MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 7:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 09, 2005 9:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Witam. Zauwazylem, ze po zatrzymaniu auta i odkreceniu korka od naczynia wyrównawczego układu chłodzenia nastepuje z niego wyciek czynnika chlodzacego. W czasie jazdy temperatura silnika jest w normie. Zmieniłem termostat i pompe wodna (miała luzy) i nadal jest to samo. Wydaje mi sie, ze odpowiedzialnosc za ta sytuacje moze ponosic WISCO. Zauwazyłem, ze przy kazdej temperaturze silnika (i przy zimnym i przy goracym) po zgaszniu da sie krecic wiatrakiem od chłodnicy z takim samym oporem, a gdy silnik pracuje na wolnych obrotach da sie zatrzymac wiatrak reką (w rkawiczce 8) ). Czytalem o wisco, ze ma miec 3 predkosci w zaleznosci od tmperatury silnika i ze jest sterowan czujnikiem do któego przychodza dwa kable. Znalazłm taki czujnik (jest zaznaczony na zdjeciu) ale po zwarciu jego koncówek włączyły mi sie wentylatory elektryczne przed chłodnicami. I tu dodatkowe pytanie-ktos mowił mi, ze te wentylatory sa od klimy, ale wg mooich obserwcji wynika, ze właczja sie one przy duzej temperaturze silnika-ale nawet gdy sie właczyły to wentylator przy silniku (ten od wisco) dało sie zatrzymac reką. Gdzie szukac czujnika od wisco i jak sprawdzic czy ono dziala prawidłowo. Poza tym czy cos innego moze powodowac wzrost cisnienia cieczy w ukladzie chlodzacym? Obrazek

I jeszcze jedno pytanie, do czego jest ten czujnik???
Obrazek

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 09, 2005 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 30, 2004 7:37 pm
Posty: 302
u mnie jest podobnie. tzn przy wysokiej temperaturze cieczy włączają się oba wentylatory elektryczne. tego przy wisko nie zatrzymywałem bo nie chcę łokciem w nosie dłubać.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 09, 2005 11:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Mam podobne objawy i jak w czasie gorącego lata postoję w korku ulicznym to temperatura wyraźnie mi rośnie (do 100). Moja wersja nie ma dodatkowych elektrycznych wentylatorów wiec sytuacja jest gorsza. Ale korek mogę odkręcić - nie ma wycieków.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 10, 2005 9:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Wisco nie zmienia prędkości z powodu czujników, tylko ze względu na zmianę lepkości oleju w środku - stąd i nazwa, znaczy się od sprzęgła wiskotycznego. Zmiana predkości jest tu raczej płynna - wraz ze wzrostem lepkości cieczy.

Nie jestem pewien natomiast, czy w 300 SE faktycznie nie było przypadkiem czujnika temp. i "elektromagnesu"? :roll: (nie "moje" roczniki a i W126 nie miałem ;) )

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 10, 2005 9:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Rozumiem ,ze w MB były dwa rodzaje mechanizmów włączajacych wietrak:
1 - wisko - zalezne od gęstości oleju
2 - elektromagnes.
W takijm razie gdzie jest czujnik od elektromagnesu - czy to ten z 4 bolcami, który jest na fotce powyzej?
Jak w ogóle sprawdzić czy mam wisko czy elektromagnes?

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 10, 2005 2:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
WISCO masz napewno, jest zależne od gęstoci "oleju" i to jest główne chłodzenie. Te elektryczne wiatraki są powiązane z klimatyzacją bo w wersji bez klimy nie wystepują.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 10, 2005 2:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
AndyS pisze:
WISCO masz napewno, jest zależne od gęstoci "oleju" i to jest główne chłodzenie. Te elektryczne wiatraki są powiązane z klimatyzacją bo w wersji bez klimy nie wystepują.

Ale jak zewre koncówki zaznaczone na pierwszym zdjeciu to wiatraki sie kreca. Ten czujnik wyglada jak w wiekszosc aut-dwie koncówki, które po zwarciu powoduja właczenie sie wiatraka(-ów). I tak tez u mnie było-po dłuzszym czasie gdy silnik chodził na postoju zagrzał sie, az sie włączyły wentylatory elektryczne.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 10, 2005 3:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
U mnie tego czujnika nie ma - jest śruba-zaślepka. Z tego wniosek że podstawowym chłodzeniem jest wentylator z WISCO a elektryczne służą jako dodatkowe. Nasze auta różnią się dwoma parametrami: klimą i rocznikiem. Sądzę że nie rocznik tu gra rolę bo takie wentylatory widziałem już w W116. Pozostaje kwestia klimy.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 10, 2005 10:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Witraki przed chłodnicą włączają sę z klimą, albo jak silnik zrobi sie dobrze ciepły - po to jest ten czujnik.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 10, 2005 10:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
A jak jest rozwiązane załączanie wentylatora chłodnicy w W123?
Bo ja w 230E mam tak, że wenttylator kreci się powolutku i luźno do pewnej temp. powyżej której następuje jego gwałtowne załączenie i nie daj boze ręka go wtedy zatrzymywac - ma obroty stałe i wysokie. :lol:

Jeżeli Ci wywala płyn do zbiornika wyrównawczego to masz może zapchaną/zasyfioną chłodnicę i pompa nie mogąc przepchac płynu przez układ wywalała go na zbiornik wyrównawczy.
Przerabiałem to w Pierdolonezie z uszczelnianą chłodnicą jakimś wlewanym glutem. Na jałowym było okej bo wydatek pompy mały i przełaziło jeszcze ale w drodze do Wrocka na A4 to wywaliło z polowę płynu. Pomogło chwilowo po wymianie chłodnicy.
Ustąpiło całkowicie po wymianie samochodu [zlosnik] :lol: :P [zlosnikz]
Pozdr!
Croolick

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 10, 2005 10:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
A czy ktos wie po co jest ten czujnik z drugiego zdjecia (ten z czterema koncówkami)?

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 11, 2005 12:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Kozmo1 pisze:
A czy ktos wie po co jest ten czujnik z drugiego zdjecia (ten z czterema koncówkami)?


U mnie w tym miejscu jest wtyczka na dwa kable: zielono-niebieski i zielono-czarny.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl