MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300D Automat - pytanie o moc...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=11973
Strona 1 z 1

Autor:  Cremek [ wt maja 03, 2005 12:52 pm ]
Tytuł:  300D Automat - pytanie o moc...

Witam !

Od niedawna jestem posiadaczem tego cacka a pare dni temu zaobserwowalem w nim pewna zmiane. Otoz zaraz po kupnie bak zalany byl w okolo 1/4 OO :-? - wracajac do domu zatankowalem jakies 30 litrow ON na stacji Shell-a i bylem naprawde pod wrazeniem - auto pieknie sie zbieralo i mowie tu glownie o starcie nie o przyspieszaniu podcas jazdy. Po wyjezdzeniu Diesel Extra bedac juz u siebie w miescie ktore niestety nie dysponuje Shell-em :evil: zalalem zwykly ON na BP. Jednoczesnie tego samego dnia przelozylem od starej 200D jeden z tych krotkich przewodow paliwowych dochodzacych do wtryskow (oryginalny troche ciekl) oraz przelozylem od 200D jedno z ciegielek od gazu gdyz bylo luzne (wiem ze w 200D sa dluzsze jednak skrocilem je do dlugosci takiej jak w 300D). I teraz nie wiem ktora z tych trzech czynnosci spowodowala ze auto stracilo na mocy - pedal gazu jest bardziej gumowy auto nie wkreca sie od poczatku tylko w pozniejszym zakresie obrotow (na ucho przy braku obrotomierza dopiero przy podawanych fabrycznie 2400 RPM) i ogolnie stracilo duzo podczas ruszania. Nie wiem moze to subiektywne odczucie polegajace na tym ze po prostu sie przyzwyczailem do roznicy miedzy 200D i 300D ale ciezko mi w to uwierzyc. Z kolei prawdopodobne wydaje mi sie ze pewna roznica mogla powstac poprzez paliwo z ktorego moje miasto nigdy nie slynelo (zadnej porzadnej i "czystej" stacji :evil: ). Macie jakies wyjasnienie na moja teorie ?? :D

P.S. Przy okazji - jak najszybciej i najmniej inwazyjnie naprawic kickdown ?? :D

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ wt maja 03, 2005 1:56 pm ]
Tytuł: 

I tu jest między innymi też roziązanie problemu z OO. Na OO z tego co ja zauważułem samochodzik ma wiekszego kopa :) Oczywiście jest to jedynie moje osobiste odczucie. Ale z tego co ty piszesz to widocznie nie tylko moje [zlosnik]

Autor:  krzys124 [ wt maja 03, 2005 2:58 pm ]
Tytuł: 

Na OO autko mi smiga jak rakieta , nie ma zadnej róznicy a niby dlaczego by miała byc ??? mity !!!! i tylko jakies mity!!! OO nawet jest lepszy od nie jednego ON [zlosnik]

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ wt maja 03, 2005 3:26 pm ]
Tytuł: 

krzys124 pisze:
Na OO autko mi smiga jak rakieta , nie ma zadnej róznicy a niby dlaczego by miała byc ??? mity !!!! i tylko jakies mity!!! OO nawet jest lepszy od nie jednego ON [zlosnik]


Brawo!! Lubie ludzi którzy nie boją się głośno mówić prawdy [zlosnik]

Autor:  Cremek [ wt maja 03, 2005 7:10 pm ]
Tytuł: 

No i wszystko jasne :D

Autor:  Grakoz [ wt maja 03, 2005 7:35 pm ]
Tytuł: 

u mnie tak samo. na OO samochód jeździ normalnie ale kiedy zaleje czasem ON t ofaktycznie dostaje lekkiego doła. i tu wychodzi prawda, którą ktoś kiedyś powiedział "w Polsce różnica między OO a ON w praktyce jest tylko w kolorze i cenie" pozdro

Autor:  FENIX [ wt maja 03, 2005 8:41 pm ]
Tytuł: 

Panowie dajcie spokój z tym OO :evil:

Na forum nie wolno poruszać tego tematu - polecam regulamin

Autor:  Maniek [ wt maja 03, 2005 10:11 pm ]
Tytuł: 

To może ja powiem głośno prawdę że w Polsce wykorzystywanie OO do celów innych niż grzewcze jest przestępstwem. A to że auto na OO jeździ równie dobrze czy nawet lepiej nie jest żadnym argumentem. Auto kradzione też może jeździć dużo lepiej niż kupione za ciężko zarobione pieniądze i co ... to jest argument żeby auta kraść?

Wracając do tematu myślę, że za zmulenie auta odpowiedzialny jest układ sterowania gazem. Przyjrzyj się jeszcze raz temu co naprawiałeś ale też sprawdź resztę układu, bo przy naprawie mogłeś coś poruszyć i pogorszyć działanie układu. Z resztą sam piszesz że pedał gazu chodzi jakby inaczej, ciężej.
A co do jakości paliwa produkowanego przez Shell to je również mogę się wypowiadać w samych superlatywach. Ja zauważam przede wszystkim mniejsze spalanie i to o jakieś 10 %

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt maja 03, 2005 10:52 pm ]
Tytuł: 

technicznie niemozliwe aby na paliwie tylko dladtego ze jest ze Schela spaliło auto mniej o 10%.....Przeciez to jest paliwo z orlenu tylko Schel moze dodaje jakies dodatki troche no i drozej kosztuje.....Ale sam spadek po zastosowaniu ON z Schela jest niemozliwy.Analogicznie na OO zuzycie paliwa powinno rosnac o jakies 20% tak jak na LPG w wyniku tego ze jakosc OO jest nizsza.

Autor:  Grzegi [ wt maja 03, 2005 10:58 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
.....Przeciez to jest paliwo z orlenu tylko Schel moze dodaje jakies dodatki troche no i drozej kosztuje.....


Dokładnie...Z tego co wiem to chyba BP sprowadza od siebie. Ale nie jestem tego pewien na 100 %.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/