MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dziś rano - rozrusznik ani drgnie / W124 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16264 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dr_FranekStein. [ pn sty 09, 2006 4:21 pm ] |
Tytuł: | Dziś rano - rozrusznik ani drgnie / W124 |
Wchodzę dzisiaj rano do samochodu, temperatura -11 ale to chyba nie ma nic do rzeczy (choć możliwe że ma) . Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i NIC , rozrusznik ani drgnie... Dodam że kontrolki zaświeciły się normalnie, w pozycji gdzie powinien zakręcić rozrusznik nie przygasły ani trochę, pompka paliwa działa normalnie, lewarek na pozycji P... Przekręciłem tak parę razy i nic... Dodam że z rozrusznikiem nie miałem najmniejszych problemów od kiedy mam ten samochód czyli półtorej roku. Pierwsze co mi przyszło do głowy to że nie kontaktuje/zaśniedział/przegnił ten kabelek który podaje + 12 V na rozrusznik ale jako że miałem trochę czasu wróciłem do domu , włączyłem kompa i sprawdziłem czy komuś na forum się coś takiego wcześniej nie przytrafiło .. i natrafiłem na jeszcze jeden ślad : blokada rozrusznika na D i R . Wróciłem do samochodu, przekręciłem kluczyk w pozycję kręcenia rozrusznikiem i trzymając go ruszyłem lewarkiem na R i spowrotem na P , rozrusznik w tym momencie zaczął kręcić. Czyli wniosek z tego że nie zawsze opłaci się od razu zakładać problem z rozrusznikiem, że przyczyna może leżeć w tej właśnie blokadzie. Piszę to dlatego że ktoś po przeczytaniu będzie miał to na uwadze , i zaoszczędzę mu być może problemów z holowaniem auta , wymontowywaniem na darmo rozrusznika i dochodzenia pół dnia przyczyny. Teraz moje pytania -gdzie w W124 znajduje się ta blokada, jak to wygląda , w jaki sposób się to naprawia lub konserwuje, chciałbym sobie ją wyjąć i przeczyścić styki czy mechanizmy żeby już nie mieć takich problemów. Ale się rozpisałem.... ![]() |
Autor: | stanleym126 [ pn sty 09, 2006 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Myślę, iz ta blokada jest gdzieś przy wybieraku biegów ale piszę w innym kontekście.Przy jej prawidłowym działaniu na wyłączonym zapłonie jeżeli nie będzie ustawionej pozycji P lewarkiem to nie powinno byc możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki.Ta blokada blokuje właśnie rozrusznik. |
Autor: | maciek-126 [ pn sty 09, 2006 5:26 pm ] |
Tytuł: | |
to chyba zalezy od rocznika samochodu u mnie blokuje tylko rozrusznik na r,d,3,2 czyli moge go zgasić na wszystkim a co do blokady to jest ona w skrzyni biegów wchodzi tam kostka z 4 pinami 2 od wstecznego i 2 od blokady (tak mi sie wydaje) |
Autor: | stanleym126 [ pn sty 09, 2006 5:58 pm ] |
Tytuł: | |
[quote="maciek-126"]to chyba zalezy od rocznika samochodu u mnie blokuje tylko rozrusznik na r,d,3,2 czyli moge go zgasić na wszystkim ale chodziło mi o to,czy można wyjąć kluczyk ze stacyjki,jeżeli lewarek nie jest w poz.P |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn sty 09, 2006 6:41 pm ] |
Tytuł: | |
Przełącznik jest bodajże z lewej strony w skrzyni biegów. |
Autor: | maciek-126 [ pn sty 09, 2006 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
ale chodziło mi o to,czy można wyjąć kluczyk ze stacyjki,jeżeli lewarek nie jest w poz.P[/quote] można , wiem to bo pare razy ojciec zostawił na D i poszedł do domu zamykając samochód czyli wyjął kluczyk |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn sty 09, 2006 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
mozna ale tylko w 124 i to jeszcze do ktoregos roku.Potem juz tez sie nie da.A w 210 to trzeba trzymac noge na hamulcu zeby ruszyc dzwignie z P.A zeby wyjac kluczyk z stacyjki to własnie nie mozna wciskac hamulca.... nie ma mozliwosci zeby wyjac kluczyk w innej pozycji niz P. |
Autor: | Konri [ wt sty 10, 2006 12:40 am ] |
Tytuł: | |
ja w swoim w201 moge wyjac kluczyk na kazdej pozycji wybieraka i wiem ze mam wszystko sprawne. a jak u was w w201 jest? |
Autor: | Gerri [ wt sty 10, 2006 10:40 am ] |
Tytuł: | |
Tu mój cytat z innego forum: "W 124 na wąskiej listwie nie było połączenia mechanicznego stacyjki z lewarkiem zmiany biegów, w związku z czym auto można było zgasić w każdym położeniu lewarka, wycofać kluczyk do pozycji "0" i go wyjąć. W szerokiej listwie zmieniono konstrukcję blokady kierownicy, (poprawiono odporność na złodzieja, chociaż nie tam gdzie trzeba ) oraz wprowadzono mechaniczne połączenie stacyjki i lewarka. Silnik można dalej zgasić na dowolnym biegu, kluczyk można skręcić na pozycję "0", ale nie jest to takie całkowite"0" aby umożliwić jego wyjęcie. Jest to możliwe dopiero po ustawieniu lewarka w pozycję "P". -rozrusznik powinien działać również w pozycji "N" -jeżeli kluczyk daje się wyjąć w każdej pozycji stacyjki, to jest to objaw krańcowego zużycia bębenka wkładu i klucza, i nie ma to związku z ustawieniem lewarka." Całość dotyczy również W-201 |
Autor: | Konri [ wt sty 10, 2006 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
bardzo konkretna odpowiedz! dzieki1 ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |