MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 10:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 1:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Myślę że chodzi o membranę rozdzielacza. Uruchom go najpierw na lpg. To prostsze. Ale odepnij przekaźnik pb. Każdy gazownik da radę. Przekonasz się. Jak będziesz mógł jeździć na lpg to poszukaj mechanika który naprawi rozdzielacz "k.e. jet". Albo wymieni [szalone] . Latem możesz odpalać na lpg. [cool]

_________________
KRAKÓW
DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 7:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 3:44 pm
Posty: 21
mialem podobne przejscia i rozwiazanie problemu wystrzalu ktore doradzil mi fachowiec od gazu bylo nastepujace cytuje" kazdorazowo jak zakladam gaz w mb z mechanicznyw wtryskiem paliwa otwieram 2-3 mm przeplywomiez i ustawiam mieszanke na bogatsza " koniec cytatu podciaga cos na lince od gazu nazwal to zderzak czy cos u mnie zadzialalo jeszcze nie jest git ale wszystko jest na najlepszej drodze gdzies tam (wiem ze nie facowo sie wyrazam) [zlosnik] zbiera sie powietrze i w pomieszaniu z dawkom lpg juz z powietrzem robi buuuumotwarty przeplywomierz wpuszcza mieszanke lpg "tam" eliminujac powietrze jak sie mylimy tzn ja i moj fachowiec zaznacze ze pierwszy na slasku zakladal lpg to nas skorygujcie POZDRAWIAM i zycze udanej "taniej"jazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:19 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:10 pm
Posty: 26
Powracam! Po 3-ech tygodniach odebrałem merca od 'elektroników'. Okazało się, że awaria polegała na jakimś przepięciu, które uszkodziło centralke gazowni. Naprawili... ale niestety uszkodzeniu uległ również rozdzielacz wtrysków... oni mówią, że tego się nie naprawia tylko wymienia... czy to prawda? jeśli tak, to gdzie tego szukać i ile może kosztować? bo hodowanie tego auta bez możliwości jazdy na benzynie nie ma dla mnie większego sensu :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 12:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
x-man224 pisze:
mialem podobne przejscia i rozwiazanie problemu wystrzalu ktore doradzil mi fachowiec od gazu bylo nastepujace cytuje

Wybacz, ale nie zrozumiałem nic z Twojej wypowiedzi. Może warto wstawić jakąś interpunkcję między słowa? ;) <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
michal83 pisze:
Naprawili... ale niestety uszkodzeniu uległ również rozdzielacz wtrysków... oni mówią, że tego się nie naprawia tylko wymienia... czy to prawda? jeśli tak, to gdzie tego szukać i ile może kosztować?


TAK, wymienia sie, szukamy na allegro, pytamy w dziale giełda, na giełdach i u handlarzy częściami. Cena raczej kilka stówek. Może bym coś doradził ale nie pamiętam jakie masz auto? Czy to o jakimś Mercedesie piszesz cały czas? [zlosnik] [oczko] Klucha 116 może mieć coś takiego na sprzedaż.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 22, 2007 4:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Czy jest możliwość aby przy wystrzale gazu przestawił się zapłon ? Miałem właśnie wystrzał ( kolejny ) ale tym razem nie pospadały żadne gumowe rurki ani gumowa osłona rozdzielacza. Rozebrałem to tak jak zawsze ale to nie jest przyczyną, że silnik nie chce zapalić. Jak kręcą rozrusznikiem to słychać takie małe wychuchy jakby był zapłon przestawiony. Oczekuję pomocy. Pozdrawiam

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 22, 2007 6:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
rzepen pisze:
Czy jest możliwość aby przy wystrzale gazu przestawił się zapłon ? Miałem właśnie wystrzał ( kolejny ) ale tym razem nie pospadały żadne gumowe rurki ani gumowa osłona rozdzielacza. Rozebrałem to tak jak zawsze ale to nie jest przyczyną, że silnik nie chce zapalić. Jak kręcą rozrusznikiem to słychać takie małe wychuchy jakby był zapłon przestawiony. Oczekuję pomocy. Pozdrawiam


Jeżeli węże wszystkie są na miejscu to klapa się wygięła lub zablokowała w gardzielu - było, trzeba poszukać.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 22, 2007 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Otóż nie. Jak napisałem wcześniej wyciągałem cały wtrysk i sprawdzałem gumę na dole. Wiesz, że trzeba wszystko poodkręcać odwtrysku aby zobaczyć tę gumę. Odrazu byłoby widać, że coś jest bie tak. Klapa jest prosta i chodzi nie zacinając się. Kilka razy miałem już wystrzał w związku z czym nie jestem już nowicjuszem w tym temacie. Zawsze jednak albo spadł wąż ( to kolanko ) albo ta guma pod wtryskiem wyskoczyła z rowków. Przed strzałem nie miałem żadnych problemów ( oprócz tego, że co jakiś czas strzelił. Ja już się nauczyłem jeździć żeby nie strzelało ale wczoraj pożyczyłem autko koledze, a ten chciał ruszyć z piskiem. No i strzeliło. Przed chwilą próbowałem i nic. Nie chce gadać. Odłączyłem na chwilę akumulator bo myślałem, że wyzeruję komputer. Nic to nie dało. Czeka mnie wyjazd na święta i jeszcze jutro mogę coś pogrzebać. Proszę o pomoc co może być, że nie chce odpalić. Zaznaczam, że nie ma żadnych stuków z silkika, które wskazywałyby, że może coś nie tak z zaworami. Paliwo dochodzi i gaz też. Jak dłużej kręcę to tak jakby chciał odpalić ale tego nie robi. <br>Dodano po 3 godzinach.:<br> Jeszcze raz rozebrałem wtrysk. I mam pytanie związane z poniższym zdjęciem. Jest tam widoczna rolka obrotowa 1 a pod nią jest taki trzpień 2 ( niewidoczny na zdjęciu, jest pod rolką ). Trzpień ten jest wciśnięty. Czy tak ma być ? Czy trzpień ten powinien być ruchomy wówczas gdy naciska wspomniana rolka zamieszczona na ramieniu klapy spiętrzającej. Jak ewentualnie wypchnąć ten trzpień ?

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 22, 2007 10:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
rzepen pisze:
Trzpień ten jest wciśnięty. Czy tak ma być ? Czy trzpień ten powinien być ruchomy wówczas gdy naciska wspomniana rolka zamieszczona na ramieniu klapy spiętrzającej. Jak ewentualnie wypchnąć ten trzpień ?


Więc nie czytam każdego wątku od początku, żeby pamiętać wszystko, trzpień ma sie swobodnie ruszać, jeżeli jest wcisnięty to prawdopodobnie zalewa Ci się paliwem i nici z odpalenia, ten trzpień reguluje dawkę paliwa, musisz go uruchomić żeby auto miało odpowiednią dawkę paliwa i jeździło. W takim wypadku sprawdź czy oleju w silniku Ci nie przybyło (czy paliwa za dużo nie przelało się do oleju, olej mozesz mieć do wymiany), nie pamiętam jak uruchomić ten trzpień, bo dawno nie rozbieralem tego. pokombinuj i radzę zająć się układem WN bo zniszczysz sobie układ wtryskowy i dolotowy w aucie o ile juz tego nie zrobiłeś. Na LPG auto NIE MUSI STRZELAĆ, ale trzeba dbać. Powodzenia w uruchomieniu.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 22, 2007 10:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Dzięki za fatygę. Tłoczek chodzi tylko ja nie wiedziałem, że pod wpływem bezwładności. Patrzyłem na niego od góry i stwierdziłem, że jest wciśnięty. W innym miejscu forum właśnie dowiedziałem się, że on działa pod wpłwem bezwładności. Odwróciłem go do góry nogami i EUREKA. Tłoczek chodzi. Człowiek cały czas się uczy. Ale samochód dalej nie chce zapalać po tym cholernym strzale. Miałem kiedyś problemy ze strzałami i tak jak sugerowałeś zrobiłem porządek z WN. Miałem ubogą mieszankę i dlatego strzelił jak kolega gwałtownie chciał ruszyć. Ja tego nie robiłem i po wymianie osprzętu WN nie miałem problemów ze strzałami. Trochę dużo mi ostatnio zaczął palić więc zubożyłem mieszankę. Jeździłem delikatnie i nic się nie działo. Do wczoraj. Co jeszcze może być ewentualną przyczyną, że nie chce odpalić ?

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 22, 2007 11:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
rzepen pisze:
Co jeszcze może być ewentualną przyczyną, że nie chce odpalić ?


Powiem Ci że jeżeli wszystko gra w tym ustrojstwie co masz na fotce, jest iskra i paliwo lub LPG to ciężko tak na odległość powiedzieć dlaczego nie odpala, a spróbuj wlać troszkę paliwa w gardziel (na tą płytkę) czy zagada......... Naprawdę ciężko coś stwierdzić, wiidać że już troszkę tam grzebałeś........... w sumie Ci współczuję i chciałbym pomóc.......

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 2:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Postaraj się go zapalić na lpg. To nie trudne.
Jeśli masz uszkodzoną centralkę to zrób sobie mostek z przewodu
od aku + i połącz z elektrozaworem lpg. takie mosiężne z filterkiem.
Od razu usłyszysz cyknięcie i przepływ gazu. Wtedy zapali. Póżniej odłącz
ten mostek. Tylko musisz ustalić dodatni zacisk na elktrozaworze.
Swoją drogą pb może go zalewać jak centralka jest uszkodzona.
Wyjmij więc przekaźnik pompy pb. Chyba wiesz który. To powinno Ci pomóc.
Jeśli tak zmień centralkę.

Piszę o tym już któryś raz.

_________________
KRAKÓW

DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2008 7:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:10 pm
Posty: 26
Powracam do starego tematu. Od tamtego czasu jeżdze tylko na LPG. W międzyczasie rozebrałem całość i okazało się, że ten bolec u dołu rozdzielacza jest cały czas wciśnięty... jak się domyślacie auto można odpalić na benzynie, wchodzi na ok 3000 obr nawet i gaśnie. Czyli rozdzielacz pracuje tak jakby cały czas w położeniu 'pedał gazu w podłodze'? :lol:
Wystatczy sama jego wymiana czy przyczyną może być jeszcze coś innego?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 5:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Dla zakończenia wywołanego tematu i wyjaśnienia przyczyny awarii chcę powiedzieć, że przyczyną tzw. strzału było urwanie się podstawy palca rozdzielacza. Może to w przyszłości komuś pomoże.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 11:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
wymontuj instalacje lpg i wrzuć do kosza - 0 problemów 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 04, 2008 12:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Jokker pisze:
wymontuj instalacje lpg i wrzuć do kosza - 0 problemów 8)


Wujek Dobra Rada? - napewno LPG było przyczyną urwania się podstawy palca rozdzielacza ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl