MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Mercedes W124 250 DT i 300 DT
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16381
Strona 1 z 1

Autor:  mojojojo13 [ ndz sty 15, 2006 1:29 pm ]
Tytuł:  Mercedes W124 250 DT i 300 DT

przymierzam się do zakupu W123 i chciałem zasięgnąc waszej opini na temat tych silników - szczególnie 300turbo - na co zwrócic uwagę - gdzieś śmigneło mi głowice pękają - czy to prawda - jak ocenić stan turbiny - ile taki silnika pali - domyślam się że głowica jest inna w porównaniu z silnikiem bez turbo?
Za wszelkie info dziękuje :)

Autor:  stanleym126 [ ndz sty 15, 2006 1:49 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes W124 250 DT i 300 DT

mojojojo13 pisze:
przymierzam się do zakupu W123 i chciałem zasięgnąc waszej opini na temat tych silników - szczególnie 300turbo - na co zwrócic uwagę - gdzieś śmigneło mi głowice pękają - czy to prawda - jak ocenić stan turbiny - ile taki silnika pali - domyślam się że głowica jest inna w porównaniu z silnikiem bez turbo?
Za wszelkie info dziękuje :)


Z tego co sie orientuję to kłopot z głowicami był w klasie S 350 turbo tak w 126 jak i w 140.Turbinę trzeba by sprawdzić u fachowca bo jak jest padaczka to zakup auta może okazać sie problematyczny.Silnik z turbo ma inne parametry i podzespoły jak silnik bez turbo.Przy tym juz wieku auta lepiej kupić z motorem bez turbo.

Autor:  Wookee [ ndz sty 15, 2006 3:30 pm ]
Tytuł: 

O silnikach turbo D było trochę na Forum.

1. Feniks robił swój samochód i walczył m.in. z głowicą oraz z chłodnicą.
2. Były też wymieniane niedomagania - głównie mikropęknięcia głowicy.
3. Trubinę z zewnątrz, to tylko na słuch może ocenic ktoś, kto ma wprawę. Niestety IMO nawet wyjęcie jej niewiele pomoże.

Autor:  wojz [ ndz sty 15, 2006 3:47 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Feniks robił swój samochód i walczył m.in. z głowicą oraz z chłodnicą.

Fenix to ma 123, i owszem, a Koledze mojojojo13, mimo drobnej literówki w treści posta, chodzi o W124 - patrz tytuł wątku :D

Wookee pisze:
Trubinę z zewnątrz, to tylko na słuch może ocenic ktoś, kto ma wprawę. Niestety IMO nawet wyjęcie jej niewiele pomoże

W najgorszym wypadku turbina nie jest jakimś kosmicznym wydatkiem. Regenerowane są osiągalne w bardzo przyzwoitych cenach.

Autor:  Wookee [ ndz sty 15, 2006 3:57 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
chodzi o W124

łups :oops:

Autor:  mojojojo13 [ pn sty 16, 2006 10:16 pm ]
Tytuł: 

a jakie spalanie? jeśli głowica pęknięta to praca na zimnym silniku nieprzyzwoicie głośna? jeśłi turbina zdycha to min dymi na ciepłym? a jakie spalanie takiego 300 Dt?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn sty 16, 2006 10:27 pm ]
Tytuł: 

Ocho sie zaczyna-ogladałes jakies Turbo co głosno pracuje? nie mam pojecia czemu ale 124 z turbo nawet jak sa dobre to maja inna twardszą prace silnika.Jak głosno pracuje,klekoce i dymi to daj sobie spokoj-skarbonka.

Autor:  mojojojo13 [ pn sty 16, 2006 10:37 pm ]
Tytuł: 

jeszcze nie oglądałem jutro jadę [zlosnik] ale się boję bo w miare tanio a facet mówi że wszystko cacy [zlosnik] - takich czasów doczekaliśmy [szalone]

Autor:  MMM [ pn sty 16, 2006 10:50 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
jeszcze nie oglądałem jutro jadę [zlosnik] ale się boję bo w miare tanio a facet mówi że wszystko cacy [zlosnik] - takich czasów doczekaliśmy [szalone]


Jak chcesz oblookać jak powinno chodzić 300DT to zapraszam do mnie [cool]

Autor:  mojojojo13 [ pn sty 16, 2006 10:52 pm ]
Tytuł: 

MMM - to napisz ile ci pali i na co szczególnie zwrócić uwagę
PS. zadzwonie jutro a ty odpalisz DT i porównam [zlosnik]

Autor:  MMM [ pn sty 16, 2006 11:26 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
MMM - to napisz ile ci pali i na co szczególnie zwrócić uwagę


NIGDY, nawet przy ostrej jeździe >180 i ciężkiej nodze po mieście nie spalił więcej niz 10,5l.
Zwykle wyrabia się w 9-9,5l, nawet przy takich temperaturach jak teraz.
Polecam lekturę: http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... =5&o=&vc=1


mojojojo13 pisze:
PS. zadzwonie jutro a ty odpalisz DT i porównam [zlosnik]


Dzwoń [zlosnik]

Autor:  mojojojo13 [ wt sty 17, 2006 2:04 pm ]
Tytuł: 

może ktoś rozgryźć te kody? 260 , 466 ,593 ,724,845

oglądałem dziś 300 dt i było zupelnie tak jak przewidzialem - do d.......... [szalone] miala być e -klasa byl tylko przod eklasy , srodek zdezelowany vin cos nie tego - niechce go złamać ruski mózg - jeśli chodzi o silnik to traktorynka - po krotkiej przejażdżce spod bagnetu biały dym - szkoda było tylko mojego czasu

Za to oglądałem całkiem fajną T z 92 r 2,5d naprawde ładna -przebieg 295 tyś(wszystkie papiery od pocatku są) - silnik chodzi jak zegareczek , po wymianie mostu i wszystkiego co ponoć sie nadawalo do tego (łożyska ,szczęki , tarcze)- tylko jest kilka ale - widać że była malowana cała klapa tylna (nie różni się ale widać po zaciekach od spodu) - jeszcze w holandi - zepsuty samoregulator obrotów ,wypas jak wyżej i co najdziwniejsze w tak dobrym stanie spodu jeszcze nie widzialem w w124 - i od srodka i od zewnątrz - brak rdzy w miejscu na podnośnik - nivo dziala i trzyma poziom - coś facet przebąkiwal ze jst automatyczne domykanie klapy ale nie podlączone cena to 13 k - aha tylna kanapa nie od pary (ponoc tamta sie podarła)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/