MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 05, 2005 11:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
WItam
Ciezko wchodzi mi pierwszy bieg, czasem jest ok, a czasem musze jakby go wepchnac na sile. POzostale biegi wchodza bez zastrzezen.
Jaka moze byc przyczyna?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 11:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
jeśli masz tak od zawsze to pewnie wina skrzyni lub cięgna (np. skrzywione)
a jeśli jest tak od niedawno to może sprzęgło się sypie ??

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 12:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
FENIX pisze:
jeśli masz tak od zawsze to pewnie wina skrzyni lub cięgna (np. skrzywione)
a jeśli jest tak od niedawno to może sprzęgło się sypie ??

Auto "tak mialo" od kupna (15 000 km temu), tyle ze wtedy, mam wrazenie, czesciej wchodzila plynnie jedynka niz teraz.
Teraz tak 3-4 razy na 10, musze ja "przepchnac" aby weszla

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Post: śr gru 07, 2005 11:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Crazy_Russian pisze:
WItam
Ciezko wchodzi mi pierwszy bieg, czasem jest ok, a czasem musze jakby go wepchnac na sile. POzostale biegi wchodza bez zastrzezen.
Jaka moze byc przyczyna?

W moim w123 tak było przed awarią sprzęgła .Ale to beczka :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 07, 2005 4:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Mialem podobny problem. Sprawca jest sychronizator. Sa dwa rozwiazania:
1.Wyjac skrzynie i wymienic co trzeba - koszt jakies 500-600zl ze wszystkim
2.Wymienic olej na ATF Dexron 3
Ja zastosowalem rozwiazanie nr 2 i skrzyni przeszlo, no moze czasem nie chce wskoczyc od razu ale lekki ruch reka w kierunku luzu i juz wskakuje poprawnie.
Stary, zlany olej mial w sobie zlotawy polysk startego synchronizatora. Po prostu jakis osiolek wciskal jedynke na sile zanim auto stanelo.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 08, 2005 3:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
szeryf pisze:
Mialem podobny problem. ...
2.Wymienic olej na ATF Dexron 3
.


A czy to jakis magiczny olej, ze akurat ten "nalezy" wlac?
Pytam powaznie

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 08, 2005 5:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Nie to, żeby zaraz magiczny, po prostu dokładnie taki jak trzeba. (Dexron 3 to specyfikacja, coœ jak płyn hamulcowy DOT3 lub DOT4). Pomóc wcale nie musi - zależy, jaki olej i w jakim stanie jest teraz w skrzyni, a przede wszystkim od tego, co się tam naprawdę stało. Jak jest kiepski olej lub go nie ma i nie ma poważnego uszkodzenia, to może nastšpić cudowne uzdrowienie.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 12:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Witam.Zgodnie z normą MB 236,2 w skrzyni biegów w twoim wózku (innych też) powinien byc olej typu ATF Sulfix A czyli czerwony taki jak do automatów i wówczas biegi przełączją sie na pewno lżej itd.Proponował bym jeszcze sprawdzić mechanizm zmiany biegów pod mieszkiem.Tam zbiera się wszelki syf,wyrabia sie też sam mechanizm.Dobre efekty daje wyczyszczenie tego,polanie prowadnic,sworznia olejem,można poluzowac 4 śruby i spróbować trochę skorygować to.Jak tak miałem w innym MB i przyniosło efekt.Inną sprawą jest własciwa regulacja cięgien i to jest bardzo istotna sprawa.Pozdr. [palacz]

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 8:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
olej wymienilem i nic sie nie zmienilo-wrecz mam wrazenie ze jest lekko gorzej (ale to moze wrazenie)
Czyzby pozostala mi wymiana skrzyni (mechanik powiedzial, ze taniej wyjdzie znalesc uzywana skrzynie z gwarancja niz wymienic synchronizator)?
Jak sie te ciegna ustawia?-sprobuje jeszcze tego

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 8:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
zacznij od naoliwienia mechanizmu..
ściągnij osłonę drżka zmiany biegów naoliw meachnizm jeśli nie pomoże ..
szukaj poważniejszych problemów...

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 9:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
gorex pisze:
zacznij od naoliwienia mechanizmu..
ściągnij osłonę drżka zmiany biegów naoliw meachnizm jeśli nie pomoże ..
szukaj poważniejszych problemów...

Zrobilem to-dzwignia chodzi troszke lzej, ale problemy z biegiem sa takie jak byly-tyle ze drazek lzej w pozycje pozostale wchodzi

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 11:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
to teraz kolej na regulacje cięgień..
poszukaj wiertła fi 10 ;) wiesz jak to zrobić?

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 12:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
gorex pisze:
to teraz kolej na regulacje cięgień..
poszukaj wiertła fi 10 ;) wiesz jak to zrobić?

no wlasnie NIE WIEM
czytalem cos w archiwum o kolku ustalajacym ale nie chu chu nie wiem "co i jak"?
Wiertlo fi 10 mam, kanal w garazu takze...co dalej ? :)

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 5:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
To poczytaj tekst poniżej i juz będziesz wiedział.Co prawda dotyczy on W123 ale to prawie to samo.

http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr019.html#biegi

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 6:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
gorex pisze:
to teraz kolej na regulacje cięgień..
poszukaj wiertła fi 10 ;) wiesz jak to zrobić?


stanleym126 pisze:
To poczytaj tekst poniżej i juz będziesz wiedział.Co prawda dotyczy on W123 ale to prawie to samo.

http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr019.html#biegi


Zanurkowalem pod auto w kanale i niestety nie mam mozliowsci ustalenia ciegien w pozycji ustalonej poniewaz nie mam otworu, w ktory moglbym wlozyc bolec ustalajacy :(
U mnie wyglada to nieco inacej niz w linku,ktory podal Stanleym126

Jakies inne sugestie?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl