MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 10:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 11:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To znaczy widzisz jak robierałem to wszystko na części pomijając kwestie elektryczne ustawienia potencjometru.
Widzę 2 możliwości zmiany ilości paliwa podawanej na wtryski.
- zmiana śrubą w obudowie przepływomierza - czyli zmiana sprzężenia ruchu trzpienia rozdzielacza z ruchem klapy. Z racji tego, że wydajność paliwa w funkcji ruchu trzpienia nie jest liniowa regulacja w jednym punkcie może być niewłaściwa w innym.
- regulacji śrubą na nastawniku, powinna (tak mi się teraz wydaje)powdnieść liniowo w stosunku do bazowego ustawienia wydajność w zalezności od położenia klapy. To takie filozoficzne dywagacje ale chciałbym do tego dojść w 100% - jak będę miał chwilę wolnego czasu to sprawdzę ilość paliwa wytryskiwaną na minutę w funkcji położenia klapy oraz po zmianie ustawienia jedną i drugą śrubą tak aby wywnioskować właściwą sekwencję strojenia.
Ta wiedza potrzeba mi z kilku powodów, chciałbym kiedyś zaturbić lekko M103, więc chcę znać możliwości systemu, oraz będę miał na tapecie silnik znajomego do kompletnej regulacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 10:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Ciagne dalej ten watek.

Przed urlopem w gorach pojechalem do serwisu na ustawienie mieszanki i pozostalych parametrow.
Efekt: 150 zl w portfelu mniej, lambda itp ponoc bardzo ladnie i w normie, nadal gasnie, w szczegolnosci jak jest zimny. Jak cieply to tak w 60 % gasnie a w pozostalych 40% prawie gasnie po wrzuceniu na luz podczas jazdy.

Dodam jeszcze, ze jak odlacze mikroczujnik fazy hamowania (mam na mysli ten co jest na koncu linki gazu) to jest OK, ale tylko przez jakis czas.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 09, 2008 9:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Sprawa mam nadzieje, ze rozwiazana.
Panowie, ktorzy stawiali na potencjometr przepustnicy mieli racje (punkty rozdane)
Po wymianie na uzywany, ale w lepszym stanie jest OK
Przejechalem co prawda nieduzo, bo coupe jezdze zadko, ale 50 km zrobilem i jest OK.
Jedyne co teraz jest "gorzej" to zwykle po wlaczeniu zimnego silnika, obroty utrzymywaly sie przez pewien czas na wyzszym poziomie (jakby ssanie). Teraz po wlaczeniu zimnego silnika obroty tylko doslownie na sekunde sa wyzsze a potem od razu spadaja do poziomu normalnej pracy.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 09, 2008 9:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Crazy_Russian pisze:
Teraz po wlaczeniu zimnego silnika obroty tylko doslownie na sekunde sa wyzsze a potem od razu spadaja do poziomu normalnej pracy.


To jest zachowanie jak najbardziej prawidłowe.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 09, 2008 1:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
roadrunner pisze:
Crazy_Russian pisze:
Teraz po wlaczeniu zimnego silnika obroty tylko doslownie na sekunde sa wyzsze a potem od razu spadaja do poziomu normalnej pracy.


To jest zachowanie jak najbardziej prawidłowe.

A nie powinien jako zimny pochodzic na ssaniu pare sekund?
A nie od razu, w zasadzie po sekundzie zmniejszac obroty do 500-600, po rozgrzaniu juz utrzymuja sie na poziomie 900

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 09, 2008 3:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
nooo nasłuchałem sie ostatnio :) włąśnie masz bardzo prawidłowo :)
ssania to niema... powinien od razu po odłączeniu wtryskiwacza rozruchowego zejść do właściwych obrotów :)
ah ten potencjometr :P .. sam wiem dobrze jakie to przejścia z nim są :P

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 8:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
ALPAq pisze:
nooo nasłuchałem sie ostatnio :) włąśnie masz bardzo prawidłowo :)
ssania to niema... powinien od razu po odłączeniu wtryskiwacza rozruchowego zejść do właściwych obrotów :)
ah ten potencjometr :P .. sam wiem dobrze jakie to przejścia z nim są :P

Chyba jednak nie jest OK. "SSanie" wylacza sie po doslownie niecalej sekundzie i obroty leca tak na 450-500, az telepie silnikiem. Wczoraj jak bylo blisko zera wrecz zgasl po tej sekundzie i musialem od nowa odpalac. No i te 450 obrotow to troche malo jak na zimny silnik

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 8:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
ALPAq pisze:
powinien od razu po odłączeniu wtryskiwacza rozruchowego zejść do właściwych obrotów

A tu bym polemizował. W tym układzie jest coś takiego jak wzbogacanie mieszanki w fazie nagrzewania silnika. Oczywiście zaraz po wyłączeniu wtryskiwacza rozruchowego obroty spadają, ale wcale nie od razu do normalnych wolnych. Najpierw są podwyższone i stopniowo spadają aż do właściwych. To rozwiązanie ma właśnie przeciwdziałać trzepaniu nierozgrzanego silnika. O nieprawidłowości u kolegi Crazy_Russian świadczą dodatkowo wzrastające wolne po rozgrzaniu silnika.[/b]

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 1:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Mor a tu bym Ci przyznał rację....

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 2:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
No dobra Panowie.
Co dalej?
Na starym potencjometrze bylo OK, z obrotami na zimnym, ale z kolei gasł.
Dzieki koledze z forum udalo mi sie kupic uzywany ale w lepszym stanie niz moj i "niepodowdujacy gasniecia" potencjometr.
Moze to byc wina potencjometra klapy spietrzajacej?

Jak tak, to bede szukal jeszcze lepszego.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 9:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A zmierzyles napiecie na suwaku potencjometru na biegu jalowym? Jezeli jest ok, to sprawdz czujnki temp. plynu chlodzacego.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 8:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Crazy_Russian pisze:
Chyba jednak nie jest OK. "SSanie" wylacza sie po doslownie niecalej sekundzie i obroty leca tak na 450-500, az telepie silnikiem. Wczoraj jak bylo blisko zera wrecz zgasl po tej sekundzie i musialem od nowa odpalac. No i te 450 obrotow to troche malo jak na zimny silnik

W koncu udalo mi sie znalesc czas i ruszyc auto z garazu do elektryka.
Przypomne o co chodzilo.
Auto gaslo po wrzuceniu na luz.
Po wymianie potencjometra juz nie gaslo, ale na zimnym, jakies 2 sek po odpaleniu gubilo obroty z tendencja do zgasniecia. Dopiero po nagrzaniu bylo OK.
Nie jezdzilem autem wiec nie spieszylo mi sie z powtorna wizyta.
W koncu udalo sie. Kolejna (druga) wymiana potencjometra klapy spietrzajacej przywrocila prawidlowa prace :)
Dzieki wszystkim za pomoc.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 8:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Fajnie!
KE jeśli wszystko jest sprawne musi chodzić OK :-)
Jak przypuszczam po pierwszej wymianie fachowcy zaklinali się, że pot jest dobry? - tutaj niestety trzeba po stalinowsku - ufaj i sprawdzaj :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 8:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
ukaniu pisze:
Fajnie!

Jak przypuszczam po pierwszej wymianie fachowcy zaklinali się, że pot jest dobry? - tutaj niestety trzeba po stalinowsku - ufaj i sprawdzaj :-)

W zasadzie to bylo tak, ze pierwsza diagnoza to byl komputer do przelutowania. Przelutowano i bez zmian, wiec dostalem informacje: potencjometr. Kupilem uzywany i umowilem sie na doczepke po godzinach (jechalem na urlop). Tak tez zostalem obsluzony, czyli "panie, nie gasnie, ale cos dziwnie pali na zimnym, ale dzis juz nie mam czasu"
Okazalo sie ze poprostu potencjometr, ktory kupilem na alllegro byl dobry inaczej.
Jestem szczesliwy, ze ta pierdołę w koncu udalo sie wyeliminowac. Jak ona mnie irytowala i denerwowala ...

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl