MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 11:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn wrz 22, 2008 6:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Jutro sprawdzę :) Dzieki!

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 22, 2008 7:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
hogben pisze:
na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka. Przegazuj parę razy na 6000 rpm


A takiej zabawy to zdecydowanie nie polecam!

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 22, 2008 9:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Mor pisze:
hogben pisze:
na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka. Przegazuj parę razy na 6000 rpm


A takiej zabawy to zdecydowanie nie polecam!


[zlosnikz]

Partyzancki sposób - dziadek z którym 100 lat temu kupowaliśmy moje pierwsze auto ( Volvo 121) mi to pokazał. Ale Mor ma rację - nie jest to naukowa metoda [zlosnik] . Choć czasami tak jest najszybciej. Trzeba tylko trafić w odpowiedni moment. Nie za zimny i nie za ciepły i nie za długo...

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 2:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Kręcenie silnika bez obciążenia do końca obrotomierza w ogóle nie jest dobrą metodą dla czegokolwiek. A dodatkowo na zimnym... Takie zabawy mogą doprowadzić do szybkiego rozstania się z tym silnikiem.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 3:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
hehehe, a jakie są sposoby na ustalenie tego czy czasem uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona? jakie są tego objawy, jak to sprawdzić delikatniej?:)

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 3:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
biał maź w oleju lub ubytek spory płynu chłodniczego i biały dym (para wodna) -na zimnym silniku dopuszczalne, tłusty korzuch w zbiorniczku wyrównawczym, znaczny bólgot gazu do płynu chłodniczego, slady wody/płynu na świecach -wystarczy jeden z powyższych...

warunek konieczny, acz nie wystarczający [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 4:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Nie zauważyłem żadnego z powyższych objawów. Niestety latem, gdy jechałem dość krótką trasę w upalny dzień, prędkość średnia ok 70km/h, po włączeniu klimatyzacji nagle temperatura skoczyła do 90 stopni, po czym z chłodnicy spadł wąż przez co zgubiłem cały płyn. Czy wpływ na taki wzrost ciśnienia w układzie mogło mieć złe funkcjonowanie termostatu? Dodam , iż wentylator chłodnicy silnika działa poprawnie, tylko wentylator chłodnicy klimatyzacji nie uruchamia się. Czy właśnie nieuruchomienie się tego wentylatora mogło też mieć wpływ?

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 5:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
znaczy jaka ma być skoro skoczyła do 90stopni?
90-120stopni to zakres normalny pracy motoru... Jeśli zgubiłeś cały płyn to jaką osiągnął temp silnik? Silnik bez chłodziwa mógł się zagotować (szczególnie głowice), ale wtedy temp na wskaźniku na pewno byłaby nie mniejsza niż 120st. Długo jechałeś bez płynu? No chyba że w ogóle nie było płynu to można ugotować głowicę a temp na wskaźnikach nie podskoczy zbyt dużo -może to właśnie ten przypadek...
Nie widzę związku między temp. 90st a spadnięciem węża chłodnicy.
Wentylator klimy uruchamia się u mnie pow 105st, możesz to sprawdzić zdejmując wtyczkę od czujnika temp na termostacie (ta większa), to będziesz wiedział czy went. działa.
Gdyby źle działał termostat temperatura by podskoczyła znacznie lub by się permanentnie nie dogrzewał (no chyba że czujniki/wskaźniki u Ciebie przekłamują...)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 6:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Od momentu gdy zauważyłem świecącą kontrolkę od poziomu płynu w chłodnicy ( a raczej w zbiorniczku wyrównawczym) przejechałem może ze 2-3 km. Gdy dojeżdżałem na parking temp. skoczyła do 120 stopni, ale wtedy już chyba nie było chłodziwa w układzie. Gdy chciałem przymocować wąż zauważyłem że oderwał się kawałek plastiku od chłodnicy na którym osadzana jest rura. Niestety plastik wewnątrz węża nie pasował do tego z chłodnicy co świadczy o tym że poprzedni właściciel miał podobny problem. Ja jestem właścicielem tego auta od niedawna.

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł: Re: SEC 560
Post: śr wrz 24, 2008 8:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Marcin1981 pisze:
Oto parę lynków :)


Ładny, ładny.................. 8)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Cytuj:
EX W201 E20 '86 LPG; W124 E26 '90 LPG; W116 E28 '79 LPG; C123 E28 '81 ale D30; C126 E56 '90 LPG; C126 E56 '87; 280SL R107 E28 '78


to wszystko to Twoje autka???

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2008 2:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
nie jego...
to są te którymi kiedyś miał okazję się przejechac :P

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2008 8:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Chuck Norris pisze:
nie jego...
to są te którymi kiedyś miał okazję się przejechac :P


Te, którymi miałem się okazję przejechać by się nie zmieściły, to te co miałem i zrobiłem każdym z nich jakieś 40kkm-50kkm [zlosnik] i to są wymienione tylko Mercedesy...... [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2008 11:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no to czapki z głów...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl