MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 28, 2005 3:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam
Mam jeszcze jedno pytanko tym razem odnośnie hydraulicznego zawieszenia w 124
Gdzie szukać pompy do hydraulicznej jeżeli nie ma jej na głowicy silnika, z tego co zaobserwowałem to większość MB posiada coś takiego dokładnie na przedzie silnika. Ja posiadam autko z turbina i nie ma czegoś takiego, natomiast kable z pojemnika do hydraulicznego zawieszenia biegną gdzieś pod silnik. Z tego co zaobserwowałem to inny samochodzik z TURBO też nie miał takiej pompy zamontowanej na głowicy.
Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
Post: czw kwie 28, 2005 7:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
adamkatowice pisze:
Gdzie szukać pompy do hydraulicznej jeżeli nie ma jej na głowicy silnika, z (..)
pod silnik. Z tego co zaobserwowałem to inny samochodzik z TURBO też nie miał takiej pompy zamontowanej na głowicy.

W przypadku silnika M103 pompa nivo jest zintegrowana z pompa od wspomagania. Sprawdz, czy nie jest tak u Ciebie przypadkiem [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 9:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Dzięki za wskazówkę.
Mam pytanko jak coś takiego wygląda czy jest to dokładnie to samo, co na głowicy silnika czy troszkę inne.
W każdym razie wiem, że działa, bo wczoraj wlałem pod auto i starałem się podnieść trochę bardziej tył auta do góry, dźwigał się wiec pneumatyka jest sprawna, mam teraz tylko problem z tym jak wysoko powinna tylna część auta podniesiona.

Brat ma też 124 250 kombi i jak wsiadł do mojego autka to powiedział ze jakoś ten przód masz do góry zadarty.

W każdym razie patrząc na odstęp od krawędzi błotnika a kołem jest ok 6 cm, jaka wartość w tym przypadku jest poprawna.

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 10:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
adamkatowice pisze:
Dzięki za wskazówkę.
Mam pytanko jak coś takiego wygląda czy jest to dokładnie to samo, co na głowicy silnika czy troszkę inne.

Zupelnie inne.

Cytuj:
Brat ma też 124 250 kombi i jak wsiadł do mojego autka to powiedział ze jakoś ten przód masz do góry zadarty.

W każdym razie patrząc na odstęp od krawędzi błotnika a kołem jest ok 6 cm, jaka wartość w tym przypadku jest poprawna.

6 cm to wg mnie duzo za duzo. Ale nie rozumiem do konca opisu sytuacji: piszesz, ze brat Ci mowi iz przod masz wysoko, a potem piszesz, ze (CHYBA?) tyl to roznica 6cm miedzy kolem a blotnikiem (czyli tyl jest za wysoko).
Zdecyduj sie na wersje [zlosnik][hehe]

BTW: 6cm czy to na tyle, czy na przodzie to za duzo, i to znacznie..

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 10:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
JareG pisze:
BTW: 6cm czy to na tyle, czy na przodzie to za duzo, i to znacznie..


No chyba, że W124 SUV [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
Jesli masz tak (mniej wiecej ) to masz dobrze

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11129 ... 20BOKU.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11147 ... g.merc.jpg

Nie sugerowac sie przednim kołem na 100% jest oki , choć na zdjeciu wyszło dziwnie ! [zlosnikz]

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !
potem CLK 3200 cm
teraz okular 2001 rok 2.7 cdi
vin-WBD2100161B476884
http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM
http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Ostatnio zmieniony pt kwie 29, 2005 1:30 pm przez krzys124, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Przepraszam za mało precyzyjny opis.

Ondośnie tych 6 cm to jest to odstęp pomiędzy oponą a zewnętrzną częścią błotnika.

Może zapytam inaczej. Jaki wyznacznik sobie wziąc odnosnie wisokości wzniosu tylnego zawieszenia w 124 kombi.

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
adamkatowice pisze:
Przepraszam za mało precyzyjny opis.
Ondośnie tych 6 cm to jest to odstęp pomiędzy oponą a zewnętrzną częścią błotnika.

Przod czy tyl..? [hehe]

Cytuj:
Może zapytam inaczej. Jaki wyznacznik sobie wziąc odnosnie wisokości wzniosu tylnego zawieszenia w 124 kombi.

Np. taki: podloga ma byc rownolegla do gleby..

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
JareG pisze:
adamkatowice napisał:
Przepraszam za mało precyzyjny opis.
Ondośnie tych 6 cm to jest to odstęp pomiędzy oponą a zewnętrzną częścią błotnika.

Przod czy tyl..?


tył


JareG pisze:
Może zapytam inaczej. Jaki wyznacznik sobie wziąc odnosnie wisokości wzniosu tylnego zawieszenia w 124 kombi.

Np. taki: podloga ma byc rownolegla do gleby..


to wa takim razie powinno byc ok

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
krzys124 pisze:
Jesli masz tak (mniej wiecej ) to masz dobrze

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11129 ... 20BOKU.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11147 ... g.merc.jpg

Nie sugerowac sie przednim kołem na 100% jest oki , choć na zdjeciu wyszło dziwnie !


Biorąc pod uwagę to zdjątko to chyba musze troche go podnieść z tylu
Dzięki za pomoc
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
krzys124 pisze:
Jesli masz tak (mniej wiecej ) to masz dobrze

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11129 ... 20BOKU.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11147 ... g.merc.jpg

Nie sugerowac sie przednim kołem na 100% jest oki , choć na zdjeciu wyszło dziwnie !


Jednak patrząc na te zdjęcia wynika że podłoga nie jest całkiem poziomo do ziemi. Czyli tył jest lekko zadarty do góry
Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Te auta nie musza być równolegle do ziemi czy cos w tym stylu. Ustawiasz poziom zawieszenia tak jak ci jest potrzebny. Jak mieszkasz na końcu świata gdzie nie ma dróg to ustawiasz sobie żeby wyżej stał, a jeśli ci to jest neipotzrebne to ustawiasz tak zeby łądnei wyglądal. Kolega mial 123 TD i jeździl jakiś czas z klapniętą pupą, ale potem stwierdził ze brzydko to wygląda i sobie delikatnie podniósł. Ustaw tak jak tobie się podoba. Ważne żeby było funkcjonalne i dobrze sie prezentowalo.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
Te auta nie musza być równolegle do ziemi czy cos w tym stylu. Ustawiasz poziom zawieszenia tak jak ci jest potrzebny. Jak mieszkasz na końcu świata gdzie nie ma dróg to ustawiasz sobie żeby wyżej stał, a jeśli ci to jest neipotzrebne to ustawiasz tak zeby łądnei wyglądal. Kolega mial 123 TD i jeździl jakiś czas z klapniętą pupą, ale potem stwierdził ze brzydko to wygląda i sobie delikatnie podniósł. Ustaw tak jak tobie się podoba. Ważne żeby było funkcjonalne i dobrze sie prezentowalo.


A czym to sobie kolega ustawił?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
własnie panowie jak wy regulujecie ten przeswit?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wydawało mi się zawsze, że jak dołożysz 100 kg to sprawny układ podniesie tył o tyle, ile miałby się normalnie obniżyć, a tamten poziom to conajwyżej sprężyny.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl