MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
jak wyjąć kratkę nawiewu w W201 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16316 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kali [ śr sty 11, 2006 9:23 pm ] |
Tytuł: | jak wyjąć kratkę nawiewu w W201 |
Witam środkowa kratka nawiewu jakoś mi posmutniała i cały czas opada żeberkami na dół. Trochę mnie to denerwuje bo nie lubię jak coś nie działa tak jak powinno. Chciałbym ja wyjąć i naprawić ewentualnie wymienić, ale nie wiem jak ją wydłubać z deski rozdzielczej. Może ktoś z Was podpowie mi jak to zrobić ? ![]() |
Autor: | Jarzyn [ śr sty 11, 2006 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Też próbowałem, bo mam dwie nowe na zmianę, ale jakoś nie wyszło. Przyłączam sie do pytania :-D |
Autor: | Oktas [ śr sty 11, 2006 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
W w124 powtarzam w w124 otworzyć schowek krzyżakiem wykręcić wkręta, w prawej kratce imbusem 4 odkręcić małą śrubkę między kratkami (pod skosem w kierunku schowka) i 4 drucikami podwarzyć metalowe spinki i kratka jest free. Może jest podobnie w w201 nie wyciągałem |
Autor: | trafic1980 [ śr sty 11, 2006 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co pamiętam to w W201 muszisz włożyć klucz imbusowy w mjiejsce gdzie jest suwak od zamykania dopływu powietrza w kratce. Są też chyba śruby po bokach(wtedy musisz wyjąć licznik) albo od dołu-wówczas chyba trzeba zdemontować elementy konsoli środkowej.Dokładnie nie pamiętam choć kiedyś to wymieniałem kilka razy. Najmniej widoczna jest śruba za suwakiem i najczęściej wyłamuje sie element plastikowy do którego jest przykręcona. Każdy odkręca śrubki na około kratki bo są łatwe do zlokalizowania a później nerwy go ponoszą i szarpie bo mu nie chce wyjść. Z tego co pamiętam złożenie tego i wyregulowanie tej całej przepustnicy i suwaka też mnie do szewskiej pasji doprowadzało. Grunt to nerwy na wodzy bo to delikatne elementy i lubią pękać. |
Autor: | trafic1980 [ śr sty 11, 2006 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
przypomniełem sobie że śrubki które trzymaja tą kratkę są widoczne z zewnątrz,nie pamiętam tylko czy były na dole czy u góry kratki ale wiem że było do nich łatwe dojście |
Autor: | Jarzyn [ śr sty 11, 2006 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
Chcesz wyjąć krateczki czy cały mechanizm? |
Autor: | laudan [ czw sty 12, 2006 8:39 am ] |
Tytuł: | |
Pod centralnym suwakiem jest imbusik i jego trzeba odkrecic. Z tego co pamietam sa tez 2 wkrety, ktore sa dosc dobrze widoczne:) |
Autor: | kali [ czw sty 12, 2006 10:46 am ] |
Tytuł: | |
Ricco-HoldingPL pisze: Chcesz wyjąć krateczki czy cały mechanizm? chcę wyjąć tylko krateczkę tę patrząc od strony kierowcy po prawej stronie (zaznaczona strzałką) laudan pisze: Pod centralnym suwakiem jest imbusik i jego trzeba odkrecic. Z tego co pamietam sa tez 2 wkrety, ktore sa dosc dobrze widoczne:)
trzeba patrzeć do wnętrza kratki ? Na zewnątrz nie widzę żadnych wkrętów. Dziękuję za sugestię dzisiaj jeszcze raz popatrzę na to i postaram się ją wydłubać. O sukcesie lub porażce powiadomię. |
Autor: | tyberiusz [ czw sty 12, 2006 11:10 am ] |
Tytuł: | |
u mnie same "krateczki"(to ruchome) jest montowane na wcisk, tylko uważaj jak bedziesz je wyciągał bo przedemną chyba robił to jakiś fizol i je uszkodził. jeżeli chodzi o cały plastik w którym są dwie kratki nawiewu zamocowane to jest on przykręcony - imbus przy dźwigience regulacji siły nawiewu, dwa wkręty pod kratkami(skieruj kratki max. w dół i zobaczysz), jeden wkręt pod włacznikiem ogrzewania tylnej szyby. u siebie rozbierałem dosyć dawno, w schowku chyba nie ma co odkręcać. Jak już bedziesz to wszystko składał to włącz nawiew na te centralne kratki, suwak na pozycję "off" i dokręcaj imbus aż powietrze przestanie lecieć. pozdrawiam |
Autor: | kali [ pt sty 13, 2006 9:53 am ] |
Tytuł: | |
Podsumowanie Dziękuję wszystkim za podpowiedzi tyberiusz pisze: same "krateczki"(to ruchome) jest montowane na wcisk, tylko uważaj jak bedziesz je wyciągał
Zgadza się trzeba je bardzo ostrożnie wyciągać równomiernie z obu stron. Krateczka ma wyłamane sprężyste druciki, które utrzymują ją w położeniu jakie sobie życzy kierowca. Nie da się naprawić. W ASO na Dailera (Warszawa) koszt jednej 25 zł + VAT. Oczywiście już są zamówione po południu odbieram. |
Autor: | miś89 [ pt sty 13, 2006 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. mialem kiedyś w201 jeśli chodzi o tą kratke to musisz poprostu wiąść kombinerki i przez szmatke chwycić za jedno z piórek i pociągnąć do siebie. |
Autor: | tyberiusz [ pt sty 13, 2006 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
miś89 pisze: mialem kiedyś w201 jeśli chodzi o tą kratke to musisz poprostu wiąść kombinerki i przez szmatke chwycić za jedno z piórek i pociągnąć do siebie.
ja wyciągałem podważając równomiernie z obu stron cienkim nożem ale w/w metoda może być skuteczniejsza |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |