takiego.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 1:49 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 17, 2007 11:29 pm
Posty: 40
Lokalizacja: GIŻYCKO [NGI...]
W życiu najważniejszy jest kompromis i widzę, że go osiągnąłeś - model 230 CE wygrywa przy zestawieniu ekonomiki i osiągów 8) .

Generalnie o tym motorze słyszy się wiele dobrego ;)

Co do LPG - to niestety, jak widzę z wypowiedzi Kolegów, MB trochę się krzywi po LPG [zlosnik]
Po prostu trzeba to dobrze przemyśleć i przeliczyć.

PS.
broneq pisze:
Daje frajdę z jazdy i już byle BMW E30 318is Ci nie podskoczy.

Z tego co pamiętam 318is (16V) wychodziło dopiero po 1994 roku, więc nie było to E30 a E36 ;)
Szczerze, to przed MB psiadałem 5 szt. BMW (tylko 3-seria) :P

_________________
Pozdrawiam z Giżycka ! - (kom: 0 661 611 111)

W108 280 S 1969 r [NGI 7A]
W114 250CE 1970 r [NO 04A]
W124 250 D 1990 r [NGI 2J22] Pullman
W124 300 D 1992 r [NGI 2R22] Pullman

Nissan X-Trail 2004 r [NGI 7C77] 2,2Cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 8:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
broneq pisze:
Według mnie to 200CE w ogóle odpada bo:
Sprzedawana była tylko na rynku włoskim i przez to ma gorsze zabezpieczenie auty korozyjne. Poza tym silnik 2.0 jest za słaby nawet do 190tki, nie mówiąc już o ciężkiej coupe 124 (cięższa o około 40kg od wersji 4D). Z ekonomią też ma nie wiele wspólnego, bo żeby mieć choć cień radości z jazdy (nie licząc lansu po mieście z otwartymi wszystkimi szybami) trzeba cisnąć, a wtedy wiadomo - wir w baku.
230CE nie bo:
To jest idealny silnik do 190tki, w W124 dostaje już zadyszki. Jeżdżąc zarówno 230E jak i 230CE stwierdziliśmy z Ojcem, że do 124 nadaje się albo fajny diesel albo R6. Za 230 przemawia ekonomia. M102 potrafi przyjąć gaz (jeśli jest WŁAŚCIWIE SERWISOWANA CO 7-8tys km) i spali go po mieście 12 po trasie 10. Benzynki 1-2L/100km mniej.
300CE:
To jest właściwy motor do masy tego kloca! Daje frajdę z jazdy i już byle BMW E30 318is Ci nie podskoczy. Czy pali dużo?? M110 to pali dużo, a M103 już wcale nie tak tragicznie. W W126 podobno spoko mieści się w 14/100 więc w W124 powinno być mniej. Co do gazu, to ja już wolałbym swapnąc diesela, a tak w ogóle, to jak mnie stać na Mercedesa to stać mnie na benzynę. [szalone]

Dlaczego najlepsze są z II serii a nie z III? Bo generalnie Mercedesy 124 E-klasse sypią się blacharsko jak I seria (pre '89) a do tego mają problemy z instalacjami elektrycznymi. Im nowszy silnik, tym czulszy na gaz na przykład, więc to kolejny argument za autem pre 1993. No i podstawowy powód, dla którego starsze W124 jest lepsze - ma DUŻEGO GRILLA a nie takie małe coś w maskę wklejone [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Wybacz ale jak patrze na dane techniczne to zastanawia mnie to co piszesz:
230CE:
Output 132 hp / 97 kW at 5100 /min
Maximum torque 198 Nm at 3500 /min

220CE:
Output 150 hp / 110 kW at 5500 /min
Maximum torque 210 Nm at 4000 /min

300D
Output 113 hp / 83 kW (with catalyst 110 hp / 81 kW) at 4600 /min
Maximum torque 191 Nm at 2800 - 3050 /min

Pokzauje to ze 300D moze ciutke lepiej bedzie sie zbieral z dolu a tak pozatym to 2,3 goruje nad 300D (na papierze)...Jak nie planujesz byc taksowkarzem, albo ciagnac przyczep a zalezy ci na jakotakim przyspieszaniu (mnie w kombi zadowalalo) to nalerzy brac poczciwe 2,3 i sie cieszyc...a jak chce sie przyspieszac jeszcze lepiej to trzeba brac 2,2!A i z ekonomi cos zostaje!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 9:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
WojtekW pisze:
W tej chwili IV gen to wydatek rzędu 2700 zł (z butlą 60l w miejscu koła zapasowego i wlewem gazu we wlece paliwa)


:o Ja mam w qp butle w kole o poj. 45 litrów, podobno to max co się zmieści... Inaczej coś wystaje nie zamyka się itp... <br>Dodano po 14 minutach.:<br>
broneq pisze:
230CE nie bo:
To jest idealny silnik do 190tki, w W124 dostaje już zadyszki. Jeżdżąc zarówno 230E jak i 230CE stwierdziliśmy z Ojcem, że do 124 nadaje się albo fajny diesel albo R6. Za 230 przemawia ekonomia. M102 potrafi przyjąć gaz (jeśli jest WŁAŚCIWIE SERWISOWANA CO 7-8tys km) i spali go po mieście 12 po trasie 10. Benzynki 1-2L/100km mniej


Nie zgodzę się z tobą. Jeśli auto nie jest załadowane i jedzie się w dwie osoby jazda jest bardzo przyjemnia (przynajmniej mój silnik nie wydaje się mieć zadyszki-nawet na gazie). Jeśli chce sie szybciej odjechać po prostu trzeba kręcić silnik do 5,5 tys na każdym biegu i tyle. Spalanie wtedy wzrasta ale o zadyszce nie ma mowy. Może trafiła ci się jakaś padaka z zajechanym silnikiem. Co do serwisowania gazu to ja wymieniam filtr co 10 tys. (8 zł) i po 80 tys. regenerowałem parownik, choć można było jeszcze spokojnie 50 tys jeździć. Żadnych przeglądów co 7-8 tys., tyle to ja robię w 2 miesiące. Spalanie, jak już pisałem, średnie 13, tzn. na trasie 130-150, miasto raczej szybko, nie wierzę żeby nie jeżdżąc jak emeryt ten silnik spalił 10 czy 11 litrów gazu. <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
broneq pisze:
W W126 podobno spoko mieści się w 14/100 więc w W124 powinno być mniej. Co do gazu, to ja już wolałbym swapnąc diesela, a tak w ogóle, to jak mnie stać na Mercedesa to stać mnie na benzynę.


No właśnie, podobno. Jeśli jeździsz 5-10 tys. rocznie to możesz sobie i 500E na benzynie utrzymywać, jak mnie stać na 18 letnie qp za kilkanaście tys. zł to wcale nie znaczy, że mam do niej lać benzynę za 4,5zł za litr i rocznie wydawać ok. 5 tys. na paliwo [zlosnik]
Skoro nowe ML i S śmigają na gazie to ja też nie widzę przeszkód... [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 10:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A więc trocin sam odpowiedział na pytanie czy warto mieć 230, żeby tym jezdzic dynamicznie silnik trzeba piłować do 5,5 tys. 8)
Daje to troche do myslenia

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 11:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Dobrze Ci radzą, żeby w miarę tanio jeździć (tanio to nie tylko benzyna) weź 220/230.

Silniki M104 są mocne, ładnie brzmią. Spalanie ujdzie przy lekkim obsługiwaniu się z pedałem gazu (ale uwierz nie da się). Obsługa tego motoru - droga. Silnik nie lubi zamienników. Instalcja elektryczna jak nei spradzisz może Cię sporo szarpnąć.

Generalnie zawsze polecam, bo mi się bardzo dobrze jeździło. Ale tanim samochodem to na pewno nie był [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 11:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Co do M104, to podzielam opinie kolegi, fajny silniczek, ale drogi w utrzymaniu, sam chciałbym włożyc taki do mojej qp

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 11:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
A po co sie kupuje benzyne?
Zeby moc ja popilowac...jak sie nie chce pilowac to sie kupuje diesla i zmienia biegi przy 2,5 tys obrotow...

Silnik 2,3 na benzynie elegancko zbiera sie juz od 3,5 tys obrotow i do 5,5 idzie elegancko....

...na gazie tak jak ma ustawione niestety czuc ze od 4,5 tys nie ciagnie juz tak jak na benzynie...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 11:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Słowo ''zbiera'' chyba nie jest na miejscu przy tej mocy, i instalacji gazowej. :)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 12:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
A czy 130 koni to jest tak bardzo malo?

Jezdzac czesto pOplem z silnikiem 2,2DTI ktory ma 125 koni uwazam ze - oczywiscie zawsze moze byc lepiej nawet gdy jezdzi sie jakims 400CDI - jest to juz auto ktore wystaczy do baaardzo sprawnego jezdzenia po Polsce, stad mysle ze te oryginalne 130 koni ktore robil MB, dzis po tylu latach na benzynie gdy jest to ze 120-kilka koni sa nadal wystarczajace do sprawnego przemieszczania sie autem ktore niedlugo juz bedzie youngtimerem....bez przesady Panowie, mulem jest 2,0D a nie 2,3 benzyna, bo jesli ona jest cienka to wyklnijcie wszystkich ktorzy pisza o niesamowitych osiagach 300D... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Prosze czytaj uwaznie, moje uwagi odnosily sie do benzyny wlasnie

Cytuj:
Silnik 2,3 na benzynie elegancko zbiera sie juz od 3,5 tys obrotow i do 5,5 idzie elegancko....

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 12:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Może i masz racje ;)
Choć osobiscie nie miałem przyjemnosci prowadzić W124 230, tylko słyszałem opinie od kilku osób na temat tego silnika.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 8:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
zebda pisze:
A po co sie kupuje benzyne?
Zeby moc ja popilowac...jak sie nie chce pilowac to sie kupuje diesla i zmienia biegi przy 2,5 tys obrotow...

Silnik 2,3 na benzynie elegancko zbiera sie juz od 3,5 tys obrotow i do 5,5 idzie elegancko....

...na gazie tak jak ma ustawione niestety czuc ze od 4,5 tys nie ciagnie juz tak jak na benzynie...


Dokładnie [zlosnik] to nie 200D żeby jeździć do 2500 tys. obrotów.
Czy chwilowe 5500 obr. przy przyspieszaniu to piłowanie? Po silniku tego nie słychać, bardzo chętnie wchodzi na obroty.
Silnik się kręci do tej prędkości tylko czasami, gdy naprawdę chcę szybko ruszyć, normalnie do 3500-4000 wystarczy.
Po to jest obrotomierz od 6000 obr. czerwony żeby tak silnika nie wkręcać, ale 5500 jak najbardziej.
Zresztą, MB podaje że moja gwiazdka największą moc osiąga przy 5100 obr., więc jak chcę z niej skorzystać muszę przycisnać [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 10:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
zebda pisze:
mulem jest 2,0D a nie 2,3 benzyna, bo jesli ona jest cienka to wyklnijcie wszystkich ktorzy pisza o niesamowitych osiagach 300D...


Mam nadzieje ze to nie ja pisalem o tych nadzwyczajnych osiagach [zlosnik] A 230tka jak dla mnie pasuje jak ulal do kazdego 124, Niemcy kiedys pisali w katalogu ADAC ze 230tka jest tylko dla tych, ktorzy lubia od czasu do czasu pociagnac sobie przyczepke i oczekuja wiekszej elastycznosci od 200tki. Nie ma mega przyspieszen, ale i spalanie jest w porzadku, bo oprocz ostatniej 190tki kazda 230tka ojca miescila sie w miescie w 11 litrach. Jakbym szukal benzyny w W124 przed liftem to tylko ten silnik, nawet przy malych rocznych przebiegach R6 troche za duzo pala..

A 300D nie oszalamia osiagami, ale cale miasto przejade na 4ce bez zadnego szarpniecia, a tego juz M102 nie zrobi ;) I biegi spokojnie mozna zmieniac kolo 2tys obrotow, po co silnik pilowac [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 10:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Generalnie to i może te 230 E nie jest złe,może być kompromisem miedzy spalaniem i osiągami ale dla mnie M103, to za mało, jak na tak wielki samochód [zlosnik] , oczywiście w dzisiejszych czasach, góre bierze spalanie, im mniej tym lepiej, i rozumiem ludzi którzy kierują głownie ekonomią

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl