Czytałem że CLK powstało jak nieudany twór marketingowców i miał to być konkurent BMW3 Coupe - czyli małe sportowe coupe.
Dlatego było na bazie C-klasy , miało takie badziewne-fikuśne tapicerki, beznadziejne kolorystyki oraz nieskładany słupek
Ponieważ w tym samym czasie skończono produkcję W124CE postanowiono trochę podciągnąc stylistykę aby CLK wyglądał jak wersja coupe okulara. W związku ze sportowym charakterem użyto też silników z okulara.
Ten eksperyment się nie udał, CLK nie kupowali młodzi fani ścigania. Stylistyka też się nie przyjeła, widac to po W209 - jest już innym autem, bardziej eleganckim, składany słupek itd. A w dodatku uśmiercając odwieczny model mercedesa czyli E-klase coupe pozostała luka na rynku czyli sportowo-luksuowe auto. Dlatego stworzono właśnie CLS i to on oficjalnie jest odpowiednikem W124CE , może nie w kwesti stylkistyki tylko bardziej grupy docelowej.
Co ciekawsze - jak się pojawił CLK ok 1997, to w salonach sprzedaży był jeszcze dostępne ostatnie sztuki W124CE ,mimo że droższe od CLK sprzedawały się na równi z CLK.
Podobny nieudany eksperyment to W203 sportcoupe (jako konkurent BMW 3 compact) oraz A i B klasa.
Obecnie Mercedes wraca do starych dobrych zasad - Nie będzie już CLK, będzie E klasa sedan + coupe. Tak samo nie będzie CL - będzie S-klasa limuzyna i coupe.
W203 sportcoupe znany jako CLC też będzie uśmiercony - na jego miejsce wejdzie C-klasa coupe i cabrio.
A klasa to będą małe autka typu BMW1, a B klasa to takie małe terenówki
Do tego powrót SLC. Chyba idą w dobrą stronę.