MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nierówna praca V8
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=12221
Strona 1 z 1

Autor:  matrix [ ndz maja 15, 2005 12:02 am ]
Tytuł:  Nierówna praca V8

Od jakiegos czasu silniczek w moim Mesiu zaczał pracować nierówno na wolnych obrotach, ale co dziwnie nie zdarza się to zawsze, bywa czasem tak ze silnik chodzi rowno ale po ruszeniu i przejechaniu paru metrow do nastepnych swiateł silnik znowu zaczyna chodzic nierówno. Drga też miarowo do pracy silnika manometr. Mam wymienione świece i kable WN, nie wymieniałm natomiast pozostałych rzeczy z zapłonu( kopułka palec) bo nie jest to tania sprawa i nie chce sie wpędzać niepotrzebnie w koszty. Pytanie jest czy to zużycie silnika czy wina jakiegos elementu z osprzętu( jestem laikiem w sprawach mechaniki więc prosze o wyrozumiałość jeśli wyrażam sie niefachowo:P) Co by szanowni Forumowicze i w jakiej kolejności radzili posprawdzać?

Autor:  Michcio126 [ ndz maja 15, 2005 12:43 am ]
Tytuł: 

UDAJ SIĘ DO JAKIEGOŚ MACHERA I WYREGULUJ ZAPŁON TO NA POCZĄTEK PIERWSZA SPRAWA! 8)

Autor:  and6412 [ ndz maja 15, 2005 1:20 am ]
Tytuł: 

Może silnik krokowy?? Jest tam cos takiegow tym silniku?? może zasyfiony zawór obejściowy? Jeśli masz automat, to jest tam zdajesie taki dynks do podwyższania obrotów na D, może on szwnkuje? Możliwości bardzo dużo, generalnie zgłoś sie do dobrego fachowca, bo samemu musiałbys pół silnika wymienic, żeby dojść drogą eliminacji.

Autor:  matrix [ ndz maja 15, 2005 1:49 am ]
Tytuł: 

Znalazłem dane z pomiarow silnika.

Ciśnienie spręzania [BAR] cyl. 1 . 13,2 ; 2. 14,4 ; 3. 11,1 ; 4. 14,8 ; 5. 15,3 ; 6. 14,5 ; 7. 15,5 ; 8. 15,9

Martwi mnie ten trzeci garnek, może to jest przyczyna??

Autor:  and6412 [ ndz maja 15, 2005 1:53 am ]
Tytuł: 

Wyniki masz prawie bajkowe ;-)
A przy V8 nawet jakby ci jeden gar nie pracował wogóle, to nie czułbys tego za bardzo ;-)

Autor:  matrix [ ndz maja 15, 2005 2:00 am ]
Tytuł: 

No to mnie uspokoiłeś, bo już sie martwiłem że silnik może już nie teges, czyli auto do mechaniora na sprawdzenie zapłonu chyba na pierwszy rzut;). Bo głupio tak że V8 a chodzi jak miejski autobus( jesli o telepanie chodzi:P)

Autor:  matrix [ ndz maja 15, 2005 2:02 am ]
Tytuł: 

A bo zapomniałem dodać zasadniczej sprawy, że jak daje gazu silnik jest na obrotach to pracuje wszystko równiutko, żadnych szarpnięć. Zmorą są te wolne oborty.
Pozdrawiam

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz maja 15, 2005 8:54 am ]
Tytuł: 

Ja jakbym zobaczył że targa silnikiem na wolnych to pierwsze podejzenie padłoby na wypadające zapłony. Co tu dużo gadac wjechałbym na halę podłączył MOT'a i sprawa jasna, a ty jedź do fachmana.

Autor:  Bukol [ pn maja 16, 2005 2:53 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Wyniki masz prawie bajkowe ;-)

Nie zgodzę się - 11,1 na 3. to za mało. Zbyt duża różnica w stosunku do reszty.

Cytuj:
A przy V8 nawet jakby ci jeden gar nie pracował wogóle, to nie czułbys tego za bardzo ;-)

Niestety czuć - zwłaszcza na wolnych będzie słychać, a silnik dostanie niewielkiej telepki (może być niewyczuwalna dla kogoś, kto ma R4 [zlosnik] ).

Ja bym zaczął od regulacji zapłonu i sprawdzenia mieszanki na analizatorze. Poza tym trzeba wyczyścić układ WN - czasami prąd potafi uciec "bokiem". Zabrudzone wtryski też mogą być przyczyną - kup sobie 2 "flaszki" Forte do wtrysku lub Liqui Moly do wtrysku, na pewno nie zaszkodzą.

Autor:  and6412 [ wt maja 17, 2005 1:14 am ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
and6412 pisze:
Wyniki masz prawie bajkowe ;-)

Nie zgodzę się - 11,1 na 3. to za mało. Zbyt duża różnica w stosunku do reszty.

Dlatego wtącilem 'prawie' [zlosnik], sam ma trochę gorsze i nie ma problemów z kultura silnika.
Cytuj:
Cytuj:
A przy V8 nawet jakby ci jeden gar nie pracował wogóle, to nie czułbys tego za bardzo ;-)

Niestety czuć - zwłaszcza na wolnych będzie słychać, a silnik dostanie niewielkiej telepki (może być niewyczuwalna dla kogoś, kto ma R4 [zlosnik] ).

Kiedyś odpinałem po kolei zapłon z kazdego gara, bo chciałem sprawdzic czy wszytskie palą. Chodzi o to, że na nie palącym garku prawie nie ma różnicy, a na pewno nie mozna jej nazwać nierówną pracą na jałowych ;-) (sądzę że w kabinie nicbym nie poczuł)

Autor:  AMG [ wt maja 17, 2005 7:15 am ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Kiedyś odpinałem po kolei zapłon z kazdego gara, bo chciałem sprawdzic czy wszytskie palą. Chodzi o to, że na nie palącym garku prawie nie ma różnicy, a na pewno nie mozna jej nazwać nierówną pracą na jałowych (sądzę że w kabinie nicbym nie poczuł)


Mylisz się ja odpinałem kable w W116 E69 i jak tylko jeden ruszyłem od razu cała karoseria dostała lekkiej telepki od motoru.
Zrób sobie eksperyment zdejmij jeden kabel i wsiadz do auta i zapnij bieg D i zobaczymy czy bedzie równo pracował .

Autor:  Wookee [ wt maja 17, 2005 11:47 am ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Ja bym zaczął od (...)

Nie pozostaje mi nic innego, jak zgodzić się z Bukolem :)

AMG pisze:
and6412 pisze:
Kiedyś odpinałem po kolei zapłon z kazdego gara, (...) na nie palącym garku prawie nie ma różnicy, a na pewno nie mozna jej nazwać nierówną pracą na jałowych (sądzę że w kabinie nicbym nie poczuł)


Mylisz się (...) Zrób sobie eksperyment zdejmij jeden kabel i wsiadz do auta i zapnij bieg D i zobaczymy czy bedzie równo pracował .

Przećwiczyłem przymusowo ten model - odłączony był 8 cylinder - i samochód obrzydliwie się telepał, coś jak słabawy i zimny Diesel.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/