MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Sprzęgło i skrzynia do 450SE https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=1379 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gonez [ czw lis 14, 2002 11:16 pm ] |
Tytuł: | Sprzęgło i skrzynia do 450SE |
Witam! Znajomy poprosił mnie o pomoc w znalezieniu części do W116 450SE. Potrzebne jest koło zamachowe+docisk i manualna skrzynia biegów jeżeli ktoś ma coś takiego lub wie kto ma i chce sprzedać to prosił bym o jakieś wieści. Z góry dziękuje i pozdrawiam! ![]() |
Autor: | marcin280e [ ndz lis 17, 2002 12:56 am ] |
Tytuł: | |
Z tego co wiem (a może się mylę?) nie ma czegoś takiego jak manual do 450SE. W katalogu sprzęgieł Sachsa nie ma też sprzęgła.Największy silnik na manualu to żeliwny V8 z 350SL/SLC i 116 350SE.Być może da się to dopartolić do 450 tego nie wiem ale takiego zestawu szukaj.Powinieneś mieć 3 biegowy automat taki sam jak w 6,9 da się to naprawić jakby co.Pozdrawiam |
Autor: | webster [ ndz lis 17, 2002 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
O tóż to. Zanim zobaczyłem post marcina280e to już chciałem pisać to samo co on. I napiszę bo jestem pewien - Manual był w motorach do 350 i nie większych. Wyższe miały tylko automat. |
Autor: | Gonez [ pn lis 18, 2002 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: Z tego co wiem (a może się mylę?) nie ma czegoś takiego jak manual do 450SE. W katalogu sprzęgieł Sachsa nie ma też sprzęgła.Największy silnik na manualu to żeliwny V8 z 350SL/SLC i 116 350SE.
Możliwe, że 450SE nie występował z manualna skrzynią biegów. Znajomy poprosił mnie o pomoc w tej sprawie i nie sprawdziłem czy wystepował taki silnik z manualem. Ale nie moge się z Toba zgodzić bo silnik 350SE V8 nie ma żeliwnego bloku tylko aluminiowy i chyba żeliwny nie był produkowany przynajmniej jeszcze się z takim nie spotkałem ani nie słyszałem o takim. ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | Sebaa [ pn lis 18, 2002 6:12 pm ] |
Tytuł: | |
Gonez pisze: Możliwe, że 450SE nie występował z manualna skrzynią biegów. Znajomy poprosił mnie o pomoc w tej sprawie i nie sprawdziłem czy wystepował taki silnik z manualem. Ale nie moge się z Toba zgodzić bo silnik 350SE V8 nie ma żeliwnego bloku tylko aluminiowy i chyba żeliwny nie był produkowany przynajmniej jeszcze się z takim nie spotkałem ani nie słyszałem o takim.
![]() Pozdrawiam. Też nie znalazłem informacji o 450 SE z manualem. Największy silnik do jakiego montowano manual to własnie M116 3500 ccm. Mozliwe, że całkiem bezproblemowo Twojemu koledze uda się zamontować taki sam zestaw jaki występuje u Ciebie. Ale ja na jego miejscu szukałbym automata ![]() |
Autor: | webster [ pn lis 18, 2002 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
Gonez pisze: Ale nie moge się z Toba zgodzić bo silnik 350SE V8 nie ma żeliwnego bloku tylko aluminiowy
Nie prawda. U mnie w garażu leży (więc jestem pewien ![]() A co do zmontowania 450 na manualu to chyba musisz miec 350 motor + skrzynia + tylni most + NO WŁAŚNIE, CAŁY KORBOWÓD Z 450-tki a nie wiem czy średnice tłoków zgadzają się z tym z 350. |
Autor: | marcin280e [ pn lis 18, 2002 10:00 pm ] |
Tytuł: | |
Sorry Webster ale o co chodzi z tym korbowodem i średnicą tłoków bo nie rozumiem? |
Autor: | Maniek [ pn lis 18, 2002 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
Silniki 350 i 450 na pierwszy rzut oka różnią się tylko skokiem tłoków, a co za tym idzie i pojemnością. Różnica mocy jest niewielka ale 450 swoje parametry uzyskuje przy znacznie niższych obrotach (podobno to była jej największa zaleta) przełożenie mostu w 350 wynosi 3,46 a w 450 3,07 , więc to jakby tę różnicę likwidowało. Skoro w obydwu silnikach montowano taką samą skrzynię automatyczną, to czemu by nie zrobić tego z manualem. Według mnie pozostaje tylko kwestja gustu i odpowiedni upór (ano trzeba wstawić jeszcze jeden pedał, wymienić drugi, drążek zmiany biegów i pewnie jeszcze coś się znajdzie) Tylko czy we wszystkich 116 manuale były o identycznych przełożeniach? |
Autor: | marcin280e [ wt lis 19, 2002 12:00 am ] |
Tytuł: | |
Manual ma zawsze to samo przełożenie 1:1 na biegu bezpośrednim chodzi raczej o zestopniowanie skrzyni biegów co przy tak dużym motorze nie ma znaczenia(to nie Punto że trzeba 6 biegów aby coś tam jechać).Jak pasuje do motoru to gumę będzie smalić. |
Autor: | Gonez [ wt lis 19, 2002 12:52 am ] |
Tytuł: | |
Ok przyznaje się do błędu chociaż nie napisałem, że napewno nie produkowano silnika 350SE V8 na żeliwnym bloku. Najprawdopodobniej jest tak jak napisał Sebaa bo mój silnik to M116.985 produkowany od 1978 roku i jest właśnie na aluminiowym bloku. |
Autor: | Ocet [ wt lis 19, 2002 8:55 am ] |
Tytuł: | |
Sebaa pisze: Pierwszy blok ze stopów lekkich pojawił się CHYBA dopiero w modelu W107 450 SLC 5.0. Był to motor M117.960 i było to na jesieni 1977 roku.
Dla potomnych i uscislenia: Sebaa mial na mysli pierwszy V8. Wszystkie 112 mialy blok "aluminiowy", ktory odziedziczyly po adenauerze, i ktory po pewnych modyfikacjach byl w 300SL "Fluegeltuerer" |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |