MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
turbina w 290TD https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=15247 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | meanstreak [ ndz lis 13, 2005 10:31 pm ] |
Tytuł: | turbina w 290TD |
witam. polatałem dziś w210 290cdi w kombi z 1996 roku. bardzo przyjemny samochodzik. duzy, wygodny, i czasami szybki. właśnie... chodzi o te "czasami". dziwna rzecz się dzieje bo turbina czasaim się włącza a czasami nie. no i jak się niewłączy to 100 km\h to wszystkie pieniądze. stanowczo za wolno. a jak juz się włączy to skrzydeł dostaje. co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? pozdrawiam |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lis 13, 2005 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
tam sa rozne zaworki ,przepływka itp -trzeba sprawdzac...Poza tym to nie jest zadne CDI tylko zwykły turbo D! ten silnik jest to dosc archaiczny twór bo to jest stare 250Dz W 124 tylko rozwiercone i uturbione.P.S to był manual czy automat? zreszta niewazne skrzydeł to dostaje 300TD lub 320CDI ![]() |
Autor: | meanstreak [ pn lis 14, 2005 9:30 am ] |
Tytuł: | |
wiem wiem już że to zwykłe td. zostałem oswiecony. sugerowałem sie tym że na klapie z tyłu było CDI. skrzynia automat. |
Autor: | Czacza [ pt sie 22, 2008 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: tam sa rozne zaworki ,przepływka itp -trzeba sprawdzac...Poza tym to nie jest zadne CDI tylko zwykły turbo D! ten silnik jest to dosc archaiczny twór bo to jest stare 250Dz W 124 tylko rozwiercone i uturbione.P.S to był manual czy automat? zreszta niewazne skrzydeł to dostaje 300TD lub 320CDI ![]() Nie masz racji - 290 td to jest 350 td / z ski 350 / bez jednej sekcji. Zobacz skok i średnicę tłoka. Ma dołożone chodzenie pow. dolotowego. Osiągi są niezłe - warto zobaczyć dane kat. spalania. Pali minimalnie .więcej niż 220cdi, ale mniej niż 270 cdi. Co do przechodzenia w tzw. tryb serwisowy - kręci wtedy do 3500 obr/min to przyczyn może być wiele - jedną to przepływomierz, drugi sterowanie podciśnieniem - taka mała puszka na samej górze motoru na wierzchu steruje przepustnicą pow. - silikonowy mieszek w środku może być przetarty i po wzroście temp.silnika upuszcza pow. i przymyka dopływ pow. do turbiny. - z obudową w mercedesie ok.180 zeta.[/quote] |
Autor: | ppiotr27 [ pt sie 22, 2008 6:00 pm ] |
Tytuł: | |
Czacza pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: tam sa rozne zaworki ,przepływka itp -trzeba sprawdzac...Poza tym to nie jest zadne CDI tylko zwykły turbo D! ten silnik jest to dosc archaiczny twór bo to jest stare 250Dz W 124 tylko rozwiercone i uturbione.P.S to był manual czy automat? zreszta niewazne skrzydeł to dostaje 300TD lub 320CDI ![]() Nie masz racji - 290 td to jest 350 td / z ski 350 / bez jednej sekcji. Zobacz skok i średnicę tłoka. Ma dołożone chodzenie pow. dolotowego. Osiągi są niezłe - warto zobaczyć dane kat. spalania. Pali minimalnie .więcej niż 220cdi, ale mniej niż 270 cdi. Co do przechodzenia w tzw. tryb serwisowy - kręci wtedy do 3500 obr/min to przyczyn może być wiele - jedną to przepływomierz, drugi sterowanie podciśnieniem - taka mała puszka na samej górze motoru na wierzchu steruje przepustnicą pow. - silikonowy mieszek w środku może być przetarty i po wzroście temp.silnika upuszcza pow. i przymyka dopływ pow. do turbiny. - z obudową w mercedesie ok.180 zeta. zgadzam sie. 2.9 jest całkiem niezły, choć często gubią się w nich turbiny. |
Autor: | czeladnik [ wt sie 26, 2008 11:50 am ] |
Tytuł: | |
Witam, jakiś czas temu poruszałem temat "wyłączającego" się turbo w moim 220 CDI i jakby nie pracującym w ogóle w tatowym 290 TD. Po wizycie 290ki u speców od turbo dostał zalecenie, żeby podpiąć do komputera. Podpięcie pokazało na błąd przepływomierza. Wymiana, ponowne skasowanie błędu i auto naprawdę dostało skrzydeł. Koszt około 1kPLN Polecam zatem podpięcie do komputera, jest duże prawdopodobieństwo, że pokaże co go boli. Ja muszę to zrobić w swoim CDI (odcina turbo powyżej 120 km/h) ale podejrzewam, że trzeba najpierw zobaczyć jakie wywala błędy a później szukać nieprawidłowości w podciśnieniach. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |