MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 12:33 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
georem pisze:

Twoja logika prowadzi do stwierdzenia, że jak włączysz D, wciśniesz hamulec, włączysz klimę i zechcesz skręcić i włączysz kierunkowskaz to auto Ci zgaśnie bo będzie już tak obciążone obowiązkami! [zlosnik] A od czego jest na przykład regulator wolnych obrotów, ano od tego żeby podnieść obroty kiedy auto ma wieksze obciążenie i wkazówka wraca na pozycję minimum. To nie filozofia i nawet nie czary to są fakty. Jeżeli wskazówka się wychyla na postoju to znaczy że jest coś nie tak, nie działa jakiś czujnik, nie działa jakiś regulator, łapie wolne powietrze, zły zapłon, zły skład mieszanki........... Zrób test: zapal samochód, zostaw na P (lub na luzie), wciśnij gaz, trzymaj 1000 obrotów i co ze wskazówką? jest wychylona? Powinna być przy Twojej logice. ;)
Prawidłowo wygląda to tak że, włączasz wszystko w aucie co jest możliwe, wrzucasz D, trzymasz hamulec i wskazówka w idealnie wyregulowanym siliku nie wychyli się.



Mylisz się, stosujesz jakąś logikę odwrotną.
Regulator wolnych obrotów otworzy się więcej (przy zwiększeniu obciążenia) aby utrzymać obroty i co? i podciśnienie w kolektorze zmaleje.
Zdolność zasysania powietrza przez silnik przy takich samych obrotach jest stała a my otwieramy mu coraz więcej kanał dolotowy - w granicznym przypadku (jeśli będzie taka mozliwość) otworzymy go całkiem - podciśnienia nie będzie - obciążenie wyniesie 100% mozlwości. Dalej je zwiększając (obciążenie) spowodujemy zgaśnięcie silnika.
JA już powiedziałem o teście aby deliatnie puszczać sprzęgło tak aby obroty cały czas były na 700 i zobaczyć co się dzieje z ekonomizerem. A no własnie wychyla się bo otwiera się coraz więcej zawór jałowych i podciśnienie maleje (w sensie, że maleje róznica do ciśnienia atmosferycznego) - rośnie obciążenie silnika. Cały czas ekonomizer trzeba traktowac jako wskaźnik obciążenia silnika.

Przy 1000 obrotów silnik ma już dość dużą dysponowaną moc i na luzie jakiekolwiek elementy oprzyrządowania nie pobierają wystarczająco mocy z silnika aby spowodować wychylenie wskazówki.
Jeszcze by tego brakowało aby regulować silnik na wskazanie ekonomizera :lol: (nie neguję oczywiście metody pomiaru i diagnozy za pomocą właściwego meirnika podcisnienia).
Ja za pomocą przestawienia wskazówki ekonomizera na oscie mogę magicznie spowodować naprawę silnika. Tyle z tej całej wróżby.

Cały czas dla uściślenia pisząć o malejącym podciśnieniu mam na myśli malejącą różnicę w stosunku do ciśnienia atmosferycznego.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 1:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
goerem pisze:
Zrób test: zapal samochód, zostaw na P (lub na luzie), wciśnij gaz, trzymaj 1000 obrotów i co ze wskazówką? jest wychylona? Powinna być przy Twojej logice


Nie prawda. Według mojej logiki, ekonomizer wychyli się przy odpowiednej wartości podciśnienia. Z tego co napisałem, wcale nie wynika, że przy trzymaniu na 1000 obrotach, wartośc podciśnienia będzie taka, aby się wychylił ekonomizer. Więc Twoje pytanie wynika wyłącznie na nie czytaniu lub nie rozumieniu tego co napisałem. A możliwe, że pisałem chaotycznie, więc wiedz, że nie wynika to z mojego rozumowania.

goerem pisze:
Również ASB czy skrzynia ręczna nie mają znaczenia

goerem pisze:
Twoja logika prowadzi do stwierdzenia, że jak włączysz D, wciśniesz hamulec, włączysz klimę i zechcesz skręcić i włączysz kierunkowskaz to auto Ci zgaśnie bo będzie już tak obciążone obowiązkami! A od czego jest na przykład regulator wolnych obrotów, ano od tego żeby podnieść obroty kiedy auto ma wieksze obciążenie i wkazówka wraca na pozycję minimum. To nie filozofia i nawet nie czary to są fakty

goerem pisze:
Wiem bo miałem wiele Mercedesów z ekonomizerami


Nie wiem co to były za MB jakie miałeś, ale z tymi co ja się spotkałem, to po wrzuceniu D, obroty spadały, a według Twoich teorii nie powinny, bo przecież auto jest na postoju i sterowanie silnikiem musi doprowadzić do takiego podciśnienia w dolocie, że ekonomizer się nie wychyli [zlosnik]

Jeśli prawdą jest to co napisałem, to niestety Twoje fakty o tym, że ASB nie ma znaczenia i że przy D i wciśniętym hamulcu podciśnienie w kolektorze będzie utrzymywane na poziomie takim jak na P(lub luz w manualu), nie są autentyczne ;)

Podsumowując Twoją teorię:
Obojętne jaki silnik, to na wolnych obrotach, obojętnie pod jakim obciążeniem, sterowanie silnikiem będzie dążyło do tego aby podciśnienie w dolocie było takie, że jak się spojrzy na ekonomizer to będzie opierał się o szpilkę.
Czyli na wolnych obrotach w każdym silniku z ekonomizerem podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być takie samo.

Nie wydaję mi się, żeby było tak pięknie, ale na silnikach się nie znam, miłych snów [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 9:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
zegarek pisze:
Nie wiem co to były za MB jakie miałeś,


Jeżeli chcesz się dowiedzieć to są w podpisie. Co do teorii to ja swoich nie tworzę tylko to sa wnioski z wielu lat jazdy i obsługi swoich Mercedesów. Jak widzisz były tez dwie 560SEC i nic im się nie wychylało po włączeniu D. Wrzucenie D to żadne obciążenie do silnika, żeby od razu ekonomizer się wychylił, napisałem Wam jaki był przypadek z naszym 280SL i mi to wystarczy, a jeżeli chcecie wierzyć w to, że Wasze auta są w 100% sprawne to mi to nie przeszkadza. [zlosnik] Wystarczy mała nieszczelność w układzie dolotowym i ekonomizer się wychyla i to nie jest teoria tylko fakt. Ja tam wole swoje wnioski niż Wasze teoretyzowanie. Mi się podoba jak na wolnych obrotach wcisnę D i nic się nie wychyla, jeżeli chcecie zobaczyć, że można to zapraszam na oględziny. Miłego weekendu. [cool]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 10:02 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
spoko oko [oczko]

U mnie w E56 na D na hamulcu też się nie wychyla, ale jak się załącza sprężarka klimy, to wychyla się na nie więcej niż 1mm, także jest to prawie nie zauważalne.

Będę niedługo uszczelniał wszystkie typowe miejsca do zasysania lewego powietrza, to może się to zmieni.

goerem pisze:
Ja tam wole swoje wnioski niż Wasze teoretyzowanie.


Tylko po co od razu komuś dogryzać i się wyśmiewać...

pozdrowienia


Ostatnio zmieniony sob lip 26, 2008 10:42 am przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 10:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Tak na logikę ekonomizer pokazuje wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym, a co za tym idzie wychylenie tarczy spiętrzającej w układzie K-Jet (która jest sterowana podciśnieniem), czyli można w skrócie powiedzieć że "obrazuje" w pewnym stopniu ruch tarczy spiętrzającej. A jak wiemy tarcza reguluje ilością wtryskiwanego paliwa poprzez rozdzielacz paliwa ,co ma wpływ na ilość spalanej mieszanki.
Teoretycznie fałszywe powietrze powinno zaniżać wskazania ekonomizera, ponieważ "lewe" powietrze to spadek podciśnienia w kolektorze. Tak ja to widzę.
Pytanie dla znawców :
Jak skutecznie sprawdzić czy układ nie " łapie" fałszywego powietrza ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 10:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ekonomizer nie będzie odzwierciedlał położenia klapy.
Zakładając takie samo podciśnienie (takie samo wychylenie wskazówki ekonomizera) przy 2000 i 4000 obr.-> Silnik pobiera w dużym przybliżeniu 2x tyle powietrza przy 4tys. Więc wychylenie klapy będzie zdecydowanie inne - odpowiadające dawkowaniu paliwa w stosunku do ilosci zasysanego powietrza (czyli jak pisałem w przybliżeniu 2x tyle).
Czyli na chłopski rozum jeśli ekonomizer by stał w jednym miejscu (dzięki naszej zwinnej nodze) to ilosć benzyny wlewanej do silnika rośnie z prędkością obrotową.

Ja tam jeśli tropię niewielkie nieszczelności to spryskuję podejrzane miejsca benzyną (uwaga by sie nie zatruć ani nie spalić auta) i obserwuję zachowanie silnika. Jeśli przeciek jest duży silnik zauważalnie zmieni pracę.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 11:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
zegarek pisze:
Tylko po co od razu komuś dogryzać i się wyśmiewać...
pozdrowienia


EEEE tam, od razu dogryzać i wyśmiewać, wrażliwy jesteś jak ekonomizer. [oczko] <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
witek-sec pisze:
Teoretycznie fałszywe powietrze powinno zaniżać wskazania ekonomizera, ponieważ "lewe" powietrze to spadek podciśnienia w kolektorze. Tak ja to widzę.


Na tym polega demokracja, każdy może mieć swój punkt widzenia i niekoniecznie mieć rację. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 12:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
znaczy przespałem temat :o
Pany wywalcie ekonomizery ;) , które niestety obrazują tylko i zawsze obciążenie motoru (coś takowego jak chwilowe zużycie paliwa w plastickch jaguarach [zlosnik] ) i jexdzijcie normalnie. Temat już dawno był przerabiany :roll: .
Teraz tak:
po odpaleniu i nagrzaniu silnika do normalnej pracy EKONOMIZER bez obciążenia na biegu jałowym (i/lub P,N) powinien leżeć na wsporniku i tu nie ma żadnej dyskusji !!! Jeżeli jest inaczej czytaj post z rozwagą i logiką [zlosnik]
Dla aftomatów wygląda to tak, że po zapięciu biegu pt. D i/lub bardziej widocznym R i wciśnięciu HAMULCA cholernie obciążamy motor, który chce już jechać i wtedy wskazówka powinna się lekko wychylić i pozostać do momentu zluzowania hamulca.
Co do obrotów silników M 102 reguluje się je na wrzuconym biegu pt. D i wciśniętym hamulcu pomocniczym, po wrzuceniu na P/N obroty wzrosną o ok. 100-150 n*min-1 z uwagi na obciążenie ze skrzyni biegów pt. AFTOMAT (kłania się znajomośc wybryków skrzyni biegów podczas jazdy po mieście [postoju na światłach i takie tam])
Moim skromnym zdaniem 500 n/min jest równie niskie dla beny jak i dla diesla :roll: (choćby z uwagi na pompę oleju [szalone] )
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 1:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Wojtyla pisze:
po wrzuceniu na P/N obroty wzrosną o ok. 100-150 n*min-1 z uwagi na obciążenie ze skrzyni biegów pt. AFTOMAT


Nie wiem dokładnie jak jest w m102, ale w m103 po wrzuceniu D, ECU odbiera sygnał o wrzuconym biegu i obniża obroty.
W WIS'ie jest to dokładnie opisane jako sposób na podniesienie obrotów na biegu i jest dokładny schemat, który kabelek nalęzy odłączyć. Wydaje mi się, że tyczy się to wszystkich KE-jetów. Oczywiście ten mechanizm jest tylko z autami z ASB.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 12:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
Widzę, że pod moją nieobecność temat się gotuje. Mam nadzieję, że zadając kolejne pytania nic nie przeoczyłem.
Więc przejdźmy do rzeczy. Podczas tygodniowej tęsknoty za moimi drogimi Paniami MB różne myśli mnie męczyły, między innymi te związane z ekonomią.
1. Ile wtrysk podaje paliwa przy rozruchu? (chodzi mi o różne silniki, i to ile wylatuje z każdego wtryskiwacza podczas rozruchu i tej fazy, w której obroty są podniesione)
2. Drugie pytanie wiąże się z pierwszym. Ciekawi mnie ile taki silnik (M103, M104, m117 itd) spala podczas pracy na wolnych obrotach? Kiedyś ukaniu wpsomniał, że M103 w godzine ssie ok 1,5l ... A jak ma się to do innych?
A zadaje to pytanie gdyż zastanawiam się jak wygląda sprawa ekonomii w takiej sytuacji:
Podjeżdżam pod sklep po piwo (bezalkoholowe) i wiem, że nie zejdzie sie dłużej jak 3 min :
a) gasić go?
b) nie gasić go?
Ja bym tu obstawiał nad nie gaszeniem, raz że mniejsze zzużzycie silnika i dwa, że chyba ekonomiczniej wyjdzie.
A jak się ma sytuacja przy postoju 5-8min?
Ktoś robił jakieś pomiary? Mógł by mi ktoś przedstawić dokładną różnice podawanego paliwa przy rozruchu w porównaniu do ciagłej pracy na wolnych obrotach (pod sklepem ;) )?
Mam nadzieje, że w miarę zrozumiale napisałem .. jeśli nie to wybaczcie... to tak po 15 godz jazdy
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 1:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Zrobiłem porównanie. Bak do pełna, takie same warunki, pogoda podobna:
1. Szybkie przyspieszanie, jazda normalna - 16,3l/100km
2. Powolne rozpędzanie (wlekące się ...) - 14,2 l /100 km

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 5:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
WojtekW E220 tyle Ci pali :D?? oż cholera .... to widze, że w Twoim wypadku żaden ze sposobów nie sprawdził się pod kątem ekonomii [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 5:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
WojtekW pisze:
Zrobiłem porównanie. Bak do pełna, takie same warunki, pogoda podobna:
1. Szybkie przyspieszanie, jazda normalna - 16,3l/100km
2. Powolne rozpędzanie (wlekące się ...) - 14,2 l /100 km


Mojemu wspólnikowi tyle pali 124 E200C na 150km - LPG na zwykłej instalacji. :o

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 7:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
georem pisze:
Wystarczy mała nieszczelność w układzie dolotowym i ekonomizer się wychyla i to nie jest teoria tylko fakt.

Zgadza się, jak miałem lewusy na 4 rurkach, to ekonomizer na wolnych daleko był od zderzaka (bo lewusy obniżały podciśnienie), a teraz po zaklejeniu dziur (oczywiście chwilowo aż nie nabędę nowych rurek/gumek) i na P i na N ekonomizer leży na zderzaku i nawet klima go nie rusza... A i silnik zaczął pracować bez szarpnięć :), oczywiście konieczna była regulacja KE

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 9:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
zegarek pisze:
ECU odbiera sygnał o wrzuconym biegu i obniża obroty

A świstak...
To nie ECU obniża obroty, a spadają one w wyniku obciążenia silnika i jest to w WIS dokładnie napisane, a ECU może co najwyżej zapobieg ich nadmiernemu obniżeniu otwierając zawór powietrza dodatkowego (w M104.992 już jest to inaczej rozwiązane i tam jest bezpośrednie sterowanie przepustnicą).

A co do wyników spalania E220, to imponujące. Jak podepczę E320 w korkach po Wrocku to do 15 l/100 km dochodzi, normalnie koło 13. Wszysko PB, nie mam gazu. Wtrysk Motronic, dla tych co do KE odnoszą.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony pn sie 04, 2008 5:06 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl