MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wciąga olej!?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=12633
Strona 1 z 1

Autor:  maciej kot [ ndz cze 05, 2005 10:04 pm ]
Tytuł:  Wciąga olej!?

Witam,
moze ktoś z szanownych kolegów spotkał się już z czymś takim. mierzyłem ciśnienie w cylindrach i wyszło 14 na 1 i 6 cylindrze, a na 2,3,4,5 - 13. silnik jest suchy i nie ma żadnych wycieków. mimo to zużycie oleju jest na poziomie 0,7l 1000km. czy jest to powód do obaw? jezeli tak to co moze byc przyczyną takiego stanu rzeczy?
pzdr
maciej kot

Autor:  roadrunner [ ndz cze 05, 2005 10:13 pm ]
Tytuł:  Re: Wciąga olej!?

maciej kot pisze:
Witam,
moze ktoś z szanownych kolegów spotkał się już z czymś takim. mierzyłem ciśnienie w cylindrach i wyszło 14 na 1 i 6 cylindrze, a na 2,3,4,5 - 13. silnik jest suchy i nie ma żadnych wycieków. mimo to zużycie oleju jest na poziomie 0,7l 1000km. czy jest to powód do obaw? jezeli tak to co moze byc przyczyną takiego stanu rzeczy?
pzdr
maciej kot


Szczerze - to nie znam bydowy tego silnika i niewiem jake ciśnienie powinno być ale jeżeli uważasz lub wiesz ze wartośc 13-14 jest OK i silnik jest suchy to ja bym stawiał na uszczelniacze zaworowe. Chociaż jeżeli przegrzałeś motor to mimo dobrego sprężania pierścienie olejowe (zbierajace) mogą niedomagać.

Autor:  voytas [ pn wrz 10, 2007 1:47 pm ]
Tytuł: 

podpinam się pod ten temat, bo teraz ja jestem posiadaczem tych problemów ;)

z moich obserwacji wynika że M110 bierze 700-1000ml oleju na 1000km

dzisiaj byłem na analizie spalin i w spalinach nie widać żeby go spalał, więc gdzieś musi wyciekać...

pytanie brzmi: gdzie?

chciałbym wreszcie uporządkować sprawę tego oleju, bo mnie wkurza to wieczne dolewanie przed każdą dłuższą trasą...

pisaliście już wcześniej o uszczelniaczach zaworów, ale czy wtedy nie pojawiłyby się ślady oleju w spalinach?

Autor:  Debesciak [ pn wrz 10, 2007 6:31 pm ]
Tytuł: 

generalnie wszystkie silniki palą olej :) nie wiem czy MB podaje w specyfikacji ile oleju spali silnik na 1000 km :)

Autor:  voytas [ czw wrz 13, 2007 5:05 pm ]
Tytuł: 

dzisiaj byłem zasięgnąć informacji w znanym warsztacie na Kwiatowej, dowiedziałem się że pożeranie oleju przez M110 w głównej mierze spowodowane jest zużyciem pierścieni (w spalinach brak śladu oleju, ale jak się depnie do deski, to dymek lubi sobie puścić)

czy ktoś z obecnych tu mechaników mógłby wycenić koszt naprawy/wymiany pierścieni?

zastanawiam się czy nadal dolewać, czy może zrobić to raz a dobrze...

Autor:  Debesciak [ czw wrz 13, 2007 10:37 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:

zastanawiam się czy nadal dolewać, czy może zrobić to raz a dobrze...

wiesz jak to jest jak rozbiorą silnik przy okazji przydałoby sie wymienic od razu to i tamto i koszta rosna niemiłosiernie
ja stosuje metode ze jezeli koszta dolewanego oleju nie są duze to dolewam :)

Autor:  voytas [ czw wrz 13, 2007 11:16 pm ]
Tytuł: 

w porównaniu do kosztów paliwa koszty oleju są prawie nieistotne :D
no nic, jeszcze się zastanowie, na razie czekam aż skończę świeżo zakupiony literek i wymienię cały olej :)

Autor:  BrunoGiamatti [ pt wrz 14, 2007 2:07 pm ]
Tytuł: 

mi znikało 3,5l/100km oleju i itak dolewałem i tak :D
Najpierw to spróbujcie wymienic uszczelniacze zaworów .. koszt mały a moze pomóc.
pozdrawiam

Autor:  x-man224 [ sob wrz 22, 2007 6:17 pm ]
Tytuł: 

jezeli rano po odpaleniu auto mocno kopci znaczy ze gumki od zaworow sa juz stare i pod wplywem mniejszej(w nocy) temperatury robia sie twardsze i nie trzymaja.Olej scieka ,koszt naprawy ok 500 zl razem z planowaniem glowicy ja bym dalej na tym jezdzil


nie jestem fachowcem od aut moge sie mylic

Autor:  voytas [ ndz wrz 23, 2007 11:49 pm ]
Tytuł: 

x-man224 pisze:
jezeli rano po odpaleniu auto mocno kopci znaczy ze gumki od zaworow sa juz stare i pod wplywem mniejszej(w nocy) temperatury robia sie twardsze i nie trzymaja.Olej scieka ,koszt naprawy ok 500 zl razem z planowaniem glowicy ja bym dalej na tym jezdzil

W126 używam tylko w niedzielę, resztę czasu stoi w garażu, nigdy nie odpalam go rano :)

[OT]
ta uwaga natomiast pasuje świetnie do mojego 405: rano po chłodniejszej nocy kopci jak szalony, (oczywiście przez 30 sekund, potem przestaje)

dym dziwny, bo raczej biało/szary niż czarny (a to przeciez diesel)

Autor:  x-man224 [ pn wrz 24, 2007 4:36 pm ]
Tytuł: 

podchodzi pod kolor niebieski no to to chyba to(w 405) ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/