MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W124 230E - pytan kilka
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=11778
Strona 1 z 1

Autor:  andriu [ ndz kwie 24, 2005 7:15 pm ]
Tytuł:  W124 230E - pytan kilka

Od 3 dni jestem posiadaczem W124 z 85r, autko generalnie jest w dobrym stanie jednak ma kilka wad które chciałbym usunąc.
1) bardzo niskie obroty zaraz po uruchomieniu przestygnietego silnika (ok 500), dzieje się tak i na benie i na gazie.
2)z zewnetrznych dysz cały czas dmucha ciepłe powietrze
3)cos piszczy w silniku przy wyższych obrotach (podobno napinacz paska
klinowego :o)
4) po wyzerowaniu licznika kilometrów już tak zostalo, wcześniej działał.
5)nie ma hamulca "ręcznego" ale to pewnie linka, bo jest b. luzna.
Jezeli ktos "przerabiał" u siebie coś podobnego prosze o rady. Jeżeli ktos by dysponował linkami gdzie mozna by zapoznać sie z cenami częsci to też prosze o udostępnienie. pozdrawiam.

Autor:  MMM [ ndz kwie 24, 2005 9:25 pm ]
Tytuł:  Re: W124 230E - pytan kilka

andriu pisze:
Od 3 dni jestem posiadaczem W124 z 85r, autko generalnie jest w dobrym stanie jednak ma kilka wad które chciałbym usunąc.
1) bardzo niskie obroty zaraz po uruchomieniu przestygnietego silnika (ok 500), dzieje się tak i na benie i na gazie.
2)z zewnetrznych dysz cały czas dmucha ciepłe powietrze
3)cos piszczy w silniku przy wyższych obrotach (podobno napinacz paska
klinowego :o)
4) po wyzerowaniu licznika kilometrów już tak zostalo, wcześniej działał.
5)nie ma hamulca "ręcznego" ale to pewnie linka, bo jest b. luzna.
Jezeli ktos "przerabiał" u siebie coś podobnego prosze o rady. Jeżeli ktos by dysponował linkami gdzie mozna by zapoznać sie z cenami częsci to też prosze o udostępnienie. pozdrawiam.


1. sprawdź nastawnik wolnych obrotów.
znajduje się pomiędzy 3-cim a 4-tym kolektorem dolotowym.
podejrzewam, że wystarczy go przeczyścić i będzie OK.
jeśli nie, to potencjometr dolnej przepustnicy.

2....

3....

4. czy "pyka" jak chce zmienić 0.1km? jak tak to spróbuj nacisnąć kilka razy, może się odblokuje, jak nie, to ktoś grzebał w kilometrach :lol: .

5. niekoniecznie, ale to wymaga sprawdzenia i jest proste do zdiagnozowania "na oko". może być taka sytuacja, że ktoś wkręcił za długie śruby do felg i ręczny (tzn nożny ;) ) został na asfalcie.[/quote]

Autor:  Sebian [ ndz kwie 24, 2005 10:26 pm ]
Tytuł:  Re: W124 230E - pytan kilka

andriu pisze:
2)z zewnetrznych dysz cały czas dmucha ciepłe powietrze


Wszystko wskazuje na uszkodzenia elektrozaworów do regulacji temperatury powietrza nawiewów. Najczęściej powodem są pęknięte sprężynki, które ciężko jest dobrać i pozostaje zakup nowego lub sprawnego używanego bloku elektrozaworów. Ostatnio i mnie się coś takiego przytrafiło i byłem skazany na nowy zespół zaworów, ale poradziłem sobie. Wyjąłem obie części sprężyny z uszkodzonego elektrozaworu i włożyłem je z powrotem, z tym że dotychczasowe zewnęrzne części sprężyny (kiedy była jeszcze cała) obróciłem do środka (miejsca pęknięcia obu części na zewnątrz) i tak wstawiłem do zaworu. Wszystko działa jak należy [cool] Zaoszczędziłem kilka stówek [cool]

Autor:  andriu [ pn kwie 25, 2005 6:24 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
5. niekoniecznie, ale to wymaga sprawdzenia i jest proste do zdiagnozowania "na oko". może być taka sytuacja, że ktoś wkręcił za długie śruby do felg i ręczny (tzn nożny ;) ) został na asfalcie.


Qrcze, tez tak o tym pomyslałem, bo sam tak kiedyś sobie załatwiłem "beczkę"oj, kiepsko będzie.

Cytuj:
jeśli nie, to potencjometr dolnej przepustnicy.

A w którym miejscu on sie znajduje, i czy mozna go jakos naprawić, czy trzeba wymienić ?

Cytuj:
. czy "pyka" jak chce zmienić 0.1km? jak tak to spróbuj nacisnąć kilka razy, może się odblokuje, jak nie, to ktoś grzebał w kilometrach :lol: .

Wygląda tak jakby ta jedynka chciała wskoczyć.

Cytuj:
5. niekoniecznie, ale to wymaga sprawdzenia i jest proste do zdiagnozowania "na oko". może być taka sytuacja, że ktoś wkręcił za długie śruby do felg i ręczny (tzn nożny ;) ) został na asfalcie.


Tez o tym pomyślałem bo sam kiedys tak załatwiłem ręczny który jest nożnym w "beczce", jezeli to sie potwierdzi to co trzeba wymienic, całą piaste, czy tylko tarcze z bębnem i jego zawartością (używkę) bo z tego co pamietam to bebechy są ciężko dostępne i drogie. :evil:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/