MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] ciezko wchodzi "jedynka" W124
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=15680
Strona 1 z 2

Autor:  Crazy_Russian [ pn gru 05, 2005 11:46 am ]
Tytuł:  [W124] ciezko wchodzi "jedynka" W124

WItam
Ciezko wchodzi mi pierwszy bieg, czasem jest ok, a czasem musze jakby go wepchnac na sile. POzostale biegi wchodza bez zastrzezen.
Jaka moze byc przyczyna?

Autor:  FENIX [ pn gru 05, 2005 11:52 am ]
Tytuł: 

jeśli masz tak od zawsze to pewnie wina skrzyni lub cięgna (np. skrzywione)
a jeśli jest tak od niedawno to może sprzęgło się sypie ??

Autor:  Crazy_Russian [ pn gru 05, 2005 12:43 pm ]
Tytuł: 

FENIX pisze:
jeśli masz tak od zawsze to pewnie wina skrzyni lub cięgna (np. skrzywione)
a jeśli jest tak od niedawno to może sprzęgło się sypie ??

Auto "tak mialo" od kupna (15 000 km temu), tyle ze wtedy, mam wrazenie, czesciej wchodzila plynnie jedynka niz teraz.
Teraz tak 3-4 razy na 10, musze ja "przepchnac" aby weszla

Autor:  Irek [ śr gru 07, 2005 11:46 am ]
Tytuł:  Re: ciezko wchodzi "jedynka" W124

Crazy_Russian pisze:
WItam
Ciezko wchodzi mi pierwszy bieg, czasem jest ok, a czasem musze jakby go wepchnac na sile. POzostale biegi wchodza bez zastrzezen.
Jaka moze byc przyczyna?

W moim w123 tak było przed awarią sprzęgła .Ale to beczka :)

Autor:  szeryf [ śr gru 07, 2005 4:35 pm ]
Tytuł: 

Mialem podobny problem. Sprawca jest sychronizator. Sa dwa rozwiazania:
1.Wyjac skrzynie i wymienic co trzeba - koszt jakies 500-600zl ze wszystkim
2.Wymienic olej na ATF Dexron 3
Ja zastosowalem rozwiazanie nr 2 i skrzyni przeszlo, no moze czasem nie chce wskoczyc od razu ale lekki ruch reka w kierunku luzu i juz wskakuje poprawnie.
Stary, zlany olej mial w sobie zlotawy polysk startego synchronizatora. Po prostu jakis osiolek wciskal jedynke na sile zanim auto stanelo.

Autor:  Crazy_Russian [ czw gru 08, 2005 3:35 pm ]
Tytuł: 

szeryf pisze:
Mialem podobny problem. ...
2.Wymienic olej na ATF Dexron 3
.


A czy to jakis magiczny olej, ze akurat ten "nalezy" wlac?
Pytam powaznie

Autor:  kocur [ czw gru 08, 2005 5:51 pm ]
Tytuł: 

Nie to, żeby zaraz magiczny, po prostu dokładnie taki jak trzeba. (Dexron 3 to specyfikacja, coœ jak płyn hamulcowy DOT3 lub DOT4). Pomóc wcale nie musi - zależy, jaki olej i w jakim stanie jest teraz w skrzyni, a przede wszystkim od tego, co się tam naprawdę stało. Jak jest kiepski olej lub go nie ma i nie ma poważnego uszkodzenia, to może nastšpić cudowne uzdrowienie.

Autor:  stanleym126 [ sob gru 10, 2005 12:10 pm ]
Tytuł: 

Witam.Zgodnie z normą MB 236,2 w skrzyni biegów w twoim wózku (innych też) powinien byc olej typu ATF Sulfix A czyli czerwony taki jak do automatów i wówczas biegi przełączją sie na pewno lżej itd.Proponował bym jeszcze sprawdzić mechanizm zmiany biegów pod mieszkiem.Tam zbiera się wszelki syf,wyrabia sie też sam mechanizm.Dobre efekty daje wyczyszczenie tego,polanie prowadnic,sworznia olejem,można poluzowac 4 śruby i spróbować trochę skorygować to.Jak tak miałem w innym MB i przyniosło efekt.Inną sprawą jest własciwa regulacja cięgien i to jest bardzo istotna sprawa.Pozdr. [palacz]

Autor:  Crazy_Russian [ ndz lut 26, 2006 8:13 pm ]
Tytuł: 

olej wymienilem i nic sie nie zmienilo-wrecz mam wrazenie ze jest lekko gorzej (ale to moze wrazenie)
Czyzby pozostala mi wymiana skrzyni (mechanik powiedzial, ze taniej wyjdzie znalesc uzywana skrzynie z gwarancja niz wymienic synchronizator)?
Jak sie te ciegna ustawia?-sprobuje jeszcze tego

Autor:  gorex [ pn lut 27, 2006 8:24 am ]
Tytuł: 

zacznij od naoliwienia mechanizmu..
ściągnij osłonę drżka zmiany biegów naoliw meachnizm jeśli nie pomoże ..
szukaj poważniejszych problemów...

Autor:  Crazy_Russian [ pn lut 27, 2006 9:25 am ]
Tytuł: 

gorex pisze:
zacznij od naoliwienia mechanizmu..
ściągnij osłonę drżka zmiany biegów naoliw meachnizm jeśli nie pomoże ..
szukaj poważniejszych problemów...

Zrobilem to-dzwignia chodzi troszke lzej, ale problemy z biegiem sa takie jak byly-tyle ze drazek lzej w pozycje pozostale wchodzi

Autor:  gorex [ pn lut 27, 2006 11:19 am ]
Tytuł: 

to teraz kolej na regulacje cięgień..
poszukaj wiertła fi 10 ;) wiesz jak to zrobić?

Autor:  Crazy_Russian [ pn lut 27, 2006 12:23 pm ]
Tytuł: 

gorex pisze:
to teraz kolej na regulacje cięgień..
poszukaj wiertła fi 10 ;) wiesz jak to zrobić?

no wlasnie NIE WIEM
czytalem cos w archiwum o kolku ustalajacym ale nie chu chu nie wiem "co i jak"?
Wiertlo fi 10 mam, kanal w garazu takze...co dalej ? :)

Autor:  stanleym126 [ pn lut 27, 2006 5:09 pm ]
Tytuł: 

To poczytaj tekst poniżej i juz będziesz wiedział.Co prawda dotyczy on W123 ale to prawie to samo.

http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr019.html#biegi

Autor:  Crazy_Russian [ ndz mar 05, 2006 6:15 pm ]
Tytuł: 

gorex pisze:
to teraz kolej na regulacje cięgień..
poszukaj wiertła fi 10 ;) wiesz jak to zrobić?


stanleym126 pisze:
To poczytaj tekst poniżej i juz będziesz wiedział.Co prawda dotyczy on W123 ale to prawie to samo.

http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr019.html#biegi


Zanurkowalem pod auto w kanale i niestety nie mam mozliowsci ustalenia ciegien w pozycji ustalonej poniewaz nie mam otworu, w ktory moglbym wlozyc bolec ustalajacy :(
U mnie wyglada to nieco inacej niz w linku,ktory podal Stanleym126

Jakies inne sugestie?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/