MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ginie mi prąd w czasie postoju / W124
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16194
Strona 1 z 1

Autor:  dr_FranekStein. [ czw sty 05, 2006 4:02 pm ]
Tytuł:  Ginie mi prąd w czasie postoju / W124

Mercedes W124 2.0 1992
Od jakiegoś czasu zaczął mi ginąc prąd w aucie, wstawiłem w szereg amperomierz i na postoju pokazuje mi ok 0,4 A , czy to nie za dużo? Dodam że samochód ma trudności z odpaleniem po ok 4-5 dniach postoju. Akumulator jest nowy 72 AH , 700 A
Napiszcie jaki może być dopuszczalny pobór prądu w samochodzie w stanie spoczynku

Za radą pewnej osoby zacząłem przy wpiętym w szereg amperomierzu wyciągać po kolei bezpieczniki i znalazłem...
Po wyciągnięciu bezpiecznika C pobór zmalał do 0,01 A czyli do stanu prawidłowego.

Według tego linku http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=15337&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=opis+bezpiecznik%F3w bezpiecznik C ma pod sobą :
-Centralna blokada zamkow ,oswietlenie progow ,radioodbiornik ,sterownik regulacji siedzenia z pamiecia, lampka sufitowa tylna ,oswietlenie bagaznika ,antena wysuwana automatycznie , urzadzenie kontrolne kierunkowskazow przyczepy

Rzeczywiście, pierwszym objawem po wyciągnięciu bezpiecznika był brak działania centralnego zamka i brak świecenia lampki tylnej...
Oczywiście chciałbym żeby central działał , lampka również...co więc teraz ...od czego zacząć, gdzie szukać zwarcia lub poboru prądu, gdzie znajduje się urządzenie kontrolujące centralny zamek, czekam na każdą pomoc...
Już niejeden problem rozwiązałem dzięki temu forum więc myślę żę i teraz się uda !

PS. Gdyby jakiś posiadacz MB W124 był taki dobry i sprawdził czy u niego na bezpieczniku C też jest taki pobór , byłbym wdzięczny. Należy tylko odkręcić klemę "-" , podłączyć do niej jeden biegun miernika , drugi natomiast do biegunu akumulatora "-" . Miernik ustawiony na 10 lub 20 A , kabelek plusowy miernika przełożyć do wtyku do pomiaru prądu w mierniku ( wszystko zależy od typu miernika) . Ale to tak przy okazji...

Autor:  stanleym126 [ czw sty 05, 2006 4:39 pm ]
Tytuł:  Re: Ginie mi prąd w czasie postoju / W124

dr_FranekStein. pisze:
Mercedes W124 2.0 1992
Od jakiegoś czasu zaczął mi ginąc prąd w aucie, wstawiłem w szereg amperomierz i na postoju pokazuje mi ok 0,4 A , czy to nie za dużo? Dodam że samochód ma trudności z odpaleniem po ok 4-5 dniach postoju. Akumulator jest nowy 72 AH , 700 A
Napiszcie jaki może być dopuszczalny pobór prądu w samochodzie w stanie spoczynku

Za radą pewnej osoby zacząłem przy wpiętym w szereg amperomierzu wyciągać po kolei bezpieczniki i znalazłem...
Po wyciągnięciu bezpiecznika C pobór zmalał do 0,01 A czyli do stanu prawidłowego.

Według tego linku http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=15337&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=opis+bezpiecznik%F3w bezpiecznik C ma pod sobą :
-Centralna blokada zamkow ,oswietlenie progow ,radioodbiornik ,sterownik regulacji siedzenia z pamiecia, lampka sufitowa tylna ,oswietlenie bagaznika ,antena wysuwana automatycznie , urzadzenie kontrolne kierunkowskazow przyczepy

Rzeczywiście, pierwszym objawem po wyciągnięciu bezpiecznika był brak działania centralnego zamka i brak świecenia lampki tylnej...
Oczywiście chciałbym żeby central działał , lampka również...co więc teraz ...od czego zacząć, gdzie szukać zwarcia lub poboru prądu, gdzie znajduje się urządzenie kontrolujące centralny zamek, czekam na każdą pomoc...
Już niejeden problem rozwiązałem dzięki temu forum więc myślę żę i teraz się uda !

PS. Gdyby jakiś posiadacz MB W124 był taki dobry i sprawdził czy u niego na bezpieczniku C też jest taki pobór , byłbym wdzięczny. Należy tylko odkręcić klemę "-" , podłączyć do niej jeden biegun miernika , drugi natomiast do biegunu akumulatora "-" . Miernik ustawiony na 10 lub 20 A , kabelek plusowy miernika przełożyć do wtyku do pomiaru prądu w mierniku ( wszystko zależy od typu miernika) . Ale to tak przy okazji...


Niedawno brat w swoim 124 250 D mial podobny przypadek.On juz następnego dnia nie mógł odpalić i myślał, że padl aku, kupił nowy i następnego dnia to samo i tak przez kilka dni.kazałem zmierzyc pobór prądu i wyszło, że pobiera prąd gdy nie powinien pobierać.Na innym forum zadałem pytanie i Gerii napisał,że w przypadku brata walnięty jest sterownik funcji komfort znajdujący się pod tylnym siedzeniem za kierowcą.On dawal sygnał na jakiś przekaźnik w skrzynce bezpieczników i ten przekaźnik cały czas był zwarty i pobieral prąd .Po odłączeniu wtyczki od sterownika komfort przekaźnik puścil i wsio jest ok. poza niektorymi funkcjami komfort.Sterownik do wymiany bo podobno nienaprawialny.

Autor:  nikita22 [ czw sty 05, 2006 7:27 pm ]
Tytuł: 

witam,
miałem cos podobnego w w123. Po niefachowym podlaczeniu radia becker, ktore wymaga zasilania dokladnie zgodnie z instrukcja obslugi a nie "tak sie panie zwykle robi", radio, choc wylaczone, w ciagu kilku dni rozladowalo mi akumulator. pomoglo dopiero prawidlowe podlaczenie radia.
pozdrawiam

Autor:  Gerri [ czw sty 05, 2006 8:29 pm ]
Tytuł: 

Rozpinaj po kolei: radio ma wtyczkę, antena elektryczna może brać prąd (też ma wtyczkę) Alarm + syrena (podejrzana jest głównie syrena, jeżeli ma kluczyk) Sprawdzałeś, czy nie świeci na stałe lampka w bagażniku?

Stanley: czemu zaśmiecasz forum niepotrzebnym cytowaniem całych postów???? :-?

Autor:  dr_FranekStein. [ czw sty 05, 2006 9:39 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Po niefachowym podlaczeniu radia becker, ktore wymaga zasilania dokladnie zgodnie z instrukcja obslugi a nie "tak sie panie zwykle robi", radio, choc wylaczone, w ciagu kilku dni rozladowalo mi akumulator. pomoglo dopiero prawidlowe podlaczenie radia.


Już sprawdzałem, radio jest prawidłowo podłączone, mało tego , prąd jest pobierany nawet przy całkowicie odłączonym radiu

Cytuj:
Rozpinaj po kolei: radio ma wtyczkę, antena elektryczna może brać prąd (też ma wtyczkę) Alarm + syrena (podejrzana jest głównie syrena, jeżeli ma kluczyk) Sprawdzałeś, czy nie świeci na stałe lampka w bagażniku?


radio już pisałem, załączałem alarm przy wpiętym amperomierzu i alarm bierze dosłownie minimalny prąd, syrena też jest ok, lampka w bagażniku jest sprawna, gaśnie po zamknięciu bagażnika

Jak narazie to najbardziej podejrzana jest ta opcja:
Cytuj:
Na innym forum zadałem pytanie i Gerii napisał,że w przypadku brata walnięty jest sterownik funcji komfort znajdujący się pod tylnym siedzeniem za kierowcą.On dawal sygnał na jakiś przekaźnik w skrzynce bezpieczników i ten przekaźnik cały czas był zwarty i pobieral prąd


A dlatego że gdy wyciągam i wkładam spowrotem ten bezpiecznik C , słyszę załączanie się jakiegoś przekaźnika, zaraz za bezpiecznikami, o ile się nie mylę standardowej wielkości, kolor obudowy biały. Jutro sprawdzę czy pod tylnym siedzeniem jest jakiś sterownik funkcji komfort i czy po odłączeniu od niego wtyczki pobór prądu zniknie

Autor:  Gerri [ czw sty 05, 2006 9:49 pm ]
Tytuł: 

Jak cyka, to sterownik kaput (ale wtedy bierze ok. 250 mA)

Autor:  dr_FranekStein. [ czw sty 05, 2006 9:57 pm ]
Tytuł: 

no mi bierze ok 380 mA , bo po wyciągnieciu bezpiecznika jest ok 10 mA, po włożeniu 390 mA.

widzę że przerabiałeś ten temat, daj mi tylko odpowiedź czy chodzi o ten biały przekaźnik o którym pisałem? czy dobrze go zlokalizowałem? i co ukaże mi się po wyciągnięciu siedzenia, co tam trzeba rozłączyć ?

Autor:  Gerri [ czw sty 05, 2006 10:35 pm ]
Tytuł: 

Ano przerabiałem, i to nie raz... Ten biały jest dobry, to tylko wykonawca który się załącza jak dostanie fałszywy sygnał. Pod siedzeniem wyrwij z modułu wszystkie wtyczki - jeżeli jest walnięty, to półśrodki nic tu nie pomogą.

Autor:  Antoni Janikowski [ pt sty 06, 2006 10:58 pm ]
Tytuł: 

380mA to jest prąd pobierany przez żarówkę 12V 5W. Właź Krzychu do bagażnika i sprawdzaj. Jestem przekonany że to ta lampka.

Autor:  Gerri [ sob sty 07, 2006 12:06 am ]
Tytuł: 

W bagażniku jest 10. Już to przeliczałem....

Autor:  dr_FranekStein. [ pn sty 09, 2006 3:55 pm ]
Tytuł: 

No i problem chyba rozwiązany. Wyciągnąłem tylną kanapę, po stronie kierowcy znalazłem pod wykładziną dość duży element/moduł czy jak to nazwać. Wchodziły do niego 4 wtyczki, gniazdka były oznaczone A,B,C,D,E. Amperomierz miałem cały czas włączony w szereg przy akumulatorze. Odłączyłem wtyczkę pierwszą od lewej i... pobór prądu spadł do 0,01A czyli sukces!!! . Sprawdziłem jeszcze działanie centralnego zamka, lampki w bagażniku, tylnej lampki sufitowej..i wszystko działa !!
Dalej nic nie odłączałem bo po co skoro wszystko działa jak należy.
Czyli jednak problemem był prawdopodobnie ten cały " sterownik funkcji komfort " czy jak mu tam...
Jeszcze takie pytanko, za co konkretnie odpowiada ten sterownik, za jakie funkcje?

Poza tym wielkie dzięki za pomoc! Jutro wrzucę fotkę tego sterownika i zaznaczę którą wtyczkę wyciągnąłem.

Autor:  stanleym126 [ pn sty 09, 2006 4:45 pm ]
Tytuł: 

Jak sama nazwa wskazuje za funkcję "komfortu".Ma cos z domykaniem szyb i szyberdachu i czego więcej..... nie wiem.Jest to rzecz podobno nienaprawialna i dosyć droga.

Autor:  Antoni Janikowski [ pn sty 09, 2006 6:37 pm ]
Tytuł: 

A tak ładnie mi pasował ten prąd pod żarowkę 5W [zlosnik] . Sterownik komfortu domyka szyby i szyber, pozwala tez na całowite otwarcie szyby po naciśnięciu klawisza na maxa.

Autor:  dr_FranekStein. [ pn sty 09, 2006 6:51 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
A tak ładnie mi pasował ten prąd pod żarowkę 5W [zlosnik] .


Rzeczywiście, zmierzyłem, pasowałby prawie idealnie ponieważ lampka 10W w bagażniku po jego otwarciu pobierała 780 mA [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/