Siemanko
Tyz mam W124T. Po pierwsze moze byc przetarta wiazka kabli lecaca do klapy (podobniez dosc czeste zjawisko w tym modelu). Jak podniesiesz klape i stoisz twarza w kierunku celownika to wiazka przewodow el. jest w lewym gornym rogu w gumowym mieszku (w prawym leca rurki z podcisnieniem). Aby sie lepiej do tej wiazki dobrac trzeba wlezc do bagaznika i zdjac plastykowa oslone podsufitki ta tuz przy klapie od wewnetrznej strony. Nie proboj jej ciagnac w dol tylko wysun do tylu bo inaczej polamiesz zaczepy mocujace. Potem zdejmij plastykowe boczne oslony tylnych slupkow. Sciagnij kawalek podsufitki (schodzi b.latwo i bez problemu upchasz ja w dach spowrotem). Jak odchylisz ten fragment podsufitki (tylko sobie lapy umyj
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
) to w lewym gornym rogu tuz pod dachem ukaze Ci sie WIELKA kostka z wszystkimi przewodami idacymi do tylnej klapy. Naprawde jest tam dosc duzo przewodow (wyglada to jak platanina kabli idac do programatora pierwszej polskiej pralki automatycznej POLAR 610BIO

) wiec wez sobie mierniczek z mozliwoscia sprawdzenia opornosci lub dzwiekowym testerem ciaglosci przewodow i szukaj przetartego kabla. Ja stawiam na miejsce w ktorym przewody sa najbardziej mechanicznie obciazone czyli przy zawiasach tylnej klapy. Nie zaszkodzi tez zdjac tapicerke z klapy i obejrzec klape od wewnatrz tam gdzie kable dochodza do elementow docelowych via kostki przylaczeniowe.
Jak sobie nie poradzisz to dzwon do goscia pod nr 501407205 - Tomasz Prasałek - facet ma warsztat w Dąbrowie Górniczej (dz. Mydlice) i robi elektryke w autach. Zrobi Ci to bez problemu. Przy okazji jest dosc rozsadny cenowo. Powolaj sie na mnie - Miłosz (ten co ma czerwone kombi W124 250TD) to zakuma o kogo chodzi. Niedawno mi grzebal w tylnej klapie wiec na pewno wie gdzie i czego szukac u Ciebie. Ja osobiscie Ci juz za wiele nie pomoge poniewaz w sobote wyjezdzam na miesiac za granice.
Mam nadzieje, ze pomoglem
Pozdrawiam