MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] 230TE+LPG...przed i po...LPG reaktywacja! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=14536 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | zebda [ czw paź 06, 2005 8:09 pm ] |
Tytuł: | [W124] 230TE+LPG...przed i po...LPG reaktywacja! |
Witam Jestem nowym użytkownikiem, starałem sie znaleźć coś na forum, ale chyba mi nie wyszło, dlatego też zadaje pytanie. Mam zamiar kupić 124 kombi z początku lat 90tych (roczniki 90-92), tak naprawdę nie musi być genialnie wyposażone, ale jeśli takie by było to napewno bym nie narzekał. Z tego co czytalem i już gdzieś rozmawiałem dowiedziałem się że silnik 230 (numer chyba 102) jest jednym z najtrwalszych. Czy to prawda, jak reaguje on na zagazowanie (instalacja jeszcze nie wiem dokladnie jaka, ale licze się z kosztem ok. 2000 zl)? Czy prawdą jest, że automaty są trwalsze od mechanicznych skrzyń biegów? Na co też szczególnie zwrócić uwage przy przyglądaniu się autu (aha chcę kupić auto z Niemiec). Jako ze po czasie watek sie rozwinal postanowilem zmienic temat z W124 230TE + LPG? na obecny, czyli przed i po instalacji, bede tu wsadzal wszystko co sie zadzialo z samochodem, glownie z instalacja LPG. |
Autor: | VALENTINE123 [ czw paź 06, 2005 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli myślisz o zagazowaniu auta ,to daj sobie spokój z silnikiem 230 ,kup auto z silnikiem 220 ,który wszedł do produkcji w maju 92r.Silnik 230 jest na mechanicznym wtrysku i niezbyt dobrze współpracuje z gazem (strzały ,gaśnięcia ,nierówne obroty) ,a silnik 220 jest na wtrysku elektronicznym i bardzo dobrze współpracuje z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu .Koszt takiej instalacji to 3500 zł ,ale warto .Jeździ się jak na benzynie ,nie ma żadnych kłopotów.Co do automatu to bzdurą jest mówić ,ze automat jest mniej awaryjny od manuala .Nie może tak być choćby porównując stopieńskomplokowania tych skrzyń .Jeżeli lubisz automaty ,to kupuj ,ale licz sie z tym ,że jak padnie to 3000-4000 zł w plecy. |
Autor: | Samsung1 [ czw paź 06, 2005 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiście, że lepiej ze skrzynią automatyczna. ![]() O oczywistych natomiast walorach łatwiejszej i przyjemniejszej jazdy - nie ma co nawet wspominać. Sprawa jest jasna. |
Autor: | MMM [ czw paź 06, 2005 9:48 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 230TE+LPG? |
zebda pisze: Mam zamiar kupić 124 kombi z początku lat 90tych (roczniki 90-92)
Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam do oglądania mojego: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14309 To jest chyba to czego szukasz. Jest już zagazowany i muszę przyznać, że na gazie chodzi super! |
Autor: | areksz1977 [ pt paź 07, 2005 7:29 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: silnik 220 jest na wtrysku elektronicznym i bardzo dobrze współpracuje z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu .Koszt takiej instalacji to 3500 zł
VALENTINE123 ma rację, kombinacja wtrysku mechanicznego z LPG nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem, nieporównywalnie lepiej będzie się sprawować elektroniczny wtrysk z sekwencyjnym LPG, niestety ceny instalacji sekwencyjnych na poziomie 3,5 tyś zł to już prehistoria (przynajmniej na Śląsku) jak popyt nie spadnie to niedługo instalacje mieszalnikowe do tego poziomu dobiją, a ceny rosną wraz z wydłużaniem się kolejek do warsztatów montujących LPG. Może się okazać, że niedługo coraz poważniej będzie można brać pod uwagę CNG. |
Autor: | Crazy_Russian [ pt paź 07, 2005 8:38 am ] |
Tytuł: | Re: W124 230TE+LPG? |
zebda pisze: Witam
... dowiedziałem się że silnik 230 (numer chyba 102) jest jednym z najtrwalszych. Czy to prawda, jak reaguje on na zagazowanie (instalacja jeszcze nie wiem dokladnie jaka, ale licze się z kosztem ok. 2000 zl)? Mam 124 z silnikiem 230, 10 000 km temu zalozylem instalacje gazowa u dobrego gazownika i odtej pory zadnych niespodzianek, strzalow itp nie mialem |
Autor: | lysy2 [ pt paź 07, 2005 8:53 am ] |
Tytuł: | |
ja tez sie nie zgodze z teoria ze M102 nie nadaje sie do gazu mam takie cudo zagazowane od 80k km i zero problemow warunkiem jest dobry gazownik ![]() |
Autor: | MMM [ pt paź 07, 2005 8:58 am ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: ja tez sie nie zgodze z teoria ze M102 nie nadaje sie do gazu
mam takie cudo zagazowane od 80k km i zero problemow warunkiem jest dobry gazownik :) Ja mam na swoim już 50k km i zero problemów. Czyżbyśmy burzyli mity? [zlosnik] [zlosnik] Jestem w 100% zadowolony z auta, a pozbywam się go tylko ze względu na to, że kupiłem dieselka. |
Autor: | zebda [ pt paź 07, 2005 11:19 am ] |
Tytuł: | |
Czyli wszystko zalezy od gazownika ktory zaklada instalacje...Czym zatem rozni sie dobry gazownik od zlego? Na co zwrocic uwage podczas zagazowywania??? Jakies nazwy instalacji pasujacych od tego silnika??? Mozecie cos polecic??? |
Autor: | michau [ pt paź 07, 2005 11:55 am ] |
Tytuł: | |
Bedziesz montowal instalacje w Łodzi czy w Szczecinie? Jeżeli w Szczecinie, to polecam zakład przy ulicy Nehringa. Jadąc Szosą Polską w kierunku Polic, skręcasz w prawo przed Pomnikiem. Pozdrawiam |
Autor: | aegm [ pt paź 07, 2005 10:09 pm ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: Z tego co czytalem i już gdzieś rozmawiałem dowiedziałem się że silnik 230 (numer chyba 102) jest jednym z najtrwalszych.
no silnik wcale nie jest zly choc ktores tam roczniki mialy wadliwe walki!a tak w ogole to jak pisal valentine godny polecenia jest silnik nowszej juz generacji 220E! bardzo dobra jednostka. podobne spalanie przy lepszej kulturze pracy i lepszych osiagach. choc ja osobiscie bym ani jednego ani drugiego nie zagazowal! ![]() pozdr. |
Autor: | zebda [ sob paź 08, 2005 11:10 am ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie Zacne to z waszej strony ze polecacie mi silnik 2,2 jednak z tego co sie rozgladalem i tez dowiadywalem to silnik 2,3 jest jednak tanszy (i w razie czego do naprawy i przy kupnie auta - a moze sie myle). Nie wiem gdzie bede gazowac w Lodzi, w Szczecinie czy moze na Litwie gdzie byc moze auto bede rejestrowac (TUV co dwa lata, tansze ubezpieczenie, a i mam kogos na kogo rejestrowac moge, a w zwiazku z tym ze w Unii oni tez sa nie ma problemow z poruszaniem sie po naszych drogach) dlatego chcialem sie dowiedziec tez jaka instalacja (z tych prostszych, ale nie najprostszych) dobrze do M102 pasuje - zagazowani uzytkownicy gdybyscie mogli napisac mi swe modele instalacji (i czy model/typ instalacji ma znaczenie czy raczej fachowiec ktory to robi???) |
Autor: | lysy2 [ pn paź 10, 2005 9:54 am ] |
Tytuł: | |
niech parownik bedzie jak najblizej dolotu pow. - czyli jak otworzysz maske po prawej, a nie po lewej stronie (choc tam jest wiecej miejsca) jak najkrotsze obiegi LPG. mixer odpowiedni do silnika (u mnie "czolg") i parownik o dobrej wydajnosci (nie za duzy i nie za maly) |
Autor: | Petersen [ ndz paź 16, 2005 12:48 am ] |
Tytuł: | |
Nie ma recepty na dobry zakup po wyglądzie Mesia. Mój miał uszczelki porośnięte mchem i zgiłe liście na chłodnicy. Sama myjnia nie starczyła. Trzeba było szczoty użyć. Pod tą skorupą kryło się prawdziwe cudo. Sądzę jednak, że najlepeij kupić autko od prawdziwego Niemca. |
Autor: | whitemagic [ pt paź 21, 2005 3:56 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam M102, ale 200 nie 230 - instalacja BRC z komputerkiem montowana w jednym z zakładów Czakram. Przejechałem ponad 30k km (w tej chwili przebieg 205k) i jak na razie wszystko w porządku. Zdarzył mi się strzał, ale to raczej przez własną głupotę, a nie wadliwą instalację czy złą współpracę tego silnika z gazem (przełączyłem na gaz od razu po zapaleniu na zimnym silniku na mrozie i w dodatku już w trakcie jazdy). Jeśli chodzi o firmę produkującą komponenty instalacji, to słyszałem, że BRC jest ok. U mnie się sprawdza - wszystko działa tak jak powinno. Spadek mocy jest minimalny, a spalanie - 10-12 l. gazu (13 w jeździe po mieście w zimie), benzyny 8 - 9 l. Jak jechała nim moja dziewczyna na trasie (nie przekracza 100km/h), to spalił trochę poniżej 9l gazu/100km ![]() 230 kombi z automatem będzie pewnie palić trochę więcej. |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |