MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Nieszczelna nagrzewnica, wymiana https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=15793 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Popey [ ndz gru 11, 2005 11:04 am ] |
Tytuł: | [W124] Nieszczelna nagrzewnica, wymiana |
Witam ponownie uporałem sie już z nieszczelna chłodnicą wymieniając ja na szczelna teraz przyszedł czas na nagrzewnice bo paruje straszliwie -widac pare w srodku auta okiem nieuzbrojonym ![]() Teraz parę pytań dotyczących wymiany: Czy jest potrzeba całego demontażu wnetrza tzn deski rodzielczej,tunelu?na co zwrócic uwage podczas rozbiórki?czego się spodziewać?czy wymieniac nagrzewnice czy spróbować ja w jakis sposób uszczelnić?Ktoś z Was juz wykonywał podobą operacje? Pozdrawiam |
Autor: | Marcin S [ ndz gru 11, 2005 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
napewno nie opłaca się łatać, proponuje odrazu zamontowac nową/używaną sprawną, gdyż wszelkie popawki szczelności są komplikowane przez plastiki któte trzeba rozkładac. masz nagrzewnice zwykłą czy z klmatyzacją?? zdjęcie deski jest proste (najtrudniej wygrzebać zegary (lina od prędkościomierza) - potem idzie bez problemu) , a bardzo ułatwia wszelkie prace. czy da się na upartego wymienic to bez zdejmowania deski, nei wiem, nigdy nie wyjmowałem tego pod względem naprawy, wyjmowałem całą kompletną nagrzewnice |
Autor: | Popey [ ndz gru 11, 2005 4:23 pm ] |
Tytuł: | |
Witam nie posiadam klimatyzacji wiec chyba to trochę ułatwi sprawe-mam taką nadzieje , z zegarami powalczę na pewno.Ale czy do wyjęcia tego całego ustrojsta wystarczy wyjęcie deski?podobno są 3 śruby i kratki od wylotów nawiewu oraz wspomniane zegary i schowek .Czy jest coś jeszcze? |
Autor: | Gerri [ ndz gru 11, 2005 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie. Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części. Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania) Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz gru 11, 2005 8:37 pm ] |
Tytuł: | |
Potwierdzam co mowił Gerri-ja rozbierałem 190- kupa roboty i była wyjeta szyba jeszcze-do tego jak sie wyjmie cała skrzynie nagrzewnicy to jeszcze trzeba te plastiki demontowac-przerąbane....ta 190 co ja rozbierałem to poszła na złom wiem robierało sie fajnie ![]() ![]() |
Autor: | Marcin S [ pn gru 12, 2005 10:27 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie.
Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części. Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania) Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś. poprostu wymontowac deske, a licznik... jak linka jest na "styk" od prędkościomierza, to jest to najgorsza część - przynajmniej dla mnie |
Autor: | Gerri [ pn gru 12, 2005 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: Gerri pisze: Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie. Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części. Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania) Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś. poprostu wymontowac deske, a licznik... jak linka jest na "styk" od prędkościomierza, to jest to najgorsza część - przynajmniej dla mnie Ja to wszystko już raz napisałem, nie ma naprawdę sensu tego bez końca powtarzać ![]() Pzdr. |
Autor: | Popey [ wt gru 13, 2005 4:14 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi.Wczoraj zakupiłem nagrzewnice w piątek wymiana.Jeśli wszystko dobrze sie ułoży wieczorem opisze co i jak:). Pozdrawiam |
Autor: | Gerri [ wt gru 13, 2005 5:14 pm ] |
Tytuł: | |
Bądź dobrej myśli: praca w kabinie ma ten plus, że ciężko jest wpakować się na zapieczoną śrubę. Jak tylko nie zapomnisz co jest do czego, to sobie poradzisz. ![]() P.S.: Bardzo istotne jest, którędy idą wiązki elektryczne (nad- czy pod- wsporniczkiem, z lewej - czy z prawej strony). Czasami złe "puszczenie" wiązki powoduje konieczność rozbierania wszystkiego od nowa. Zrób sobie podczas demontażu rysunek lub fotkę. Pzdr. ![]() |
Autor: | kielbik [ ndz gru 03, 2006 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
mnie niestety rownierz czeka wymiana nagrzewnicy. Czy w samochodach z klima konieczne jest jej rozszczelnienie przy wyjmowaniu nagrzewnicy? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |