MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 24, 2009 10:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
Musisz wyciągnąć mocno przełącznik do siebie, aż zejdzie, pod nim jest nakrętka więc musisz ją odkręcić i zdejmujesz całą plastikową listewkę (jest po prawej stronie na zaczepy) pod nią są 3 śrubki, które odkręcasz, jak ci się nie uda delikatnie odgiąć tej całej osłony (aby dostać się do zaróweczki podświetlenia przełącznika jest w gniazdku na dwóch przewodach) to musisz odkręcić jeszcze jednego wkręta, który znajduje się pod rączką od otwierania maski. Wtedy to już napewno dasz radę odciągnąć osłonę i wymienić żaróweczkę. Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 24, 2009 10:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Wielkie dzięki kolego, jak znajde tylko chwile czasu to zabieram sie za wymiane żaróweczek [zlosnikz]

_________________
MB W124 200D 1987r
SKODA FABIA 1,2HTP 2004r
fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)
CITROEN XM 2,1TD
SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 8:11 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 25, 2008 6:38 am
Posty: 26
I problem z podświetleniem tablicy oraz przełączników na kokpicie wyeliminowany. Okazało się, że potencjometr jasności płatał figle. Teraz wszystko działa (po przeczyszczeniu go), aczkolwiek pewnie jeśli następnym razem zgaśnie trzeba go będzie wymienić.

_________________
W124 250TD '91 "Mieczysław Foch"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 08, 2009 5:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
Cześć
Dwa pytanka dotyczące podświetlania.
1. Czy te dwie żarówki muszą być pomarańczowe?
2. Jaka jest ich moc?

_________________
kiedyś beczkowóz 200D-Zezłomowany
w124 2.5TD Berlin Taxi 92r ASB-Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 1:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
piotrjaniszek pisze:
1. Czy te dwie żarówki muszą być pomarańczowe?


raczej bezbarwne/przezroczyste.

piotrjaniszek pisze:
2. Jaka jest ich moc?


W sklepie z częściami elektronicznymi sa takie żarówki tylko, że o mocy 1,2W po 1zł/szt a powinny być chyba 0,6 lub 0,7W które w oryginale kosztują ok 10zł/szt Ja mam u siebie pozakładane te 1,2W w efekcie wszystko się dość mocno grzeje więc przykręcam prawie na max pokrętło podświetlenia deski i jst ok.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 3:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z za mocnymi żarówkami jest problem taki, że skręcone na min świecą słabo a grzeją się mocno. To wynika z fizyki i przesunięcia ku podczerwieni maksimum mocy promieniowanej przy zmniejszaniu napięcia.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 11, 2009 11:11 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Fizyka jak najbardziej jest ok ale mój wyspecjalizowany czujnik w postaci palca mówi, że przykręcone na potencjometrze żarówki (a raczej dostępne z zewnątrz obudowy pokręteł np. wiatraka) są tylko lekko ciepłe a przy max podświetleniu są tak gorące w lecie (jazda na światłach w dzień), że trudno dotknąć. Najlepiej sprawdzić samemu [zlosnik]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt lip 17, 2012 8:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam :)

Odświeże trochę temat :) Kupiłęm sobie drugie W124 kombi i poza podświetleniem licznika nie działa żadne inne, włącznie z oświetleniem 4 tylnych słupków. Doczytałem juz że to jakiś bezpiecznik za zegarami tak? a jeśli nie działa mi szyber a bezpiecznik w puszce jest ok to też może byc przyczyną? Dodam, że lampka środkowa nad lusterkiem wstecznym działa we wszystkich pozycjach :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: wt lip 17, 2012 8:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
Witaj,
czerwony bezpiecznik i potencjometr w liczniku dotyczą oświetlenia licznika i przycisków w konsoli środkowej.
Jak padnie ten czerwony bezpiecznik to nie ma podświetlania licznika, proponuję poruszać potencjometrem.
Do oświetlenia wewnątrz kabiny na słupkach masz włącznik na konsoli środkowej - ten najbliżej schowka - ma 3 pozycje:
- wyłączony na stałe;
- włączony na stałe;
- włączony po otwarciu drzwi.

poruszaj tym włącznikiem i sprawdź czy i kiedy się lampki zapalają - u mnie był on zepsuty - wypadła sprężynka z kulką.
Jak masz ustawione w pozycji włączone po otwarciu drzwi (i oczywiście sprawne kable do klapy tylnej) to lampki na słupkach powinny zapalić się również po otwarciu kalpy.
pozdrawiam

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
Post: wt lip 17, 2012 8:11 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
remi pisze:
Jak padnie ten czerwony bezpiecznik to nie ma podświetlania licznika,

Niestety - pomyliłeś się. Jak padnie ten bezpiecznik, to oświetlenie licznika jest, a nie ma oświetlenia reszty.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: wt lip 17, 2012 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Gerri Twoja odpowiedź bardziej mi pasuje bo właśnie podświetlenie licznika jest :) no tak czy siak trzeba wyciągnac zegary i wymenić bezpiecznik a wtedy się okaże czy miał on wpływ również na podświetlenie lampek w tylnych słupkach :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: śr lip 18, 2012 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Panowie, wyciągnąłem zegar i moim oczom ukazał się bezpiecznik... niebieski... dlaczego? czy ktoś zna numer prawidłowej części albo wie gdzie ją dostać?

Druga sprawa: wyciągałem dziś liczniki w dwóch 124 i o dziwo w drugim takiego bezpiecznika nie ma w ogóle...

Wie ktoś o co chodzi?

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 8:40 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
kaczmar52 pisze:
czy ktoś zna numer prawidłowej części

A od czego EPC?
http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/124022/44Q/54/585/
kaczmar52 pisze:
Wie ktoś o co chodzi?

Bezpiecznik wprowadzono w maju `87. Wcześniej zwarcie w obwodzie podświetlenia powodowało przepalenie ścieżki w liczniku. Licznik trzeba było wyjąć, rozebrać, znaleźć przepalone miejsce i polutować.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 11:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
No dobrze tylko oba te egzemplarze są z 93r i oba zgodne z VINem... :/

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 11:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Naprawde mocno sie przyjrzałem i jakoś nie mogę znaleźć tej części :(
Który będzie prawidłowy (u mnie jest niebieski):

http://moto.allegro.pl/mercedes-124-190 ... 34726.html

http://moto.allegro.pl/przekaznik-merce ... 76522.html

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl