MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dziś rano - rozrusznik ani drgnie / W124
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16264
Strona 1 z 1

Autor:  dr_FranekStein. [ pn sty 09, 2006 4:21 pm ]
Tytuł:  Dziś rano - rozrusznik ani drgnie / W124

Wchodzę dzisiaj rano do samochodu, temperatura -11 ale to chyba nie ma nic do rzeczy (choć możliwe że ma) . Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i NIC , rozrusznik ani drgnie... Dodam że kontrolki zaświeciły się normalnie, w pozycji gdzie powinien zakręcić rozrusznik nie przygasły ani trochę, pompka paliwa działa normalnie, lewarek na pozycji P...
Przekręciłem tak parę razy i nic...
Dodam że z rozrusznikiem nie miałem najmniejszych problemów od kiedy mam ten samochód czyli półtorej roku. Pierwsze co mi przyszło do głowy to że nie kontaktuje/zaśniedział/przegnił ten kabelek który podaje + 12 V na rozrusznik ale jako że miałem trochę czasu wróciłem do domu , włączyłem kompa i sprawdziłem czy komuś na forum się coś takiego wcześniej nie przytrafiło .. i natrafiłem na jeszcze jeden ślad : blokada rozrusznika na D i R . Wróciłem do samochodu, przekręciłem kluczyk w pozycję kręcenia rozrusznikiem i trzymając go ruszyłem lewarkiem na R i spowrotem na P , rozrusznik w tym momencie zaczął kręcić. Czyli wniosek z tego że nie zawsze opłaci się od razu zakładać problem z rozrusznikiem, że przyczyna może leżeć w tej właśnie blokadzie. Piszę to dlatego że ktoś po przeczytaniu będzie miał to na uwadze , i zaoszczędzę mu być może problemów z holowaniem auta , wymontowywaniem na darmo rozrusznika i dochodzenia pół dnia przyczyny.
Teraz moje pytania
-gdzie w W124 znajduje się ta blokada, jak to wygląda , w jaki sposób się to naprawia lub konserwuje, chciałbym sobie ją wyjąć i przeczyścić styki czy mechanizmy żeby już nie mieć takich problemów.
Ale się rozpisałem.... ;)

Autor:  stanleym126 [ pn sty 09, 2006 4:40 pm ]
Tytuł: 

Myślę, iz ta blokada jest gdzieś przy wybieraku biegów ale piszę w innym kontekście.Przy jej prawidłowym działaniu na wyłączonym zapłonie jeżeli nie będzie ustawionej pozycji P lewarkiem to nie powinno byc możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki.Ta blokada blokuje właśnie rozrusznik.

Autor:  maciek-126 [ pn sty 09, 2006 5:26 pm ]
Tytuł: 

to chyba zalezy od rocznika samochodu u mnie blokuje tylko rozrusznik na r,d,3,2 czyli moge go zgasić na wszystkim
a co do blokady to jest ona w skrzyni biegów wchodzi tam kostka z 4 pinami 2 od wstecznego i 2 od blokady (tak mi sie wydaje)

Autor:  stanleym126 [ pn sty 09, 2006 5:58 pm ]
Tytuł: 

[quote="maciek-126"]to chyba zalezy od rocznika samochodu u mnie blokuje tylko rozrusznik na r,d,3,2 czyli moge go zgasić na wszystkim

ale chodziło mi o to,czy można wyjąć kluczyk ze stacyjki,jeżeli lewarek nie jest w poz.P

Autor:  Antoni Janikowski [ pn sty 09, 2006 6:41 pm ]
Tytuł: 

Przełącznik jest bodajże z lewej strony w skrzyni biegów.

Autor:  maciek-126 [ pn sty 09, 2006 7:15 pm ]
Tytuł: 

ale chodziło mi o to,czy można wyjąć kluczyk ze stacyjki,jeżeli lewarek nie jest w poz.P[/quote]

można , wiem to bo pare razy ojciec zostawił na D i poszedł do domu zamykając samochód czyli wyjął kluczyk

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn sty 09, 2006 7:59 pm ]
Tytuł: 

mozna ale tylko w 124 i to jeszcze do ktoregos roku.Potem juz tez sie nie da.A w 210 to trzeba trzymac noge na hamulcu zeby ruszyc dzwignie z P.A zeby wyjac kluczyk z stacyjki to własnie nie mozna wciskac hamulca.... nie ma mozliwosci zeby wyjac kluczyk w innej pozycji niz P.

Autor:  Konri [ wt sty 10, 2006 12:40 am ]
Tytuł: 

ja w swoim w201 moge wyjac kluczyk na kazdej pozycji wybieraka i wiem ze mam wszystko sprawne. a jak u was w w201 jest?

Autor:  Gerri [ wt sty 10, 2006 10:40 am ]
Tytuł: 

Tu mój cytat z innego forum:

"W 124 na wąskiej listwie nie było połączenia mechanicznego stacyjki z lewarkiem zmiany biegów, w związku z czym auto można było zgasić w każdym położeniu lewarka, wycofać kluczyk do pozycji "0" i go wyjąć. W szerokiej listwie zmieniono konstrukcję blokady kierownicy, (poprawiono odporność na złodzieja, chociaż nie tam gdzie trzeba ) oraz wprowadzono mechaniczne połączenie stacyjki i lewarka. Silnik można dalej zgasić na dowolnym biegu, kluczyk można skręcić na pozycję "0", ale nie jest to takie całkowite"0" aby umożliwić jego wyjęcie. Jest to możliwe dopiero po ustawieniu lewarka w pozycję "P".
-rozrusznik powinien działać również w pozycji "N"
-jeżeli kluczyk daje się wyjąć w każdej pozycji stacyjki, to jest to objaw krańcowego zużycia bębenka wkładu i klucza, i nie ma to związku z ustawieniem lewarka."

Całość dotyczy również W-201

Autor:  Konri [ wt sty 10, 2006 5:40 pm ]
Tytuł: 

bardzo konkretna odpowiedz! dzieki1 [usmiech]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/