MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 9:32 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
piterros pisze:
zebda pisze:
Witam...Mam pytanie czy machanie wajcha w automacie w czasie jazdy jest dozwolone

takie było pytanie
a oto odpowiedzi:
piterros pisze:
spotkałem się z opiniami (...) nie sądzę (...) jakiś zgubny wpływ


.:SPEEDYRIDER:. pisze:
Ja zmieniałem biegi ręcznie (...) i nei sadze (...).


czy to ze następnie zboczyliśmy trochę z wątku aż tak ci przeszkadza???


W pewnym sensie mi przeszkadza, bo od pogaduch jest HP, a tu zajżałem po odpowiedź na pytanie, i oczekiwałem odpowiedzi " Jest tak, bo(...)" Oczywiści co się komu wydaje tez jest istotne, ale traktuje takie wypowiedzi jako uzupełnienie pytania, a nie jako cos na czym sie moge oprzeć.

piterros pisze:
Ocet pisze:
zamiast znalezc odpowiedz na zadane na początku dowiedziałem się kim jestem

sądząc po twojej wypowiedzi to właśnie z nimi się identyfikujesz???
poza tym to nie wiem czy się zgrywasz czy pytasz poważnie bo użytkownikowi forum o statusie kombatanta chyba nie trzeba takich pierdół tłumaczyć. Jeśli jednak którakolwiek z moich wypowiedzi o właścicielach automatów i manuali dotknęła cię osobiście to bardzo przepraszam.


Raczej postawiłem się w roli trybuna trybuna ludowego i piszę w imieniu tych którzy mogli się poczuć dotknięci. Osobiście żalu nie czuję. Jedynie niedosyt informacji.

piterros pisze:
Pozdrawiam wszystkich którzy są w temacie i śledzą uważnie


Dziękuje za pozdrowienia irównież pozdrawiam

piterros pisze:
ahaa i jeszcze w ramach uzupełnienia - zobacz sobie Ocet artykuł do którego link podał STOP - czy to nie rozwiewa wszystkich twoich wątpliwości???


Nie, nie rozwiewa, tam też nie ma odpowiedzi na pytanie o wahlowanie w czasie jazdy. Jest napisane, żeby nie stać na neutralu, bez podania konkretnych przyczyn. Piszą, że to zabija niezniszczalny automat.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 10:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
mialem kilka automatow i wszystkie wspomagalem osobiscie zrzucajac na nizsze przelozenie. moim zdaniem mozna to robic bez problemu.

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 12:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Ocet pisze:
Nie, nie rozwiewa, tam też nie ma odpowiedzi na pytanie o wahlowanie w czasie jazdy. Jest napisane, żeby nie stać na neutralu, bez podania konkretnych przyczyn. Piszą, że to zabija niezniszczalny automat.


A to dziwne bo w instrukcji od mojego auta stoi, ze w czasie dluzszego postoju mozna zmieniac przelozenie na N bez najmniejszego problemu...ciekawe komu wierzyc?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 12:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
OCET: jednak nie przeczytałeś artykułu z należytą uwagą ale to nic, przytoczę dla Ciebie istotny fragment:

"...Wypada dodać, do czego służą pozostałe funkcje. 1-2-3 to nic innego jak możliwość blokowania poszczególnych przełożeń. Wybór np. "dwójki" nie oznacza jednak, że przez cały czas będziemy się poruszać na drugim biegu. W tym przypadku, jedynie ograniczamy naszej skrzyni pole manewru do pierwszych dwóch lub wybierając 3 - trzech przełożeń.

Po co? Każdy samochód jest tylko tak dobry, jak dobry jest jego kierowca. Żadne auto nie widzi i nie wie czy poruszamy się autostradą, czy może krętą górską drogą. Przeważnie więc, tryby 1-2-3 wykorzystuje się do tzw. "hamowania silnikiem" lub np. jazdy z przyczepą. Trzeba tylko uważać, aby nie przekroczyć dopuszczalnych prędkości na poszczególnych biegach, co może się skończyć poważnym uszkodzeniem skrzyni...."

oprócz tego pisaliśmy na początku o możliwości używania wajchy zamiennie z kickdown - że można i że się da natomiast artukuł podaje ze jakiekolwiek wajchowanie powoduje szybsze zużycie skrzyni z tym że wajchowanie czymkolwiek powoduje tego czegoś zużycie nawet skrzyni manualnej!!! Tak więc wajchując narażasz swoją skrzynię na minimalnie szybsze zużycie które w praktyce i tak będzie przypuszczalnie niezauważalne...

Lepiej skoncentrować sie chyba na obserwacjach stanu oleju bo jego brak lub zanidbanie wymiany to chyba najczęstszy jeśłi nie jedyny powód uszkodzeń automatów.

Pozdrawiam

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 6:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Co do wrzocenia R w autmoacie Mercedesa przetesowane...

...pojechalem dzis do kolesia od automatow w Lodzi, ktory robil mi skrzynie (po wymienie modulatora caly czas szarpala)...poprosil zebysmy sie przesiedli i rozpoczal jazde moim Mercem...na poczatku stwierdzil ze pozrywa pajeczyny z wtryskow, wiec regularnie krecil go na wysokie obroty, wajcha machal na 2 i na 3, ale jak sam swierdzil nie wolno przekraczac predkosci przy kreseczkach na predkosciomierzu...jechal, machal, po czym powiedzial "A widziales to?" i wypchnal na N po czym pchal dalej na R, a tu nic, blokada hydrauliczna zabezpieczajaca powyzej (jak stwierdzil ok. 10 km/h) przed wrzoceniem wstecznego...czyli jednak sie nie da...


...a najlepsze bylo to ze jak ja prowadzilem to mi szarpal, on wsiadl i przestalo...jak sie go zapytalem o co chodzi to powiedzial "No to juz wiesz jak mozna nieuczciwi sprzedawcy sprzedaja zepsute auta!"...po czym podniosl auto na podnosniku przekrecil cos srubokretem w modulatorze i auto smiga az milo, choc zmienia dosc twardo "Jak stwierdzil, twardo bo to Mercedes".

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 11:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
musiałeś być przerażony kiedy widziałeś jak lewarek wędruje na R podczas jazdy... :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 8:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Ja bylem przerazony jak widzialem jak lewarek wedruje juz na 2 i co chwila jest 6 tys na obrotomierzu, a z tym R to bylem nieswiadomy poki mi nie powiedzial: "A widziales to?"

No ale teraz auto smiga az milo i nic nie szarpie!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 1:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Ostatnio koles(z niemiec) stanal na swiatlach takim W126, nacisnal hamulec i full gaz, efektem czego bylo krecenie sie tylnych kol i kupa dymu. Jaki wplyw ma cos takiego na auto?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 1:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
zuzycie całego ukł przeniesienia napedu od skrzyni przez wał do mostu i opon tylnych............

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 2:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
MERCEDES 4 EVER pisze:
zuzycie całego ukł przeniesienia napedu od skrzyni przez wał do mostu i opon tylnych............


chyba na klockach hamulcowych tylnych i tarczach kończąc .. przód trzyma hamulec nożny , a więc tył też .. tylko niewystarczająco zeby zatrzymać kola

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 2:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Jak jesteśmy przy automacie, to takie mam pytanie.
Swego czasu byłem ze swoim samochodem u kumpla co robił w USA w warsztacie przy automatach
Na pytanie, jak często należy wymieniać olej w skrzyni to mi powiedział „że nigdy”
Ja wielkie oczy !!!!!
A on, że dokładnie tak, a najwięcej padały automaty jak wyjeżdziały z serwisu po wymianie oleju w skrzyni.
Nie bardzo wierzyłem w to co mówi, więc nawet chciał przy mnie zadzwonić do tego warsztatu w stanach bym pogadał z jakimś mechanikiem.
Więc jak to w końcu jest, może ktoś dokładnie zna ten temat

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 3:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
ro2man pisze:
jak często należy wymieniać olej w skrzyni to mi powiedział „że nigdy”


[brawo] :D

ro2man pisze:
najwięcej padały automaty jak wyjeżdziały z serwisu po wymianie oleju w skrzyni


Jeżeli po tym "nigdy" ( powiedzmy 300 000 km ) ktoś wymieni olej to faktycznie skrzynia szybko padnie. Czysty olej wypłucze cały syf, który zdążył sie już tam zakonserwować.

ro2man pisze:
Więc jak to w końcu jest


Tak to w końcu jest, że tak jak i w silniku olej w skrzyni też trzeba wymieniać. Mało tego, tak jak i w silniku powinno się wymienić również filtr. Średnio wymiana powinna następować co 50 000 - 60 000 km, będzie to wystarczająco często.

Nie słuchaj takich ludzi, ale jeżeli nie jestes pewien, czy ktoś przed Toba to robił regularnie, to faktycznie, nie zmieniaj juz oleju, możesz zaszkodzić.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 3:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
ro2man pisze:
Na pytanie, jak często należy wymieniać olej w skrzyni to mi powiedział „że nigdy”
Ja wielkie oczy !!!!!
A on, że dokładnie tak, a najwięcej padały automaty jak wyjeżdziały z serwisu po wymianie oleju w skrzyni.
Nie bardzo wierzyłem w to co mówi, więc nawet chciał przy mnie zadzwonić do tego warsztatu w stanach bym pogadał z jakimś mechanikiem.


podejrzewam że tyle teorii ilu "mechaników"

Sporo na ten temat jest na forum. warto poszukać..
- nie raz już były ostre dyskusje o tym

polecam również lekturę na http://www.automat.pl/vademecum/index.html

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 8:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Witam!

SoYeR pisze:
podejrzewam że tyle teorii ilu "mechaników"


Może coś dodam "od siebie" a są to obserwacje lub własne doświadczenia.

Automat Mercedesa wcale nie jest taki delikatny jak niektórzy sądzą.
Silnik 617 300D jest montowany w małej ciężarówce (wóz campingowy) razem z automatem (ten sam co 300D?) i ciągnie prawie 5 ton. W górach nie sposób nie hamować silnikiem - więc zawsze jest 4-3-2 itd.
Kiedyś w "Bundes na autobahnie" pękł wąż od skrzyni do chłodnicy. Oczywiście sobota, noc... no więc telefon do stryjka taksówkarza w Hamburgu - co robić? Porada: "Zaślep wąż jak umiesz (śrubą) lej do skrzyni rope i wracaj do Polski byle spokojnie". Po 600km podróży w Polsce wymiana węża, filtra i oleju. Skrzynia chodzi bezbłędnie.
Ten sam stryjek zawsze w swojej taxi (W124 200D) na czerwonym swietle wrzuca "ręczny" i zdejmuje bieg na N. Dlaczego? - "Nie bedę komuś za mną świecił w oczy stopem".
Wracam do wozu camingowego. Zanim mojego szanownego tatusia (prawie 70 lat) :) złapałem na tym to przez 2 miesiące zmieniał biegi jak w manualu (to jego pierwszy kontakt z półciężarówką i automatem). :lol: Myślał że automat to po prostu ręczna skrzynia bez sprzęgła a że tyle lat był przyzwyczajony do machania prawą ręką to robił to nadal. Do dzisiaj lubię mu podokuczać... :P
I ostatnie - mam kolegę ze 126 który bardzo lubił wariacki start (teraz ma diesla) - "wajcha" na N, obroty 4000-4500 i ruch "wajchą" na D. Zawsze było trochę pisku opon i jakoś to skrzyni nie zaszkodziło. Ale w moim nie pozwoliłem mu tego zrobić... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 01, 2006 1:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Jezeli moge sie udzielic to;ojciec ma w123 od 1991 roku kupilismy go z przebiegiem 211 tys teraz ma 620 tys.Przeszedl remont silnika i ponowny remont glowicy(tak to jest jak remont robi patalach).Jak go zakupilismy to szedl 157 km/h teraz gdy ma 26 lat i duzo przezyc za soba idzie 145km/h.Wracajac do tematu.Olej w nim zminielm raz tak jak i filtrr oleju(w skrzyni oczywiscie :-)).I to tylko z powodu ze waz od chlodnicy oleu pekl.Takze osobiscie uwazam ze nie ma sensu wymieniac oleju w skrzyni(o ile jest tam cos oryginalnego).Panowie i panie to jest mercedes,szybciej sie znudzi niz zepsuje.POzdrawiam i czekam na ostre riposty. :evil:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl