MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] Nieszczelna nagrzewnica, wymiana
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=15793
Strona 1 z 1

Autor:  Popey [ ndz gru 11, 2005 11:04 am ]
Tytuł:  [W124] Nieszczelna nagrzewnica, wymiana

Witam ponownie uporałem sie już z nieszczelna chłodnicą wymieniając ja na szczelna teraz przyszedł czas na nagrzewnice bo paruje straszliwie -widac pare w srodku auta okiem nieuzbrojonym ;) i znika płyn z układu chlodzenia

Teraz parę pytań dotyczących wymiany:
Czy jest potrzeba całego demontażu wnetrza tzn deski rodzielczej,tunelu?na co zwrócic uwage podczas rozbiórki?czego się spodziewać?czy wymieniac nagrzewnice czy spróbować ja w jakis sposób uszczelnić?Ktoś z Was juz wykonywał podobą operacje?
Pozdrawiam

Autor:  Marcin S [ ndz gru 11, 2005 12:46 pm ]
Tytuł: 

napewno nie opłaca się łatać, proponuje odrazu zamontowac nową/używaną sprawną, gdyż wszelkie popawki szczelności są komplikowane przez plastiki któte trzeba rozkładac.

masz nagrzewnice zwykłą czy z klmatyzacją??

zdjęcie deski jest proste (najtrudniej wygrzebać zegary (lina od prędkościomierza) - potem idzie bez problemu) , a bardzo ułatwia wszelkie prace.

czy da się na upartego wymienic to bez zdejmowania deski, nei wiem, nigdy nie wyjmowałem tego pod względem naprawy, wyjmowałem całą kompletną nagrzewnice

Autor:  Popey [ ndz gru 11, 2005 4:23 pm ]
Tytuł: 

Witam nie posiadam klimatyzacji wiec chyba to trochę ułatwi sprawe-mam taką nadzieje , z zegarami powalczę na pewno.Ale czy do wyjęcia tego całego ustrojsta wystarczy wyjęcie deski?podobno są 3 śruby i kratki od wylotów nawiewu oraz wspomniane zegary i schowek .Czy jest coś jeszcze?

Autor:  Gerri [ ndz gru 11, 2005 8:25 pm ]
Tytuł: 

Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie.
Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części.
Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania)
Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz gru 11, 2005 8:37 pm ]
Tytuł: 

Potwierdzam co mowił Gerri-ja rozbierałem 190- kupa roboty i była wyjeta szyba jeszcze-do tego jak sie wyjmie cała skrzynie nagrzewnicy to jeszcze trzeba te plastiki demontowac-przerąbane....ta 190 co ja rozbierałem to poszła na złom wiem robierało sie fajnie ;) -powiem tak-nie chcial bym tego składac.. :lol:

Autor:  Marcin S [ pn gru 12, 2005 10:27 am ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie.
Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części.
Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania)
Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś.


poprostu wymontowac deske,
a licznik... jak linka jest na "styk" od prędkościomierza, to jest to najgorsza część - przynajmniej dla mnie

Autor:  Gerri [ pn gru 12, 2005 8:04 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
Gerri pisze:
Bez wyjęcia całej deski wyjęcie nagrzewnicy jest niemożliwe. Pod deską, w poprzek samochodu umieszczona jest rura wzmacniająca kabinę pasażerską - ją też trzeba zdemontować, inaczej skrzynka ogrzewania nie wyjdzie.
Oprócz tego należy zdemontować dół deski z lewej i prawej strony, środkową konsolę / tunel (czyli zdemontować całe sterowanie ogrzewaniem, radio, popielniczkę) Środkowa konsola jest połączona z deską dwoma śrubami w górnej części.
Dalej trzeba zdemontować osłony słupków (bo przeszkadzają), osłony głośników (bo pod nimi są śruby) kierownicę i przełącznik pod kierownicą (też przeszkadzają) środkowy nawiew (bo jest połączony śrubą imbusową z przesłonką w zespole ogrzewania)
Zaręczam, że śrubek jest duuużo więcej niż trzy, a wyjęcie licznika w tej całej robocie to najmniejszy pikuś.


poprostu wymontowac deske,
a licznik... jak linka jest na "styk" od prędkościomierza, to jest to najgorsza część - przynajmniej dla mnie


Ja to wszystko już raz napisałem, nie ma naprawdę sensu tego bez końca powtarzać :-? Jak ktoś będzie chciał przeczytać co napisałem, to zajrzy do mojego postu, a nie do niekończących się i nie wnoszących nic nowego cytatów.

Pzdr.

Autor:  Popey [ wt gru 13, 2005 4:14 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi.Wczoraj zakupiłem nagrzewnice w piątek wymiana.Jeśli wszystko dobrze sie ułoży wieczorem opisze co i jak:).
Pozdrawiam

Autor:  Gerri [ wt gru 13, 2005 5:14 pm ]
Tytuł: 

Bądź dobrej myśli: praca w kabinie ma ten plus, że ciężko jest wpakować się na zapieczoną śrubę. Jak tylko nie zapomnisz co jest do czego, to sobie poradzisz. :P

P.S.: Bardzo istotne jest, którędy idą wiązki elektryczne (nad- czy pod- wsporniczkiem, z lewej - czy z prawej strony). Czasami złe "puszczenie" wiązki powoduje konieczność rozbierania wszystkiego od nowa. Zrób sobie podczas demontażu rysunek lub fotkę.

Pzdr. ;)

Autor:  kielbik [ ndz gru 03, 2006 10:13 pm ]
Tytuł: 

mnie niestety rownierz czeka wymiana nagrzewnicy. Czy w samochodach z klima konieczne jest jej rozszczelnienie przy wyjmowaniu nagrzewnicy?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/