MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

LPG wystrzalowo
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=1639
Strona 1 z 1

Autor:  Daniel [ pn sty 13, 2003 8:12 pm ]
Tytuł:  LPG wystrzalowo

No to mi sie udalo wystrzelic zawor w swojej beczulce. :( W warsztacie zmonowali zawor na nowo, ale to juz nie to samo autko. Strasznie nierowno pracuje silnik - raz to wysokie obroty i zaraz spada na niskie, po czym gasnie (zwlaszcza gdy jest rozgrzany silnik). Bylem w warsztacie obslugujacym tylko mesie (u Brolera w Wawie) i wlasciciel zarezerwowal mi caly dzien na przeglad. Moza jakas madra glowa miala juz doswiadczenia z wystrzlowym gazem w samochodzie i podzieli sie ze mna wrazeniami i obrazeniami. Pozdrawliaju

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pn sty 13, 2003 8:35 pm ]
Tytuł: 

Jak mnie gazownia w 230E zrobiła swego czasu "buuummmm!!!!" to musiałem kupić cały ostatni tłumik, bo się całkowicie rozszedł na spawie :o :evil: U mnie skończyło się dość dużym remontem, może Ciebie to ominie. Oby, oby. Powodzenia.

Autor:  marcin280e [ pn sty 13, 2003 10:25 pm ]
Tytuł:  Re: LPG wystrzalowo

Daniel pisze:
No to mi sie udalo wystrzelic zawor w swojej beczulce. :(


A jaki zawór bo nie wiem o co chodzi?

Autor:  Sebian [ wt sty 14, 2003 10:12 am ]
Tytuł:  Re: LPG wystrzalowo

Daniel pisze:
No to mi sie udalo wystrzelic zawor w swojej beczulce. :( W warsztacie zmonowali zawor na nowo, ale to juz nie to samo autko. Strasznie nierowno pracuje silnik - raz to wysokie obroty i zaraz spada na niskie, po czym gasnie (zwlaszcza gdy jest rozgrzany silnik). Bylem w warsztacie obslugujacym tylko mesie (u Brolera w Wawie) i wlasciciel zarezerwowal mi caly dzien na przeglad. Moza jakas madra glowa miala juz doswiadczenia z wystrzlowym gazem w samochodzie i podzieli sie ze mna wrazeniami i obrazeniami. Pozdrawliaju


Może się powtarzam, ale "Na gaz najlepsze są... kuchenki gazowe". Aha, nie zdziw się, jeśli to samo usłyszysz z ust Zbyszka Brolera [zlosnik]. Wczoraj klikałem do gościa z Wrocławia od osławionej juz W123, której na szczęście nie kupiłem - okazuje się, że człowiek z uporem maniaka szuka W126 500SEL z odgórnym założeniem wstawienia gazu. To będzie/było ładne autko [szalone].

Autor:  webster [ wt sty 14, 2003 3:57 pm ]
Tytuł: 

Sebian, przestań już, ten temat był i niech zostanie zamknięty... :roll: Pamiętaj, że nie każdego stać na benzynę... :roll:

Autor:  Kowal [ wt sty 14, 2003 9:48 pm ]
Tytuł: 

Zawór z tego co wiem może się "wypalić", a dokładniej gniazdo zaworowe. Ale żeby wystrzelił ???? I to w którą stronę???
Jeżeli LPG strzeli to kierunki wystrzału są generalnie dwa.
1. Wystrzał w układ wydechowy, przy otwartych zaworach wydechowych gaz wystrzela w komorze spalania i częściowo w kolektorze wydechowym co powoduje jak już to Mike napisał np. odstrzelenie tłumika w dosłownym tego słowa znaczeniu [zlosnik]
2. Dużo groźniejszy wybuch który cofa się z komory spalania przez zawory ssące do kolektora dolotowego. W przypadku W123 280E czyli wtrysk, najbardziej obrywa "membrana/przepustnica" w gardzieli dolotu powietrza (gazownicy montują tzw. odboje które pomagają tyle że przepustnica "tylko" [zlosnik] się pognie a nie wyleci do puszki filtra powietrza [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] ) Jeżeli nasz silnik jest wyposarzony w gaźnik to właśnie on zbiera siłę wybuchu w sobie (ewentualnie trochę oddaje puszce filtra powietrza)

Co do wystrzału zaworu to na logikę zakładamy że faktycznie zerwał się, sprężynka pękła i dalej nasz zaworek leci sobie na spotkanie z tłokiem poczym mówią sobie dzień dobry i zaworek (jak jest mocny) to wbija się w główkę tłoka. Nie da się tego tak na prętce załatać. Jeżeli poleci w drugą stronę to powie dzień dobry głowicy i zobaczysz jak sterczy z niej (węższą stroną) do góry [zlosnik]
Może się mylę jeżeli tak to czekam na poprawki. [zlosnik]

Autor:  Daniel [ śr sty 15, 2003 10:44 pm ]
Tytuł:  Gaz

Zostawilem dzis autko u Brolera. Oto wyniki:

po pierwsze swiece - jakis miesiac temu kupilem swiece Boscha 4-elektrodowe - blad sprzedawca sprzedal mi nie takie jak trzeba, pomimo tego ze dobre pol godziny grzebal w katalogu.

po drugie - przewody wysokiego napiecia - kupilem Medbrytu sadzac ze to rozsadne ekonomicznie i technicznie posuniecie - tu Broler powiedzial ze sprzedawca powinien przed sprzedaza zapytac sie o vin mojego autka, bo okazalo sie ze przewody do tego typu silnika powinny byc inne

po trzecie - nie znam sie wiec wybaczcie moja indolencje - regulacja dolnej przepustnicy plus klapa przepustnicy do naprawy.

Koszt 315 zl bez przewodow na ktore mnie w tej chwili juz nie stac (ok 500 zl). Poki co podlicam budzet domowy i jade jutro po kochana Mercedes (ktora niestety znowu bede musial podlaczyc do gazy, poniewaz teraz pali grubo ponad 20 l/100.

Pozdrawiam i dziekuje za porady

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/