MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Układ chłodzenia w W126 300SE https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=12114 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kozmo1 [ pn maja 09, 2005 9:42 pm ] |
Tytuł: | Układ chłodzenia w W126 300SE |
Witam. Zauwazylem, ze po zatrzymaniu auta i odkreceniu korka od naczynia wyrównawczego układu chłodzenia nastepuje z niego wyciek czynnika chlodzacego. W czasie jazdy temperatura silnika jest w normie. Zmieniłem termostat i pompe wodna (miała luzy) i nadal jest to samo. Wydaje mi sie, ze odpowiedzialnosc za ta sytuacje moze ponosic WISCO. Zauwazyłem, ze przy kazdej temperaturze silnika (i przy zimnym i przy goracym) po zgaszniu da sie krecic wiatrakiem od chłodnicy z takim samym oporem, a gdy silnik pracuje na wolnych obrotach da sie zatrzymac wiatrak reką (w rkawiczce ![]() I jeszcze jedno pytanie, do czego jest ten czujnik??? |
Autor: | meanstreak [ pn maja 09, 2005 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie jest podobnie. tzn przy wysokiej temperaturze cieczy włączają się oba wentylatory elektryczne. tego przy wisko nie zatrzymywałem bo nie chcę łokciem w nosie dłubać. |
Autor: | AndyS [ pn maja 09, 2005 11:46 pm ] |
Tytuł: | |
Mam podobne objawy i jak w czasie gorącego lata postoję w korku ulicznym to temperatura wyraźnie mi rośnie (do 100). Moja wersja nie ma dodatkowych elektrycznych wentylatorów wiec sytuacja jest gorsza. Ale korek mogę odkręcić - nie ma wycieków. |
Autor: | Wookee [ wt maja 10, 2005 9:26 am ] |
Tytuł: | |
Wisco nie zmienia prędkości z powodu czujników, tylko ze względu na zmianę lepkości oleju w środku - stąd i nazwa, znaczy się od sprzęgła wiskotycznego. Zmiana predkości jest tu raczej płynna - wraz ze wzrostem lepkości cieczy. Nie jestem pewien natomiast, czy w 300 SE faktycznie nie było przypadkiem czujnika temp. i "elektromagnesu"? ![]() ![]() |
Autor: | Kozmo1 [ wt maja 10, 2005 9:47 am ] |
Tytuł: | |
Rozumiem ,ze w MB były dwa rodzaje mechanizmów włączajacych wietrak: 1 - wisko - zalezne od gęstości oleju 2 - elektromagnes. W takijm razie gdzie jest czujnik od elektromagnesu - czy to ten z 4 bolcami, który jest na fotce powyzej? Jak w ogóle sprawdzić czy mam wisko czy elektromagnes? |
Autor: | AndyS [ wt maja 10, 2005 2:32 pm ] |
Tytuł: | |
WISCO masz napewno, jest zależne od gęstoci "oleju" i to jest główne chłodzenie. Te elektryczne wiatraki są powiązane z klimatyzacją bo w wersji bez klimy nie wystepują. |
Autor: | Kozmo1 [ wt maja 10, 2005 2:40 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: WISCO masz napewno, jest zależne od gęstoci "oleju" i to jest główne chłodzenie. Te elektryczne wiatraki są powiązane z klimatyzacją bo w wersji bez klimy nie wystepują.
Ale jak zewre koncówki zaznaczone na pierwszym zdjeciu to wiatraki sie kreca. Ten czujnik wyglada jak w wiekszosc aut-dwie koncówki, które po zwarciu powoduja właczenie sie wiatraka(-ów). I tak tez u mnie było-po dłuzszym czasie gdy silnik chodził na postoju zagrzał sie, az sie włączyły wentylatory elektryczne. |
Autor: | AndyS [ wt maja 10, 2005 3:08 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie tego czujnika nie ma - jest śruba-zaślepka. Z tego wniosek że podstawowym chłodzeniem jest wentylator z WISCO a elektryczne służą jako dodatkowe. Nasze auta różnią się dwoma parametrami: klimą i rocznikiem. Sądzę że nie rocznik tu gra rolę bo takie wentylatory widziałem już w W116. Pozostaje kwestia klimy. |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt maja 10, 2005 10:21 pm ] |
Tytuł: | |
Witraki przed chłodnicą włączają sę z klimą, albo jak silnik zrobi sie dobrze ciepły - po to jest ten czujnik. |
Autor: | Croolick [ wt maja 10, 2005 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
A jak jest rozwiązane załączanie wentylatora chłodnicy w W123? Bo ja w 230E mam tak, że wenttylator kreci się powolutku i luźno do pewnej temp. powyżej której następuje jego gwałtowne załączenie i nie daj boze ręka go wtedy zatrzymywac - ma obroty stałe i wysokie. ![]() Jeżeli Ci wywala płyn do zbiornika wyrównawczego to masz może zapchaną/zasyfioną chłodnicę i pompa nie mogąc przepchac płynu przez układ wywalała go na zbiornik wyrównawczy. Przerabiałem to w Pierdolonezie z uszczelnianą chłodnicą jakimś wlewanym glutem. Na jałowym było okej bo wydatek pompy mały i przełaziło jeszcze ale w drodze do Wrocka na A4 to wywaliło z polowę płynu. Pomogło chwilowo po wymianie chłodnicy. Ustąpiło całkowicie po wymianie samochodu ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdr! Croolick |
Autor: | Kozmo1 [ wt maja 10, 2005 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
A czy ktos wie po co jest ten czujnik z drugiego zdjecia (ten z czterema koncówkami)? |
Autor: | AndyS [ śr maja 11, 2005 12:21 am ] |
Tytuł: | |
Kozmo1 pisze: A czy ktos wie po co jest ten czujnik z drugiego zdjecia (ten z czterema koncówkami)?
U mnie w tym miejscu jest wtyczka na dwa kable: zielono-niebieski i zielono-czarny. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |