MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 2:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 11, 2005 11:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam ponownie uporałem sie już z nieszczelna chłodnicą wymieniając ja na szczelna teraz przyszedł czas na nagrzewnice bo paruje straszliwie -widac pare w srodku auta okiem nieuzbrojonym ;) i znika płyn z układu chlodzenia

Teraz parę pytań dotyczących wymiany:
Czy jest potrzeba całego demontażu wnetrza tzn deski rodzielczej,tunelu?na co zwrócic uwage podczas rozbiórki?czego się spodziewać?czy wymieniac nagrzewnice czy spróbować ja w jakis sposób uszczelnić?Ktoś z Was juz wykonywał podobą operacje?
Pozdrawiam

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 12:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
napewno nie opłaca się łatać, proponuje odrazu zamontowac nową/używaną sprawną, gdyż wszelkie popawki szczelności są komplikowane przez plastiki któte trzeba rozkładac.

masz nagrzewnice zwykłą czy z klmatyzacją??

zdjęcie deski jest proste (najtrudniej wygrzebać zegary (lina od prędkościomierza) - potem idzie bez problemu) , a bardzo ułatwia wszelkie prace.

czy da się na upartego wymienic to bez zdejmowania deski, nei wiem, nigdy nie wyjmowałem tego pod względem naprawy, wyjmowałem całą kompletną nagrzewnice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 4:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam nie posiadam klimatyzacji wiec chyba to trochę ułatwi sprawe-mam taką nadzieje , z zegarami powalczę na pewno.Ale czy do wyjęcia tego całego ustrojsta wystarczy wyjęcie deski?podobno są 3 śruby i kratki od wylotów nawiewu oraz wspomniane zegary i schowek .Czy jest coś jeszcze?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 8:25 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie.
Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części.
Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania)
Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 8:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Potwierdzam co mowił Gerri-ja rozbierałem 190- kupa roboty i była wyjeta szyba jeszcze-do tego jak sie wyjmie cała skrzynie nagrzewnicy to jeszcze trzeba te plastiki demontowac-przerąbane....ta 190 co ja rozbierałem to poszła na złom wiem robierało sie fajnie ;) -powiem tak-nie chcial bym tego składac.. :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 10:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Gerri pisze:
Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie.
Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części.
Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania)
Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś.


poprostu wymontowac deske,
a licznik... jak linka jest na "styk" od prędkościomierza, to jest to najgorsza część - przynajmniej dla mnie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 8:04 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Marcin S pisze:
Gerri pisze:
Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie.
Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części.
Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania)
Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś.


poprostu wymontowac deske,
a licznik... jak linka jest na "styk" od prędkościomierza, to jest to najgorsza część - przynajmniej dla mnie


Ja to wszystko już raz napisałem, nie ma naprawdę sensu tego bez końca powtarzać :-? Jak ktoś będzie chciał przeczytać co napisałem, to zajrzy do mojego postu, a nie do niekończących się i nie wnoszących nic nowego cytatów.

Pzdr.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 13, 2005 4:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi.Wczoraj zakupiłem nagrzewnice w piątek wymiana.Jeśli wszystko dobrze sie ułoży wieczorem opisze co i jak:).
Pozdrawiam

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 13, 2005 5:14 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Bądź dobrej myśli: praca w kabinie ma ten plus, że ciężko jest wpakować się na zapieczoną śrubę. Jak tylko nie zapomnisz co jest do czego, to sobie poradzisz. :P

P.S.: Bardzo istotne jest, którędy idą wiązki elektryczne (nad- czy pod- wsporniczkiem, z lewej - czy z prawej strony). Czasami złe "puszczenie" wiązki powoduje konieczność rozbierania wszystkiego od nowa. Zrób sobie podczas demontażu rysunek lub fotkę.

Pzdr. ;)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 03, 2006 10:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
mnie niestety rownierz czeka wymiana nagrzewnicy. Czy w samochodach z klima konieczne jest jej rozszczelnienie przy wyjmowaniu nagrzewnicy?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl