MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 5:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 17, 2005 9:57 pm
Posty: 41
Lokalizacja: k. Opola i kWrocławia tez zreszta...
Mam malo czasu bo wlasnie wyjezdzam ale:

bez urazy - silnik 4,2 jest "rozwierconym" 380 starego typu
560 ma maksymalny moment obrotowy na najnizszych ze wszystkich obrotach
Elektronika: jezeli wezmiesz wszelkie kontrole trakcji, przekazniki podcisnien a zreszta porownaj grubosc wiazki przewodow od kabiny pod maska to zobaczysz
hydraulika: zdaje sie ze zapomniales lub nie masz hydropneumatycznego zawieszenia i kontroli trakcji.....
Nie mam nic przeciwko swerwisom prywatnym - jednakze koszt regulacji w Mercedesie jest zbiezny z prywatnym - niestety od 25-ciu lat bardziej wierze w serwis mercedesa i narazie sie nie pomylilem - moim ostatnim 126 przejechalem 1 150 000 km !!! :)
Moduly: wejdz na strone Bosch on line i p[oprzez zamienniki modulow oraz nr zastepczych (tzw regenerowanych) przekonasz sie, ze niestety to jest mozliwe - trzeba troche na to poswiecic czasu - ja kiedys musialem to przerrobic

Ok pozdrawiam i powodzenia

_________________
Kocham Mercedesy,czasami miewam ich zbyt wiele,
ale jezeli ma gdzies na swiecie zmarnowac sie ładny klasyczny Mercedes to ......... ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 5:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
560sec pisze:
bez urazy - silnik 4,2 jest "rozwierconym" 380 starego typu


Tak wiem, ze 4.2 to silnik M116, a 5.0 i 5.6 to silniki M117. Pytalem jednak o jakies szczegolne roznice miedzy tymi typami, ktore moglby wplywac na jakosc i trwalosc obu...

560sec pisze:
560 ma maksymalny moment obrotowy na najnizszych ze wszystkich obrotach


No ma i dlatego jest najbardziej ekonomiczny???

560sec pisze:
Elektronika: jezeli wezmiesz wszelkie kontrole trakcji, przekazniki podcisnien a zreszta porownaj grubosc wiazki przewodow od kabiny pod maska to zobaczysz
hydraulika: zdaje sie ze zapomniales lub nie masz hydropneumatycznego zawieszenia i kontroli trakcji.....


Zaraz - zaraz - po pierwsze - ASR nie jest ukladem hydraulicznym - bo chyba to masz na mysli piszac o kontroli trakcji. ASD - fakt jest systemem hydraulicznym, NIVO rowniez - jednak nie kazdy SEC ma te elementy wyposazenia...

560sec pisze:
Nie mam nic przeciwko swerwisom prywatnym - jednakze koszt regulacji w Mercedesie jest zbiezny z prywatnym - niestety od 25-ciu lat bardziej wierze w serwis mercedesa i narazie sie nie pomylilem - moim ostatnim 126 przejechalem 1 150 000 km !!! :)


Gratuluje - jedak nie zmieniam zdania.

560sec pisze:
Moduly: wejdz na strone Bosch on line i p[oprzez zamienniki modulow oraz nr zastepczych (tzw regenerowanych) przekonasz sie, ze niestety to jest mozliwe - trzeba troche na to poswiecic czasu - ja kiedys musialem to przerrobic


Tez musialem to przerobic - dlatego kolejny raz sie z Toba nie zgodze.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 7:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
lewandek pisze:
560sec napisał:
560 ma maksymalny moment obrotowy na najnizszych ze wszystkich obrotach


No ma i dlatego jest najbardziej ekonomiczny???


To chyba logiczne :D:D:D Zazwyczaj jest tak, że im niżej samochód mam ma maksymalny moment obrotowy, tym mniej pali [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 8:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ricco-HoldingPL pisze:
lewandek pisze:
560sec napisał:
560 ma maksymalny moment obrotowy na najnizszych ze wszystkich obrotach

No ma i dlatego jest najbardziej ekonomiczny???


To chyba logiczne :D:D:D Zazwyczaj jest tak, że im niżej samochód mam ma maksymalny moment obrotowy, tym mniej pali [cool]


Sprawdź sobie przy jakich obrotach max moment miały np. 500 przed 1985 i porównaj z 560. [oczko] Ryzykowna diagnoza że 560 pali najmniej, ma zupełnie inaczej zestopniowaną skrzynię, inny most i nie ma tu co porównywać maksymalnych momentów obrotowych, bo nie tylko on ma wpływ na spalanie samochodu.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 17, 2006 7:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Ricco-HoldingPL pisze:
Wybierać i brać

http://tinyurl.com/adlxr

Wiesz, tak się mówi, ale gdy przychodzi do konkretów to jest to skomplikowana operacja... (nigdy nic nie sprowadzałem, ani nie mam bezpośrednich znajomych którzy to robili)
Ale faktycznie, poważnie to rozważam, a skłania mnie totalna beznadzieja na rodzimym rynku... :-?

560sec pisze:
3. musisz sie liczyc z kosztami eksploatacji (kupa elektroniki, hydrauliki i podcisnien) regulacja silnika tylko w Mercedes Service

Właśnie tego się obawiam i dlatego wolałbym 500 niż 560. Ale cóż, zobaczymy co się trafi...
560sec pisze:
5. kiedys tez marzylem o czarnym i czarnej skorze, mam czarnego 199 i szara skore i jest ok

Ja niby mam jakieś typy "rezerwowe", ale czarna skóra musi być.
560sec pisze:
8. nie fascynuuj sie zadnymi AMG itd - to ekstra wyglada w katalogach - na zdjeciach juz znacznie gorzej - eksploatacja moze zakonczyc sie tragicznie drogo

Na to może przyjdzie pora jak już będę miał samochód i się trochę "odkuję" ;) . Myślę że auta po tuningu kogoś innego bym nie kupił.
560sec pisze:
9. moge ci wyslac na maila niemiecki poradnik na co zwrocic uwage przy zakupie sec-a

Mam już sporo takich opracowań, ale na pewno się przyda. Jakbyś mógł to dawaj na nomad00@o2.pl
560sec pisze:
10. nie wiem skad jestes, ale w chwili wolnej mozesz rzucic okiem na mojego - jest raczej niebrzydki

Dzięki, ale... Wiesz, musi być czarny środek ;)
560sec pisze:
Poza tym zycze powodzenia w realizacji marzen i poszukiwaniach tego jedynego

Dzięki! :)
Zobaczymy - chyba niebawem wybiorę się do sąsiadów...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 7:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 17, 2005 9:57 pm
Posty: 41
Lokalizacja: k. Opola i kWrocławia tez zreszta...
michal_5000 pisze:
Mam już sporo takich opracowań, ale na pewno się przyda. Jakbyś mógł to dawaj na nomad00@o2.pl

Wedle zyczenia - wyslalem
Pozdrawiam i zycze powodzenia
Gdybys mial problemy ze sprowadzeniem tego jednego-jedynego - zadzwon - telefon masz w mailu

_________________
Kocham Mercedesy,czasami miewam ich zbyt wiele,

ale jezeli ma gdzies na swiecie zmarnowac sie ładny klasyczny Mercedes to ......... ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 7:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Wielkie dzięki, na pewno się przyda :)
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 7:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Witam po przerwie z kolejną odsłoną mojej "sagi" ;)

Jestem wstępnie umówiony na wyjazd do kraju Bismarcka w przyszłym tygodniu. Celem jest pewien 560 z '91 8)
Wszystko ładnie, ale... Nie działa szyberdach. Na razie nie wiem nic więcej (silnik?), ale może ktoś z Was będzie mógł coś podpowiedzieć. Czy to jakiś typowy defekt? Jeśli tak, to co jest zwykle przyczyną i ile mogłaby kosztować naprawa?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 7:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
michal_5000 pisze:
Czy to jakiś typowy defekt? Jeśli tak, to co jest zwykle przyczyną i ile mogłaby kosztować naprawa?


Typowy defekt szyberdachu to chyba bardziej prowadnice niz silnik. Ale pewnie wszystko okaze sie na miejscu.

_________________
W126 420SE (SMOCZYCA) - 4,2 litra przyjemności skokowej
W201 190


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 8:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 17, 2005 9:57 pm
Posty: 41
Lokalizacja: k. Opola i kWrocławia tez zreszta...
michal_5000 pisze:
Nie działa szyberdach. Na razie nie wiem nic więcej (silnik?), ale może ktoś z Was będzie mógł coś podpowiedzieć. Czy to jakiś typowy defekt? Jeśli tak, to co jest zwykle przyczyną i ile mogłaby kosztować naprawa?

Dach moze sie poprostu "zastac" co powoduje wytarcie zebow na lince lub zebow na zebatkach, mogl wysiasc silnik etc. Jezeli w samochodzie dach bedzie zamkniety prawidlowo i przy trzasnieciu (mocno) drzwiami sie nie otworzy do gory lub nie zapadnie, to w najgorszym wypadku bedziesz jezdzic dalej bez szyberdachu i juz. Czesci oprocz prowadnic powinienes dostac uzywane b/problemu, na prowadnice troche zapolujesz. POWODZENIA :)

_________________
Kocham Mercedesy,czasami miewam ich zbyt wiele,

ale jezeli ma gdzies na swiecie zmarnowac sie ładny klasyczny Mercedes to ......... ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 8:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
560sec pisze:
Jezeli w samochodzie dach bedzie zamkniety prawidlowo i przy trzasnieciu (mocno) drzwiami sie nie otworzy do gory lub nie zapadnie, to w najgorszym wypadku bedziesz jezdzic dalej bez szyberdachu i juz.

Nie ma mowy! Szyberdach to dla mnie jedna z kluczowych rzeczy w samochodzie i do wiosny MUSI działać. 8)
560sec pisze:
Czesci oprocz prowadnic powinienes dostac uzywane b/problemu, na prowadnice troche zapolujesz. POWODZENIA :)

Hm, widzę że może być problem :-? Domyślam się że jakieś inne (W124?) nie pasują?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 9:18 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 17, 2005 9:57 pm
Posty: 41
Lokalizacja: k. Opola i kWrocławia tez zreszta...
michal_5000 pisze:
Nie ma mowy! Szyberdach to dla mnie jedna z kluczowych rzeczy w samochodzie i do wiosny MUSI działać.

Stary, ten dach to chyba najmniejszy problem, skup sie na sprawnosci innych elementow i podzespolow. Na odleglosc nie zdiagnozujesz przyczyny jego usterki. Zwroc uwage, aby silnik po ok 20min nagrzania nie dymil, wody nie wyrzucalo, podajniki pasow chodzily, kontrola trakcji i tempomat dzialaly, silnik rowno chodzil, nie mial wyciekow, rdzy nie bylo etc..... z dachem, jezeli woz nie dachowal napewno sobie poradzisz w Polsce :)

_________________
Kocham Mercedesy,czasami miewam ich zbyt wiele,

ale jezeli ma gdzies na swiecie zmarnowac sie ładny klasyczny Mercedes to ......... ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 10:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
560sec pisze:
Zwroc uwage, aby silnik po ok 20min nagrzania nie dymil, wody nie wyrzucalo, podajniki pasow chodzily, kontrola trakcji i tempomat dzialaly, silnik rowno chodzil, nie mial wyciekow, rdzy nie bylo etc.....


Tak to tylko w Erze... :)

_________________
W126 420SE (SMOCZYCA) - 4,2 litra przyjemności skokowej

W201 190


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 9:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 10:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Widze, ze ktos w koncu sie zdecydowal na tego wlocha wyzej ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl