MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

140, automat i pare pytan
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=10455
Strona 1 z 2

Autor:  S600_W140 [ ndz lut 06, 2005 11:07 pm ]
Tytuł:  140, automat i pare pytan

Czesc, trafilem do Was przypadkowo, czytam Wasze posty z wielkim zainteresowanie, na prawde mozna sie wiele dowiedziec! Ok, przejde do tematu ;) Otóz na wstepie musze wspomniec o moim zboczeniu, kolosalnej dewiacji... mianowice KOCHAM 140!!!! :oops: [zlosnik] [smiech] [cool]
Kierowca jestem stusnkowo nie dlugo (3 lata) i nie mialem jeszcze okazji (no w sumie mialem, przez 2 minuty...) pojezdzic na automacie :( no ale moze nie dlugo uda mi sie zakupic moje marzenie [oczko] no, ale nie wazne. Mam pare pytan odnosnie wlasnie automatow. Otoz jakie macie najlepsze techniki ruszania "z piskiem" (oczywiscie na automacie :P) ? Drugie pytanie, moze abstrakcyjne, ale na prawde strasznie mnie to ciekawi [zlosnikz] Otoz, przy jakich obrotach i do jakich predkosci rozpedza sie mb (w140, 6litr lub ok) na poszczegolnych biegach (od 1-5) przy piecio stopniowej skrz. automatycznej na kick-downie??? aha i jeszcze jedno. Widzialem pare razy w automatach poza D, R czy P, takze tryb S i L. Co oznacza to S i L?
Z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam!

Ps. nie smiejcie sie.... [szalone]

Autor:  Ocet [ ndz lut 06, 2005 11:18 pm ]
Tytuł: 

No coz, 140 V12 to ladne auto, ale musisz pamietac, ze z jakis powodow, jego karoseria nie przypomina karoserii Ferrari czy Porsche. Jezeli by przypominala, to z jakis powodow te firmy, ktore wymienilem, zanim sprzedadza komus auto to delikwent musi ukonczyc specjalny kurs jazdy. Przynajmniej taka jest bajka, a moze i rzeczywistosc (nie kupowalem jeszcze nowego ani jednego, ani drugiego [zlosnik] ). W kazdym badz razie, mozesz miec pewien problem z uzyskaniem tu odpowiedzi na Twoje pytania, a Twoje PS moze okazac sie w jakis sposob prorocze.
Mam nadzieje, ze koledzy nie beda nazbyt emocjonalnie reagowali na te pytania, a Ty dlugo sie bedziesz cieszyl 140

Autor:  meanstreak [ ndz lut 06, 2005 11:26 pm ]
Tytuł: 

a może by się tak przywitać wypadało na poczatek?!

Autor:  Wookee [ ndz lut 06, 2005 11:39 pm ]
Tytuł: 

meanstreak pisze:
a może by się tak przywitać wypadało na poczatek?!

Nie jest to obligatoryjne (post na fotum "Witamy"), a kolega się przedstawił i przywitał od razu tutaj.

Natomiast prosimy o uzupełnienie profilu - jesli to nie kłopot :)

Autor:  Ocet [ ndz lut 06, 2005 11:40 pm ]
Tytuł: 

No powitanie bylo, tyle, ze nie na tym forum. Mowie to ja, jeden z inicjaotorow powstania forum powitalnego i ten co rugal ludzi za nie witanie sie:)

Autor:  Wookee [ ndz lut 06, 2005 11:46 pm ]
Tytuł:  Re: 140, automat i pare pytan

S600_W140 pisze:
Otoz jakie macie najlepsze techniki ruszania "z piskiem" (oczywiscie na automacie :P) ?

Nie za bardzo macie [zlosnik] , ale jak bardzo chcesz skatować skrzynię, to np. wciśnij prawą stopą gaz a lewą hamulec, potem zdejmij lewą.
S500 i S600 palą chyba gumy bez takich "pieszczot".

S600_W140 pisze:
Drugie pytanie, moze abstrakcyjne, ale na prawde strasznie mnie to ciekawi [zlosnikz] Otoz, przy jakich obrotach i do jakich predkosci rozpedza sie mb (w140, 6litr lub ok) na poszczegolnych biegach (od 1-5) przy piecio stopniowej skrz. automatycznej na kick-downie??? aha i jeszcze jedno. Widzialem pare razy w automatach poza D, R czy P, takze tryb S i L. Co oznacza to S i L?
Z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam!

Ps. nie smiejcie sie.... [szalone]

Na wszystkie te pytania odpowiada instrukcja obsługi. Feneralnie S i L (czy też oznaczenia numeryczne), oznaczaja blokadę kolejnych biegów oraz zmiane na kolejny (do granicy blokady) w wyższych zakresach obrotów.
Poza tym, na liczniku są zapewne oznaczenia max. prędkości dla danego biegu - takie kreseczki.
W SECach jest chyba dodatkowa opacja ustawienia automatu. Późniejszych niż 126 praktycznie nie znam.

P.S. Wyścigi na 1/4 mili, to raczej nie jest bene temat na tym forum ;)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 06, 2005 11:46 pm ]
Tytuł: 

Panowie nie na temat!!! miało byc o paleniu gumy W 140 [zlosnik] :lol: -powiem tak palenie gumy w 140 troche nie przystoi.....za eleganckie auto...Moze jakies BMW? poza tym nawet automat MB nie lubi palenia gumy ,,,ba zaden automat tego nie lubi ;) i predzej czy pozniej to wyjdzie.....

Autor:  S600_W140 [ ndz lut 06, 2005 11:59 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
a może by się tak przywitać wypadało na poczatek?!
:oops: sorki nie wiedzialem o ty zwyczaju :oops:
Cytuj:
Natomiast prosimy o uzupełnienie profilu - jesli to nie kłopot
Zalatwione :)
Cytuj:
Na wszystkie te pytania odpowiada instrukcja obsługi
Mozna ja gdzies znalesc w necie?
Cytuj:
powiem tak palenie gumy w 140 troche nie przystoi...
Broń Boże, mojej loszki bym nie osmieszyl :o ;)
Cytuj:
..za eleganckie auto
Tu się zgodze :D 8) Pytałem tylko z ciekawości.

Autor:  Ocet [ pn lut 07, 2005 12:06 am ]
Tytuł: 

S600_W140 pisze:
Cytuj:
Natomiast prosimy o uzupełnienie profilu - jesli to nie kłopot
Zalatwione :)

??

S600_W140 pisze:
Cytuj:
powiem tak palenie gumy w 140 troche nie przystoi...
Broń Boże, mojej loszki bym nie osmieszyl :o ;)
Cytuj:
..za eleganckie auto
Tu się zgodze :D 8) Pytałem tylko z ciekawości.

ufff

Autor:  Antoni Janikowski [ pn lut 07, 2005 12:09 am ]
Tytuł: 

Jak spalić gumy S600? Wyłączasz ASR. Wybierak na 2. Pedał w podłogę. I samochód nie chce ruszyć. Sprawdzone przy pomocy 600SEC. 100% skuteczności. Hebli nawet nie musisz tykać. Uwaga dym z opon bywa duszący.

Autor:  JareG [ pn lut 07, 2005 9:49 am ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
(..)Uwaga dym z opon bywa duszący.

.. a i opony maja strasznie krotka zywotnosc [hehe][zlosnik]

Autor:  Bukol [ pn lut 07, 2005 5:07 pm ]
Tytuł:  Re: 140, automat i pare pytan

S600_W140 pisze:
Otoz jakie macie najlepsze techniki ruszania "z piskiem" (oczywiscie na automacie :P) ?

Nie to forum kolego. Poza tym 140 nie do tego wymyślono. Są jakieś fora tuningowe - tam popytaj.

Cytuj:
Drugie pytanie, moze abstrakcyjne, ale na prawde strasznie mnie to ciekawi [zlosnikz] Otoz, przy jakich obrotach i do jakich predkosci rozpedza sie mb (w140, 6litr lub ok) na poszczegolnych biegach (od 1-5) przy piecio stopniowej skrz. automatycznej na kick-downie???

Na prędkościomierzu są kreski oznaczające maxymalne prędkości na poszczególnych biegach. Podejrzyj fotki na jakimś forum dla nowszych MB, n.p. www.mb.org.pl

Cytuj:
aha i jeszcze jedno. Widzialem pare razy w automatach poza D, R czy P, takze tryb S i L. Co oznacza to S i L?

P - park, postój z zablokowanymi kołami,
R - wsteczny,
N- neutral, luz, można holować (krótki dystans), przepchnąć, na lawetę wrzucić (warto wiedzieć przy paleniu gumy [hehe][zlosnik]
D - drive, czyli do przodu na wszystkich biegach,
S - blokuje biegi, w skrzyniach 4 biegowych będzie przerzucał do 3, dobre przy wyprzedzaniu, można wyhamować silnikiem na zjeździe
L - blokuje na drugim biegu, do ruszania na śliskim, pod górę, strome zjazdy itp.

Wszystko jest w instrukcji, a instrukcję można kupić w ASO.

Cytuj:
Ps. nie smiejcie sie.... [szalone]
[/quote]
Spróbujemy [oczko] ;)

Autor:  outsider [ pn lut 07, 2005 5:25 pm ]
Tytuł:  Re: 140, automat i pare pytan

Bukol pisze:
Na prędkościomierzu są kreski oznaczające maxymalne prędkości na poszczególnych biegach. Podejrzyj fotki na jakimś forum dla nowszych MB, n.p. www.mb.org.pl


Jeszcze nie widziałem kresek przy skrzyni 5tce na automacie, a co do kresek to dla chcącego nic trudnego i można je przekroczyc ;)

Autor:  Bukol [ pn lut 07, 2005 5:48 pm ]
Tytuł:  Re: 140, automat i pare pytan

outsider pisze:
Bukol pisze:
Na prędkościomierzu są kreski oznaczające maxymalne prędkości na poszczególnych biegach. Podejrzyj fotki na jakimś forum dla nowszych MB, n.p. www.mb.org.pl


Jeszcze nie widziałem kresek przy skrzyni 5tce na automacie, a co do kresek to dla chcącego nic trudnego i można je przekroczyc ;)


Faktycznie - 140 nie ma tych kresek. Poszperałem po niemieckich stronach. Sorry za błąd.

Autor:  JareG [ pn lut 07, 2005 6:36 pm ]
Tytuł:  Re: 140, automat i pare pytan

outsider pisze:
Bukol pisze:
Na prędkościomierzu są kreski (..)


(..) a co do kresek to dla chcącego nic trudnego i można je przekroczyc ;)

Jesli skrzynia jest dobrze ustawiona (wyregulowana), to nie da rady.. tzn., zawsze gdzies w okolicy tychze kresek powinna nastapic redukcja biegow.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/