MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob sie 08, 2009 12:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
voytas pisze:
Friends call me misha napisał:
gdyby ktoś mógł podesłać linki, gdzie są wyszczególnione wszystkie silniki, które były montowane w w126 i serie nadwozii (bo chyba jedna nie była przez tyle lat nie?) to byłbym wdzięczny.

Zawsze warto zacząć od tego: http://www.w114-115.org.pl/dane/


To ja mam ciekawy przypadek 126-ki z 300d, która nie pasuje do zasad powyżej opisanych:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9421929
Auto dokładnie obejrzałem i w stanie jest naprawdę ładnym. Szkoda, że nie spisałem VINu, ale może jeszcze uzyskam telefonicznie. W każdym razie auto wygląda bardzo ładnie, zero rdzy. Silnik chodził elegancko. Auto u jedynego starszego właściciela w Polsce od wielu lat. Gość nie jest handlarzem, a okazało się nawet że w drugim garażu trzyma jeszcze SECa :).
Mam jednak jeden problem. Wg Waszych powyższych informacji, po odświeżeniu serii silnik 300diesel powinien występować już tylko w zabudowie typu LONG. Tutaj tego nie ma.
Zresztą dane: http://mb.auto.pl/dane_en_os/1227DANE.HTM, też nic nie mówią, aby występował 126 z 87roku z dieslem w wersji krótkiej... ??
Czy myślicie, że mogły być jakieś wyjątki? Auto mnie zainteresowało, bo pomimo tego że nie szukam diesla, to ten egzemplarz wygląda na ładnie utrzymany. Napewno jest to wersja europejska.

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 08, 2009 2:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Czy myślicie, że mogły być jakieś wyjątki?


Wyjątków nie było. 126-stki seryjnej produkcji z silnikiem diesla to:

300 SD - do 1985 roku,
300 SDL - '85- '87,
350 SD - '90-'91,
350 SDL - '90 - '91.

Ten, który linkujesz, jest może ładny, ale z pewnością nie jest oryginalny. Zamontowany w nim silnik to zacny 300, 177 konny turbodiesel, chyba najlepszy z prostych diesel Mercedesa, montowany w W140.
I tyle tajemnicy. ;)

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 08, 2009 2:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
samochód zacny, ładny, ale ten silnik tam mi nie pasuje, kolega wyżej napisał że z w140, czy ten silnik nie był czasem w okularach montowany?

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 08, 2009 3:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Gab pisze:
\Choć od czasu gdy odkryłem, że w skrzyni biegów pod "L" kryje się inne auto, mniej narzekam.
\



co miałes na mysli "L" ja tylko w swojej 300D wrzudam na "s" zawsze obawialem sie dawac "L" mozesz wyjasnic do zcego bieg sluzy ?? slyszalem ze do parkowania albo do ciagania przyczepi duzo innych! choc mam W123 300D 88KM na S potrafi dziwic a L nigdy nie dalem Przepraszam ze odbiegam od tematu ale chciałbym wiedziec! Pozdrawiam!

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 08, 2009 5:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Emsi pisze:
To ja mam ciekawy przypadek 126-ki z 300d, która nie pasuje do zasad powyżej opisanych:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9421929
Auto dokładnie obejrzałem i w stanie jest naprawdę ładnym. Szkoda, że nie spisałem VINu, ale może jeszcze uzyskam telefonicznie.


No i wyszło szydło z worka...

Tak jak koledzy napisali powyżej. Wyjątków nie ma.

Jak zadzwoniłem do sprzedawcy i zacząłem go cisnąć o podanie VINu, to przyznał się, że oryginalnie auto wyjechało z fabryki jako 500-tka. 8)
Tłumaczył jednak, że silnik przełożył jeszcze Helmut w Germanii, wraz z mostem, poduszkami, itp. i wszystkim czego to wymagało - przez co auto chodzi naprawdę ładnie. Silnik jest od w140, czyli ma 170KM.

Sam jestem na siebie zły, bo zwróciłem uwagę na nowszą pokrywę głowicy silnika... i dziwię się że odrazu tego nie skojarzyłem i sprzedawcy o to nie zapytałem... :-?
Niestety jak człowiek na żywo się spotyka ze 126 to niektóre zmysły się wyłączają ... ;)

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 08, 2009 5:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 03, 2009 5:37 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Emsi pisze:
To ja mam ciekawy przypadek 126-ki z 300d, która nie pasuje do zasad powyżej opisanych:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9421929


Autko stoi już dość długo w ogłoszeniach, jak je na samym początku zobaczyłem to się mocno napaliłem, dopiero po sprawdzeniu co to za silnik moje emocje opadły. Jednak dla kogoś komu nie zależy na oryginalności może to być dobra alternatywa, tylko najpierw trzeba by było dobrze sprawdzić czy to wszystko pod maską trzyma się kupy.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 09, 2009 12:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Diablo991 pisze:
Gab pisze:
\Choć od czasu gdy odkryłem, że w skrzyni biegów pod "L" kryje się inne auto, mniej narzekam.
\

co miałes na mysli "L" ja tylko w swojej 300D wrzudam na "s" zawsze obawialem sie dawac "L" mozesz wyjasnic do zcego bieg sluzy ??


Wiele zależy od charakterystyki silnika i nie wiem czy w 300D będzie czuć
jakąś różnice. W 280SE to dziala z 4-biegową skrzynia tak na L:

- zawsze rusza z 1 bez deptania w podłogę (kick down)
- chodzi tylko 1-3, nie wrzuca na 4.
- i co najważniejsze, zmieniają się na o wiele wyższe obroty przy których
następuje zmiana biegu.

Dodatkowo w czasie jazdy możesz spokojnie redukować. Sunąc 80 na D chce wyprzedzić tira, wsadzam L i mam od razu 3 bieg i pewność, że mi na 4 nie wrzuci - zaczyna ciągnąć jak wariat :) Uważam, że to skuteczniejsze, szybsze i w pewnych sytuacjach bezpieczniejsze od kick-downu. Oczywiście na mokrych zakrętach przy 100 km/h nie polecam :)))

Tylko właśnie cały dowcip w 280SE polega na tym, że M110 to motor "wysokoobrotowy" ze skrzynią ustawioną tak, że na D przy spokojnej jeździe, masz 4 bieg już przy 60 na godzinę. Jednocześnie na 3 możesz
ciągnąć do 140 :) Dlatego śmieje się, że masz "dwa auta w jednym", bo
jeśli jesteś właścicielem rafinerii lub gazociągu, możesz w ogóle jeździć cały czas na L i zostawiać za sobą tylko siwy dym :) Auto zaczyna jeździć
zupełnie inaczej, bez potrzeby wymuszania tego "sportowego" zachowania
deptaniem gazu do dechy.
Natomiast w 300D nie wiem czy różnica będzie tak widoczna i czy skrzynia
jest tak samo zestrojona.

W każdym razie na pewno automat się nie "zepsuje" od zmieniania mu
biegów w czasie jazdy, oczywiście jeśli będziesz to robić z głową - w manualu też niby da się wsadzić 2 przy 100, tylko co na to sprzęgło i przyczepność [zlosnik]

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 09, 2009 12:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Gab pisze:
- zawsze rusza z 1 bez deptania w podłogę (kick down)
- chodzi tylko 1-3, nie wrzuca na 4.

Kolego tutaj sie mylisz na L sa 2 biegi tylko do 80km/k bo pozniej wyje
na S sa 3 biegi z tego co pamietam dłuzej kreci na kazdym biegu

To prawda zabawy i frajdy na L jest bardzo duzo [zlosnik]

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 09, 2009 2:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
mam 4 biegowego automata i z "D" rusza zawsze z 2 a na "S" tez z 2 jak zawsze wyprzedzam to wrzucam "S" i chyba na tym biegu mam pewną 3, ale nie wiem pobawie sie "L" a paliwko jest nawet duzo i zapachowego i babskiego koloru, zalezy co na CB radiu maja to biorę :)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 09, 2009 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
grabekk pisze:
Gab pisze:
- zawsze rusza z 1 bez deptania w podłogę (kick down)
- chodzi tylko 1-3, nie wrzuca na 4.


na S sa 3 biegi z tego co pamietam dłuzej kreci na kazdym biegu
To prawda zabawy i frajdy na L jest bardzo duzo [zlosnik]


Zanim tu mnie wszyscy ukamieniują to może od razu wyjaśnie,
że oczywiście cały czas mi sie zajączkują literki i oczywiście
wypisując peany na cześć "L" miałem na myśli "S". [zlosnik]
Nie wiem czego się na to L uparłem, może w Volvo miałem jakoś inaczej.

Sprawdziłem też w manualu i na S rzeczywiście też rusza z I tylko
przy kick-downie.
Jasne - w zasadzie to ustawienie skrzyni nie do tego skonstruowano,
zeby jezdzic dynamiczniej, ale można je do tego używać :)

Gab <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
Diablo991 pisze:
mam 4 biegowego automata i z "D" rusza zawsze z 2 a na "S" tez z 2 jak zawsze wyprzedzam to wrzucam "S" i chyba na tym biegu mam pewną 3, ale nie wiem pobawie sie "L" a paliwko jest nawet duzo i zapachowego i babskiego koloru, zalezy co na CB radiu maja to biorę :)


Tia... mam nadzieję, że żyjesz i że domyśliłeś się, że mi się literki
pop... [zlosnik]

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 10, 2009 12:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Tia zyje [oczko] [oczko] naszczescie pzreczytalem post KOLEGI grabekk i sprawdziłem tooo! ale powiem ze jak ruszałem na podwórku z "S" to szedłs zybko a na "L" tam muuuuuuuui ruraaaaa mówie cos slabo ale ok na ulicy to mnie na "L" z Zakrętu bokiem postawiło i do 70km/h szybciej niz na "s" potem "S" i do 170km/h był ogien, Po powrocie wjeźdzam i widze ojca z krzywą mina i oburzeniem! A on do mnie Kur....... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Patrz co zostawiłes na wjeździe teraz tam bedą kaluze idioto! zostaly 2 doły na ok 1,5m dlugosci glębokosci okolo 2 cm [zlosnik] [zlosnik] na "S" tak nigdy nie robił :D dzieki ze odkrycie potwora w mojej 300D moze 88KM ale 5 garów z dobrym momentem nawet na manulau nei odstawiłem takich dołów! wiedz Gab z czystym sercem mogę powiedzec ze pod "L" nawet 300D kryje sie Potwór!!!! Dzięki Gab!

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 29, 2009 12:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam, co powiecie na te 2 eSy:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8612618 - na razie nie moge sie dodzwonic

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8999863 - ten to szczepan,nie zgadza sie silnik kolor i wnetrze, WDB1260341A362948 sprow. 2 lata temu z DE zalozony silnik 3.0D 24V OM606 od okulara ze skrzynia aut.4.

Wie ktos moze o jakiejs ladnej W126 w dieslu? Jestem zainteresowany, jako ze nie moge znalezc W140 w zadowalajacym mnie stanie...

Emsi - masz namiary na to auto, o ktorym pisales, bo ogloszenie jest nieaktywne...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 29, 2009 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 03, 2009 5:37 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Tu jest fajna
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9998670
albo ta z łodzi, chociaż już trochę stara
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9844506


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 29, 2009 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Wit pisze:
Jednak teraz już bym raczej nie kupił W126 z silnikiem V8 ze względu na lata - to już są auta 20-letnie i niestety zaczynają się sypać szczególnie przeniesienie napędu a wtedy prosta rzędowa szóstka pokazuje swoje zalety.


wypraszam sobie.
napęd w mojej V8 jest w stanie, mmm...idealnym.
nie wiem, dlaczego rzedowa szostka mialaby mniej oddzialywac na uklad napedowy. moce i momenty sa porownywalne, tyle ze V8 kreci sie wolniej, moment ma nizej - czyli powinien mniej oddzialywac niszcząco przy codziennej eksploatacji.
duza skrzynia i tak jest pancerna, dyfry i waly powinny psuc sie podobnie, silnik bedzie sie psul MNIEJ.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 29, 2009 9:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Cytuj:
albo ta z łodzi, chociaż już trochę stara
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9844506

A ta z Łodzi nie należy czasem do kogoś z forum?

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl