MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Coś dla silników benzynowych
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=10112
Strona 1 z 2

Autor:  krzysztof dobosiewicz [ pn sty 17, 2005 12:46 pm ]
Tytuł:  Coś dla silników benzynowych

od 1 stycznia 2005 r PKN Orlen wycofuje ze sprzedaży
paliwko U 95 czyli to na którym jeżdzi wiekszość starszych modeli
m.in mercedesików :roll:
ale od początku roku powinniśmy do naszych staruszków ( oczywiście jeśli nie zapadły w zimowy sen ) tankować benzynę Pb 95 oraz dodatek
potasowy " Unikat + " który będzie dostępny w butelkach 500 ml [gulgul]
ten wynalazek dotyczy oczywiście tylko paliwa tankowanego na stacji Orlen
na szczęście paliwko U 95 nadal będzie można tankować bez zmian na
takich stacjach jak : Shell ( będzie się nazywać Millenium), Statoil i BP [happy] [skoczek3] [zlosniki]
pozdrawiam [dzieki]

Autor:  Xytras [ pn sty 17, 2005 1:45 pm ]
Tytuł: 

Te o tym slyszalem, i mimo ze jestem posiadaczem i zwolennikiem Diesli to sie ciesze, ze inne stacje beda mialy te paliwo [cool]
A zastanawiam mnie fakt, na jakiej zasadzie nalezy ten dodatek dolewac, on sie jakos sam miesza??
Bo nie byloby smieszne jakby tak ktos nalał beny, dodatku kilka razy i by sie gniazda zaworów wypalily bo nie rozkolysal auta(jak trabanta aby wymieszac MIXOL) i srodek sie nie wymieszal????

Autor:  wiedzmin [ pn sty 17, 2005 2:06 pm ]
Tytuł:  Re: Coś dla silników benzynowych

krzysztof dobosiewicz pisze:
od 1 stycznia 2005 r PKN Orlen wycofuje ze sprzedaży
paliwko U 95 czyli to na którym jeżdzi wiekszość starszych modeli
m.in mercedesików :roll:
ale od początku roku powinniśmy do naszych staruszków ( oczywiście jeśli nie zapadły w zimowy sen ) tankować benzynę Pb 95 oraz dodatek
potasowy " Unikat + " który będzie dostępny w butelkach 500 ml
ten wynalazek dotyczy oczywiście tylko paliwa tankowanego na stacji Orlen
na szczęście paliwko U 95 nadal będzie można tankować bez zmian na
takich stacjach jak : Shell ( będzie się nazywać Millenium), Statoil i BP
pozdrawiam [dzieki]


Ta i jeszcze co ... Jak na BiPku uswiadczysz Uniwersalna .. tez dodatek jest .. zreszta dodatek jest od jakis 12 miesiecy lekko ...
przed zlaniem beczki wlewalo sie dodatek i wsio potem lało sie paliwko ..
A teraz jest paliwo Ultimate czy jakos tak ..
A do tego niby nowego wynalzku to przyzwyczai sie ..

Pozdro i przejedz sie na stacje :)

Autor:  adi [ pn sty 17, 2005 4:45 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
Bo nie byloby smieszne jakby tak ktos nalał beny, dodatku kilka razy i by sie gniazda zaworów wypalily bo nie rozkolysal auta(jak trabanta aby wymieszac MIXOL) i srodek sie nie wymieszal????


Najpierw wlewasz dodatku a później benzyny... i samo się zmiesza :) Tak jak we wcześniej wspomnianym Trabancie [oczko] [zlosnik]

Autor:  Xytras [ pn sty 17, 2005 4:56 pm ]
Tytuł: 

Tak tez myslalem [cool]

Autor:  Wookee [ pn sty 17, 2005 6:02 pm ]
Tytuł: 

A potem strumień powrotny wybełta do reszty. Jakby co, to od przejechania 500 m na źle/niewymieszanej bezołowiowej, to się jeszcze nic nie stanie.

Autor:  wiedzmin [ pn sty 17, 2005 6:04 pm ]
Tytuł: 

Przez 3 lata moj poldon jezdzil na bezołowiowej 95 czasem wlewalo sie 98 :) i nic mu nie bylo pomimo ze gniazd zaworowych nie mial utwardzanych ..

Autor:  krzstian [ pn sty 17, 2005 6:32 pm ]
Tytuł: 

Kiedyś ktoś się wypowiadał na forum że nasze MB czytaj 115 , 114, 107 116, 123...itd nie potrzebują tego dodatku i mogą śmiało i beproblemowo bezołowiową tankować , natomiast w "fachowym" typu Aś wyczytałem że MB do 198x (niepamiętam [zlosnik] ) muszą dodatek dostawać + jakiś silnik z G do 198(x+Y) jak to jest?

Autor:  Bukol [ pn sty 17, 2005 7:36 pm ]
Tytuł: 

adi pisze:
Najpierw wlewasz dodatku a później benzyny... i samo się zmiesza :) Tak jak we wcześniej wspomnianym Trabancie [oczko] [zlosnik]


Ale o tym wiedzą tylko ci nieliczni szczęściarze, którzy mieli Trabiego. Chyba dopiszę swojego do podpisu...

Autor:  drwal [ pn sty 17, 2005 7:43 pm ]
Tytuł: 

moja zaba miala w 87 r zalozony kat w mercedesie i ma przy wlewie nalepke nur bleifrei, watpie zeby wymienili glowice ;), wiec chyba mozna na bezolowiowce normalnie poginac (mowie o silniku 110 988)
pozdr

Autor:  Bukol [ pn sty 17, 2005 7:57 pm ]
Tytuł: 

A tak przy okazji - zastanawiam się na czym mam jeździć moim gaźnikowym M110? Lać ten szuwaks (dodatek) czy nie?

Autor:  _me: how_ [ pn sty 17, 2005 9:00 pm ]
Tytuł: 

Patrzcie jeszcze czy & jaki jest KAT. Przy Golfie I z '82 mamy naklejkę "nur Bleifrei" i już nie raz pompiarz wrzeszczał, że nie ten pistolet.

Autor:  drwal [ pn sty 17, 2005 9:38 pm ]
Tytuł: 

a moze by tak do centrali mercedesa skrobnac i u zdrodla poszukac informacji, tylko nie wiem czy nie lepiej od razu do szwablandu pukac ...
ps za jakis tydz bede mial czlowieka szprechajacego, wiec sprobuje ...

Autor:  and6412 [ pn sty 17, 2005 9:42 pm ]
Tytuł: 

A ja ostatnio zalalem ta uniwersalna na SHELLu (kosztuje tyle co bezolowiówka) i jest genialna, od razu czuc, ze tak to auto ma pracowac, przedtem nie bylo czuc różnicy LPG/PB, a tankowalem zawsze na 'firmowych' stacjach, teraz juz czuc ;-). Od teraz tylko na szhellu bede tankowal wlasnie ta benzyne

Autor:  krzstian [ pn sty 17, 2005 10:08 pm ]
Tytuł: 

właśnie ktoś wysłał zapytanie do MB classic tylko nie pamiętam szczegółów :roll:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/