MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Silniki 300-24 - prosze o opinie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=15726 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | PawelkWr [ śr gru 07, 2005 2:55 pm ] |
Tytuł: | [W124] Silniki 300-24 - prosze o opinie |
Witam i pozdrawiam, Bardzo poroszę o opinie na temat motoru M 104 E 30 / 104.980, szczególnie w połączeniu z 5 biegowym automatem. Jak juz wcześniej pisałem zainteresowałem się W124 z takim silnikiem i chciałbym wiedzieć co i za ile może mnie czekać ![]() |
Autor: | agaj666 [ śr gru 07, 2005 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
Motorek spoko:)Jego jak dotąd jedyną wadą jest nieposkromiony apetyt na paliwko.Trasa 11,5 - 12,3,miasto od 15 wzwyz;).Gazu ponoć nie lubi a ja na pewno nie lubie. Przyjemnie mruczy.Bez kompleksów zostawiam z tyłu wszystko co na drodze:).Jak dotąd bezawaryjny a nabilem nim ok 13 kkm.Oleju chla ok 0,8/1000km ale nie dymi wiec jest spoko.Delikatnie znaczy teren dołem i tradycyjnie w okolicy 1(6?) cylindra.Mam skrzynie 4:( i bardzo mi brakuje 5 biegu....szczęśliwcu:). Koszty? Cóz....filtr pow 103 zl , swiece chyba po 12x6,filtr oleum 12 zl,pasek klinowy - nie pamietem ale bez szalenstw. Czeka mnie wymiana poduszek pod silnikiem.Zacznę od prawej , bo ponoć już zdechła.Koszt w Warszawie ok 200 zł za sztuke + wymiana. Ciężki ten nasz motorek,ciężki.... I juz:)To chyba wszystko. Brać,paliwko lać i mruczenia 6 garnczków słuchać:) |
Autor: | agaj666 [ pn gru 12, 2005 7:06 pm ] |
Tytuł: | |
Czy tylko ja mam tu ten motorek?Dziwne....Też bym chętnie się cóś dowiedział.Piszta ludkowie,piszta........ |
Autor: | PawelkWr [ pn gru 12, 2005 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
agaj666 pisze: Czy tylko ja mam tu ten motorek?Dziwne....Też bym chętnie się cóś dowiedział.Piszta ludkowie,piszta........
... jak jest z rozrządem w tym motorze tzn co i jak często należy wymieniać ? |
Autor: | Croolick [ pn gru 12, 2005 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam trochę mniej klawiatury ale słyszałem, ze 300-24V sa głośne. Czy to prawda? W M103 sakramenckie różnice słychać po wymianie nawet kilku dźwigienek. Niby nie jest głosniej ale silnik pracuje w jakimś takim niemiłym dla ucha spektrum. ![]() ![]() |
Autor: | Rafal77 [ wt gru 20, 2005 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
[quote="agaj666"]Motorek spoko:)Jego jak dotąd jedyną wadą jest nieposkromiony apetyt na paliwko.Trasa 11,5 - 12,3,miasto od 15 wzwyz;).Gazu ponoć nie lubi a ja na pewno nie lubie. [b] nie mam pojecia jak ty jezdzisz, skoro masz w miescie spalanie +15( moze to zalezy od skrzyni, ja mam manual), na zalaczonej klimie nawet sie do 15 nie zblizam, a trasa to jest 10-13 w zaleznosci od nogi. Co do glosnosci, to prawda ten silnik jest glosny, ale o wiele ladniej brzmi nic M103 |
Autor: | agaj666 [ wt gru 20, 2005 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
wiesz jak to jest w warszawie.korki,korki.......ciezko uzyskac normalne spalanie.jak mi nie przepala wiecj niz 15 to jestem zadowolony:)} |
Autor: | stanleym126 [ wt gru 20, 2005 9:47 pm ] |
Tytuł: | |
Witam.Nie tak dawno na innym forum było o motorku M 104 w kwestii jakby instalacji elektrycznej w komorze silnika,a może przy silniku,która podobno sie topi itd.Wielu sie wypowiadalo,że wymieniali przewody poprzez obcinanie stopionych i łączenie nowymi i,że tak jest tylko w 104. |
Autor: | agaj666 [ śr gru 21, 2005 10:18 am ] |
Tytuł: | |
to moze podaj linka. poczytamy sobie. |
Autor: | stanleym126 [ śr gru 21, 2005 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
agaj666 pisze: to moze podaj linka. poczytamy sobie.
Oto link http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... =5&o=&vc=1 |
Autor: | agaj666 [ śr gru 21, 2005 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
taaaaaaaaaaaaaa................ciekawe........musieli coś sp...psuć,musieli:(a mialo byc tak pięknie, a wyszło - jakzwykle:) jest jakis sposob zeby odizolowac te kabelki od ciepełka silnikowego? |
Autor: | stanleym126 [ śr gru 21, 2005 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
agaj666 pisze: taaaaaaaaaaaaaa................ciekawe........musieli coś sp...psuć,musieli:(a mialo byc tak pięknie, a wyszło - jakzwykle:)
jest jakis sposob zeby odizolowac te kabelki od ciepełka silnikowego? Moze te najblizej silnika w takie karbowane koszulki włożyc jak w innych markach mają.Są one przecięte wzdłuż i tylko po szczelinie wsuwa sie w koszulkę przewody.Są do kupienia.tak maja min francuzy. |
Autor: | Harvey [ czw maja 25, 2006 6:35 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego ja rowniez posiadam taki motorek, gaz toleruje, ale trzeba duzy reduktopr zalozyc, benzynki pali w miescie ok 12-13 przy dosyc dynamicznej jezdzie, gazu ok 15l/100km. W trasie spada nizej, no chyba ze bedziesz jechal w zakresie 180-240km/h to wtedy licz sie z tym ze lyknie 14-15 w trasie. Jesli doprowadzisz autko do stanu idealnego to sie napewno odwzdzieczy, ale malo kto sie potrafi do niego dotknac zeby cos wyregulowac i naprawic, wiec utrzymanie nie jest tak tanie jak innych popularnych W124, tym bardziej jesli jest to jeszcze coupe. Dzwiek ma zajebisty, malo ktory silnik tak mruczy na niskich obrotach i ryczy na pelnym laciu... Pow 3tys orbrotow pokazuje pazurki rwac do przodu jak opetany... |
Autor: | mza [ pt maja 26, 2006 4:42 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Witam.Nie tak dawno na innym forum było o motorku M 104 w kwestii jakby instalacji elektrycznej w komorze silnika,a może przy silniku,która podobno sie topi itd.Wielu sie wypowiadalo,że wymieniali przewody poprzez obcinanie stopionych i łączenie nowymi i,że tak jest tylko w 104.
To nie o tym silniku! tylko o 280 i 320 - a to już zupełnie inny M104 z LH. 104.980 to takie M103 z dwoma wałkami, zmiennymi fazami rozrządu i z poczciwym KE. Od 3500 brzmi super, do 3500 dźwięk robi śmigło (visco). Częste zmiany świec. 8litrów oleum. LPG znosi dobrze jak się dba. Należy uważać na przegrzania. Jednak jeżeli wsio sprawne to nie ma problemu z temperaturą. Mój bolid rozpędza się bez problemu do 240 i jescze mały zapas. |
Autor: | skorpionkrak [ wt maja 30, 2006 12:33 am ] |
Tytuł: | |
Ja mam taki motor i oto moje spostrzerzenia: co do spalania benzyny: W krakowskich korkach ok 15-16 l co do gazu: znosi idealnie a mam gaz II generacji, natomiast spala go 20 litrow zawsze, chyyba ze trasa to spada do 15 jezdzi sie tym bosko szczególnie z 5 stopniowym automatem a tak przy okazji co to jest ten k-jet |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |