MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 2:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Cremek pisze:
Co mozna zaobserwowac po pracy wskaznika Economy - w przypadku zjazdu z gorki i puszczeniu gazu wskazowka lezy na bandzie w momencie dojechania do skrzyzowania i zatrzymaniu sie podnosi sie lekko sygnalizujac rozpoczecie podawania dawki dla wolnych obrotow...


BZDURA [cool] , wskazówka ekonomizera nie wychyla się na wolnych obrotach, jeżeli tak jest to mamy źle wyregulowaną mieszankę, zapłon lub silnik łapie lewe powietrze. Więc czas na warsztat z silnikiem. [zlosnik]

Podpowiem innym filozofom, że nie ma znaczenia czy silnik ma 4, 6, 8, 12 cylindrów. Również ASB czy skrzynia ręczna nie mają znaczenia ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 2:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
georem jesteś w 101% pewny swojej wypowiedzi??
Bo jeśli masz pewność to i mnie przekonasz. Moje wyobrażenie o odchylającej się wskazówce ekonomizera na minimalnych obrotach było takie, że się wychyla bo obroty są na tyle niskie, że ekonomia na tym siada (hmm nie wiem jak to dokładnie opisać) mam na myśli stosunek podciśnienia , ilości podawanego paliwa i obrotów.
georem pisze:
jeżeli tak jest to mamy źle wyregulowaną mieszankę

Ale to w jednym i w drugim mam tak.. że czasami jak minimalne są naprawde minimalne (minimalnie nad 500 obr) to lekko odchyla się wskazówka.
Przepraszam za minimalny minimalizm!!
Minimalne pozdrowienia
Artur

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 3:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
BrunoGiamatti pisze:
georem jesteś w 101% pewny swojej wypowiedzi??


Tak, wystarczy że będę w 100% [oczko]

Miałem taki przypadek z naszą 280SL, silnik się pocił to postanowiłem oddać go do kompleksowego uszczelnienia, wymiana wszystkich uszczelek, przy okazji robiłem głowicę. Przed oddanniem na wolnych wskaźnik spoczywał sobie na min. Po odebraniu samochodu wskaźnik wychylał się ponad połowę na wolnych obrotach. Po poszukiwaniach okazało się, że auto łapie lewe powietrze uszczelkami pod wtryskiwaczami, więc komplet nowych uszczelniaczy i było już prawie dobrze ale nie idealnie, silnik szczelny, nie łapie powietrza a ciagle wskazówka się wychyla, więc telefon do ASO, umówiłem się na sprawdzenie i ewentualną regulację silnika. ASO wyregulowało zawory, zapłon, skład mieszanki i wyjechałem autem z wskaźnikiem spoczywajacym sobie z lewej strony na wolnych obrotach.

W 500SL (w SEC) tez wskaźnik spoczywa z lewej strony. W 230TE również.

Musicie sobie zdać sprawę, że w autach 20-30 letnich elementy gumowe są raczej do wymiany, najmniejsze nieszczelności powodują zmiany w składzie mieszanki. Stąd też biorą się na przykład wystrzały w Mercedesach przy zasilaniu LPG, na PB się udaje, potem powstają teorie że Mercedesy nie lubia LPG. Podtstawowe problemy to problem z właścielami dusigroszami co im szkoda kilku stówek na wymianę gumek czy przewodów, a potem płacz i lament.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 3:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
georem pisze:
wskazówka ekonomizera nie wychyla się na wolnych obrotach

Co oznaczają wolne obroty? D + hamulec czy N/P ?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 3:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Dziękuje takie odpowiedzi oczekiwałem :)
Czyli mówisz, że moja teoria jest bzdurą? nie mówię tu o wychylaniu się do połowy czy nawet do 1/3 a o zwykłe kilka mm (niecały 1cm).
Ja to bardzo chętnie powymieniał bym wszystkie gumy ... Tylko dajcie mi spis jakie powinno się przejrzeć/ wymienić .. (i najlepiej numery tych elementów ;) )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 3:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
voytas pisze:
Co oznaczają wolne obroty? D + hamulec czy N/P ?


Dla mnie sprawa jest jasna, wolne obroty są zarówno jak masz D+hamulec jak również na n/P. Wskazówka przy prawidłowych ustawieniach i w pełni sprawnym silniku się nie rusza z minimalnego położenia (dla uprzedzenia następnych pytań, poruszy sie na moment wrzucając bieg, ale potem wraca na min).

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 4:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
georem pisze:
wskazówka ekonomizera nie wychyla się na wolnych obrotach, jeżeli tak jest to mamy źle wyregulowaną mieszankę, zapłon lub silnik łapie lewe powietrze.


georem pisze:
Musicie sobie zdać sprawę, że w autach 20-30 letnich elementy gumowe są raczej do wymiany, najmniejsze nieszczelności powodują zmiany w składzie mieszanki. Stąd też biorą się na przykład wystrzały w Mercedesach przy zasilaniu LPG

Zgadzam się w pełni...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 5:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Aha czyli dochodzę do wniosku, ze mam zły skład mieszanki w SELu, troche lewego powietrza... i kupę długów ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 7:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
W moim SEL u ekonomizer na biegu jałowym jest na zero ale po uruchomieniu na zimnym silniku kiedy chodzi pompa powietrza i są wyraźnie większe obroty przez kilkadziesiąt sekund wskazówka się lekko unosi.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 8:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
georem pisze:
BZDURA [cool] , wskazówka ekonomizera nie wychyla się na wolnych obrotach, jeżeli tak jest to mamy źle wyregulowaną mieszankę, zapłon lub silnik łapie lewe powietrze. Więc czas na warsztat z silnikiem. [zlosnik]


OK w takim razie poprosze o diagnoze co moze u mnie byc nie tak - sytuacja nastepujaca:

1. Silnik "letni" zaraz po uruchomieniu w polozeniu dzwigni -> P.

Obrazek

2. Te same warunki dzwignia w polozeniu D z nacisnietym hamulcem.

Obrazek

Po przejechaniu kawalka i zagrzaniu motoru do ok. 80 stopni na P wskazowka lezy na bandzie, na D (np. postoj na swiatlach) sytuacja jak na zdjeciu no. 1. Silnik nie ma przeciekow, cisnienie trzyma pieknie, mozna miec jedynie zastrzezenia do lekkiego falowania obrotow (750-800 RPM) przy postoju na P po dluzszej jezdzie... lewe powietrze ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 10:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ekonomizer nie jest jakimkolwiek urządzeniem diagnostycznym. Jest na to zbyt niedokładny. Często po jakimś remoncie wskaźników źle jest mocowana wskazówka, występuje niewielka nieszczelność na przewodzie podcisnienia do wskaźnika... itd itp.
Ekonomizer wskazuje obciążenie silnika - nic więcej.
Naturalnym jest, że na jałowych obrotach kiedy silnik ma niewielką moc dysponowaną obciążenie skrzynką na D czy nawet ogrzewaniem szyby powoduje zmniejszenie podciśnienia - czyli wychylenie ekonomizera. Jakie? tego nikt nie wie - bo nikt nie wie co tak naprawdę ekonozmier pokazuje. Do diagnozy silnika podciśnieniem potrzeba właściwie skalowanego miernika podcisnienia i pracy silnika bez jakiegokolwiek obciążenia (P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 11:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
georem pisze:
Podpowiem innym filozofom, że nie ma znaczenia czy silnik ma 4, 6, 8, 12 cylindrów.


Tak na logikę - ekonomizer podłączony jest do kolektora i wychyla się w zależności od podciśnienia jakie tam panuje.
Skoro włączasz D i wciskasz hamulec to silnik dostaje obciążenie i tym samym zmienia się podciśnienie w dolocie, przez co wychyla się wskazówka ekonomizera. Jak do tego włączysz klimę to nie ma bata, żeby się nie ruszył.
Proste urządzenie i nie ma co tu filozofować.

Czy silnik nie ma znaczenia?
Dajmy silnik m102 i m117, zupełnie inne kolektory ssące, zupełnie inne moce i inne panujące podciśnienie przy tych samych obciązeniach. Skoro mechanizm ekonomizera ten sam(tak mi się wydaje), to dlaczego miałby wskazywać to samo przy tych samych obciązeniach?

Cytuj:
Również ASB czy skrzynia ręczna nie mają znaczenia ;)

Czy podciśnienie w kolektorze dolotowym będzie takie samo dla ASB na D z wciśnietym hamulcem i w manualu na pierwszym biegu z wciśniętym hamulcem? Bo o takim przypadku tylko była tu mowa.

Może nie mam racji, ale wiem jak działa ekonomizer [jezyk3]

Niech się wypowie spec ukaniu [zlosnik]

[update] o już się wypowiedział [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony pt lip 25, 2008 11:07 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 11:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Na wolnych obrotach (skrzynia manual, ale w automacie chyba jest podobnie) prawidlowa pozycja wskazowki ekonomizera to oparcie o ogranicznik. Amen.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 11:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trocin w automacie nie będzie podobnie bo automat pobiera moc z silnika. Wrzuć sobie 4 puszczaj delikatnie sprzęgło aby silnik utrzymywał te 700 obr i zobacz co się dzieje z ekonomizerem - a fałszywego powietrza w ukłąd nie dodajesz...
Owszem na P powinien raczej opierać się o ogranicznik ale kto wie jak toto działa po 20 latach.
Kłopoty bardziej trzeba tropić mają na uwadze wspomniane przez kolegę falowanie obrotów. Jeśli położenie wskazówki się zmieni to dobrze :-)
To do czego ja dążę to jest fakt, że ekonomizer jest orientacyjnym wskaźnikiem i jakby go nie było nie było by połowy problemów ;-) jak ze wskaźnikiem ciśnienia oleju i termometrem skalowanym w st. C

Zegarek - a dziękuję za uznanie ale to tylko kwestia literatury, czasem mi jednak szkodzi :lol: [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 12:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
zegarek pisze:
Tak na logikę - ekonomizer podłączony jest do kolektora i wychyla się w zależności od podciśnienia jakie tam panuje.
Skoro włączasz D i wciskasz hamulec to silnik dostaje obciążenie i tym samym zmienia się podciśnienie w dolocie, przez co wychyla się wskazówka ekonomizera. Jak do tego włączysz klimę to nie ma bata, żeby się nie ruszył.
Proste urządzenie i nie ma co tu filozofować.


Twoja logika prowadzi do stwierdzenia, że jak włączysz D, wciśniesz hamulec, włączysz klimę i zechcesz skręcić i włączysz kierunkowskaz to auto Ci zgaśnie bo będzie już tak obciążone obowiązkami! [zlosnik] A od czego jest na przykład regulator wolnych obrotów, ano od tego żeby podnieść obroty kiedy auto ma wieksze obciążenie i wkazówka wraca na pozycję minimum. To nie filozofia i nawet nie czary to są fakty. Jeżeli wskazówka się wychyla na postoju to znaczy że jest coś nie tak, nie działa jakiś czujnik, nie działa jakiś regulator, łapie wolne powietrze, zły zapłon, zły skład mieszanki........... Zrób test: zapal samochód, zostaw na P (lub na luzie), wciśnij gaz, trzymaj 1000 obrotów i co ze wskazówką? jest wychylona? Powinna być przy Twojej logice. ;)
Prawidłowo wygląda to tak że, włączasz wszystko w aucie co jest możliwe, wrzucasz D, trzymasz hamulec i wskazówka w idealnie wyregulowanym siliku nie wychyli się.

zegarek pisze:
Czy silnik nie ma znaczenia?
Dajmy silnik m102 i m117, zupełnie inne kolektory ssące, zupełnie inne moce i inne panujące podciśnienie przy tych samych obciązeniach. Skoro mechanizm ekonomizera ten sam(tak mi się wydaje), to dlaczego miałby wskazywać to samo przy tych samych obciązeniach?

Czy podciśnienie w kolektorze dolotowym będzie takie samo dla ASB na D z wciśnietym hamulcem i w manualu na pierwszym biegu z wciśniętym hamulcem? Bo o takim przypadku tylko była tu mowa.

Może nie mam racji, ale wiem jak działa ekonomizer [jezyk3]


Jeżeli chodzi o mnie to nie musisz tego rozumieć, rodzaj silnika nie ma żadnego znaczenia bo ten ekonomizer nie jest tak mądry i nie oblicza procentowego spadku mocy w danym silniku, zrób test o którym napisałem wyżej i napisz czy Twoja teoria się sprawdza, możesz też jechać 70km/h na prostej drodze trzymając równo gaz i w silniku M102 wskazówka będzie na minimum, chcesz mi napisać że auto przy 70km/h nie robi obciążenia silnikowi?

A może ekonomizery w moich 9-ciu Mercedesach były uszkodzone. [zlosnik]
Jak widzisz ja mam takiego bata co to nawet włączenie klimy go nie rusza. [cool]

Panowie życzę kolorowych snów i mam nadzieję, że przez Wasze wychylające się ekonomizery na biegu jałowym będziecie spać dobrze, bo ja ze swoimi nie wychylającymi się śpię wyśmienicie. [zlosnik] <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
ukaniu pisze:
Naturalnym jest, że na jałowych obrotach kiedy silnik ma niewielką moc dysponowaną obciążenie skrzynką na D czy nawet ogrzewaniem szyby powoduje zmniejszenie podciśnienia - czyli wychylenie ekonomizera. Jakie? tego nikt nie wie - bo nikt nie wie co tak naprawdę ekonozmier pokazuje.


Ja znam odpowiedź. Wcale się nie wychyla, widziałem u siebie wiele razy. [smiech] Wiem bo miałem wiele Mercedesów z ekonomizerami (wszystkie) i widzę że przy sprawnym silniku i jego układach wskaźnik nie wychyla się.
Co otrzymałem w nagrode w tym konkursie? :roll:

P.S.
Przepraszam za swoje nienaturalne Mercedesy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl