MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W 124: cewka, silnik ...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=13840
Strona 1 z 1

Autor:  Robert K. [ śr sie 24, 2005 12:29 am ]
Tytuł:  W 124: cewka, silnik ...

Hey !

Czy to wina cewki ?

Objawy, silnik po nagrzaniu na wolnych obrotach zaczyna szarpac obrotami po czym najczesciej gasnie, pozniej żeby odpalic musze dlugo krecic żeby "zalapal" lub odczekac kilka godzin, wtedy zapala normalnie. Generelnie jakbym utrzymywal obroty powyzej 2000 to dalo by sie jezdzic, hm ale mam automat. Widzialem cewke jakiejs firmy wloskiej, za ok 200 zl (dokladnie nie pamietam ceny) czy warto to kupic (hm... kiedys kupilem kopulke i palec chyba tej samej firmy to na palcu przejechalem ok. 200 km ) ?

I drugie pytanie - silnik jak sie nagrzeje to slychac z przodu jakies dwiek (trudno opisac slowami, cos jakby rzezienie) nie jest to dzwiek z osprzetu, ale jakby z przodu silnika. Czy to moze byc rozrzad ? Zmienialem lancuch jakies 30 tys km temu wraz z napinaczem, wtedy nie bylo potrzeby, ale pod wplywem chwili kiedy u znajomego z takim samym motorem lancuch sie urwal,a jego rozrzad pracowal cicho (z tym, ze jego auto mialo duzy przebieg i bylo z 88 roku)

Autor:  adi [ śr sie 24, 2005 12:42 am ]
Tytuł: 

Robert K. pisze:
Widzialem cewke jakiejs firmy wloskiej, za ok 200 zl


Facet EPS? Mam je u siebie po 150zł...
EPS jest dobry... ale Bosch w tej samej cenie...

Autor:  MMM [ śr sie 24, 2005 8:15 am ]
Tytuł:  Re: W 124: cewka, silnik ...

Ten dziwięk z przodu, to pewnie rolka napinacza się kończy i takie dzięki wydaje.

Autor:  Kamaru [ śr sie 24, 2005 9:01 pm ]
Tytuł: 

Robert K. pisze:
Objawy, silnik po nagrzaniu na wolnych obrotach zaczyna szarpac obrotami po czym najczesciej gasnie, pozniej żeby odpalic musze dlugo krecic żeby "zalapal" lub odczekac kilka godzin, wtedy zapala normalnie

Witam
Miałem tak samo.
Winny był czujnik położenia wału, a raczej pekniety kabelek ekranowany łączący czujnik z modułem.
Po wymianie kawałka kabelka jak ręką odjął 8)
PS. możesz sam spróbować sprawdzić czy to to.
U mnie jak sie silnik nagrzał i zaczęło sie ruszać, załamywać ten kabel to rzucało silnikiem i gasł.
pozdrawiam Kamil

Autor:  MMM [ śr sie 24, 2005 9:05 pm ]
Tytuł: 

Kamaru pisze:

Winny był czujnik położenia wału, a raczej pekniety kabelek ekranowany łączący czujnik z modułem.


Też tak miałem.
Obroty nagle spadały do zera w systemie zero-jedynkowym i gasł.
Poruszaj tym kabelkiem przy module, a się przekonasz cz to to.

Autor:  Robert K. [ czw sie 25, 2005 12:20 am ]
Tytuł: 

A nie moze to byc cewka ?

Ile ten kabelek kosztuje ?

Autor:  AndyS [ czw sie 25, 2005 12:41 am ]
Tytuł: 

Robert K. pisze:
A nie moze to byc cewka ?


Jedno z uszkodzeń cewki wygląda tak że w pewnym momencie silnik gaśnie i go nie zapalisz aż wystygnie (przynajmniej tak było w aucie kogoś z mojej rodziny - W124 300E) i to pomimo że iskra była. Przez kilka dni silnik potrafił chodzić dobrze aż do dnia kiedy na środku skrzyżowania :P gasł i ... koniec. Podejrzewałem moduł a to właśnie była cewka.

Autor:  Antoni Janikowski [ czw sie 25, 2005 7:22 am ]
Tytuł: 

Kabelka się ni kupuje bo jest razem z czujnikiem. Na odległość trudno cokolwiek stwierdzić. Możliwe że wypadają zapłony. Zdejmij kopułke i zobacz.

Autor:  WeebShut [ czw sie 25, 2005 7:49 am ]
Tytuł: 

Możliwe również że masz przebicia na kablach ...

Autor:  Robert K. [ sob sie 27, 2005 12:13 am ]
Tytuł: 

Hey !
Przewody zaplonowe to bym wykluczyl, gdyz na zimnym silnik pracuje normalnie, kopułke chyba tez - to zostaje mi "ten kabelek" od polozenia walu i cewka zaplonowa.
I wlasnie ta cewka to mój typ, miałem podobnie trzy lata temu - motor po rozgrzaniu na niskich obrotach nie pracowal, powyzej 2 tys obr/min chodzi dobrze.
Dobrze "kombinuje" ?
P.S. Posiadam miernik, jaki opor powinny miec poszczegolne przewody wysokiego napiecia, jak sprawdzic cewke ?

Autor:  Robert K. [ śr sie 31, 2005 11:36 pm ]
Tytuł: 

Hej

Jaka powinna byc rezystancja przewodow wysokiego napiecia ?

Autor:  paulzaski1 [ sob wrz 03, 2005 1:58 am ]
Tytuł: 

Nie wiem jak w W124 300 CE ale ja mialem W201-2,3 a obecnie w 124-300TE i wiem na 100% ze kazdy elemeny zaplonu tzn. kazdy przewod, palec i przejscie na kopolce powinno miec 1Koma, czyli chyba 1000 omów widze ze jestes z Lublina podjedz na ul. Romanowskiego 10 chyba wjazd od Krasnickiej rozmawiaj z mlodszym bo stary to cfaniak zreszta obaj sa dobrzy ale moze cos podpowiedza ja tam sie troche rzeczy dowiedzialem m.in tej powyzej
P.S.
Kiedys mieszkalem w Zamościu, potem Lublin nastepnie Warszawa a teraz Bxl i nadal czasami cos szukam w Lublinie aha ci na Romanowskiego zajmuja sie tylko Mercedesami

Autor:  Robert K. [ wt wrz 20, 2005 10:50 pm ]
Tytuł: 

Epilog
Zalozylem nowa cewke (zobaczymy ile pojezdze na EPSie za 140zl) i miałem jeszcze jeden problem, takie jakies rzezienie z przodu silnika i co sie okazalo po wymianie cewki problem zniknal, czyli tak glosno halasowaly "prady w aparacie zaplonowym" przy poprzedniej slabej cewce, ciekawe co ???

Autor:  Samsung1 [ wt wrz 20, 2005 11:18 pm ]
Tytuł: 

U nas ( też w 124 300 CE) – były identyczne objawy jak u Ciebie (przy czym wyłącznie na gazie) – i to była właśnie słaba cewka. Po wymianie cewki w serwisie Boscha – jak ręką odjął !
Dodatkowo (ale z kolei wyłącznie na benzynie) przy delikatnym ruszaniu i jednoczesnym kręceniu kierownicą czasem gasł – jak się okazało winny był czujnik temperatury powietrza (ten przy filtrze pow.).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/