MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 23, 2006 7:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Moje poszukiwania SEC-a trwają, jak dotąd bez efektu, ale być może już niedługo... 8). Mam na oku ładnego '88 420SEC, ale ciii żeby nie zapeszyć. ;) A tymczasem chciałbym prosić szanownych Forumowiczów o radę w kilku kwestiach. Dla większej czytelności napiszę w punktach:

1. Wiadomo jak wygląda standardowa kiera z poduchą w 126 II serii:
Obrazek
Zauważyłem jednak, że sporo aut (w tym także "mój") ma kierownicę inną, nie wiem czy nie taką samą jak 140:
Obrazek
Czy to fabrycznie możliwe, czy należy domniemywać że poduszka była wystrzelona i ktoś zmienił kierownicę??

2. Czy klamki nie były malowane w kolorze nadwozia (na zdjęciach widywałem różnie)?

3. WAŻNE: zasadniczo planowałem kupno wersji 500 lub nawet 560... Czy kupując 420 dużo tracę?
Wyjaśnię od razu, że fakt iż poleci 220kph a nie 250 akurat mało mi przeszkadza :) . Myślę bardziej o wyposażeniu - czy są jakieś rzeczy które były w standardzie w 500/560 a niedostępne lub opcjonalne w 420? (roleta? tempomat?)

3a. Czy mogę za to liczyć na trochę mniejsze zużycie paliwa? A jak z niezawodnością tego silnika i dostępnością części zamiennych (w porównaniu z najpopularniejszym 500)?

4. Co tracę na tym, że auto jest z roku '88 a nie późniejsze? Wiem o pojemniejszym akumulatorze od września '89 i większym uciągu przyczepy od marca '90. Raczej nieistotne. Coś jeszcze?

5. Lamerskie pytanie: gdzie dokładnie znajdę bagnet oleju w skrzyni biegów?

6. Jeśli ktoś chciałby dodać coś od siebie, będę bardzo wdzięczny. Oczywiście przewertowałem Forum oraz różne strony w Necie, ale każda uwaga jest dla mnie cenna (a najbardziej takie "z własnego doświadczenia").

Z góry wielkie dzięki!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 8:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
nie mam pojecia czemu ale problemem 420 sa padajace modoły zapłonowe ktorych nigdzie zabardzo niemozna dostac a nawet nie mozna podmienic z 500/560...Generalnie lepiej 500/560-pala praktycznie tyle samo a lepsze osiagi.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 9:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
AD 5) Jesli sie nie byle to na tym zdjeciu jest on taką czerwoną kropeczka prawie przy samej górze zdjęcia (przy scianie grodziowej). Patrzac od lewej to w jakichs 1/3 zdjecia.
Obrazek

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 10:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
and6412 pisze:
AD 5) Jesli sie nie byle to na tym zdjeciu jest on taką czerwoną kropeczka prawie przy samej górze zdjęcia (przy scianie grodziowej). Patrzac od lewej to w jakichs 1/3 zdjecia.


Dokładnie, nie mylisz się [oczko] . To jest właśnie bagnet do kontroli poziomu ATF'u w skrzyni.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 24, 2006 8:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
MERCEDES 4 EVER pisze:
nie mam pojecia czemu ale problemem 420 sa padajace modoły zapłonowe ktorych nigdzie zabardzo niemozna dostac a nawet nie mozna podmienic z 500/560...Generalnie lepiej 500/560-pala praktycznie tyle samo a lepsze osiagi.

Wiesz, chętnie bym wziął 500 - kłopot w tym że to nie Astra, i tych aut ogólnie jest jak na lekarstwo. A taki który spełnia moje podstawowe założenia (akceptowalny kolor, wyposażenie...) trafia się raz na ruski rok :-?
Ten który mi zwiał w grudniu był właśnie 500... :(

A ten moduł zapłonowy to jakie mniej więcej koszty? (domyślam się że z nówka z ASO może przyprawić o ból głowy...)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 24, 2006 8:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
and6412 pisze:
AD 5) Jesli sie nie byle to na tym zdjeciu jest on taką czerwoną kropeczka prawie przy samej górze zdjęcia (przy scianie grodziowej). Patrzac od lewej to w jakichs 1/3 zdjecia.

matrix pisze:
Dokładnie, nie mylisz się [oczko] . To jest właśnie bagnet do kontroli poziomu ATF'u w skrzyni.

Dzięki :) . Co do punktu 5. mam zatem jasność.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 24, 2006 3:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
MERCEDES 4 EVER pisze:
nie mam pojecia czemu ale problemem 420 sa padajace modoły zapłonowe ktorych nigdzie zabardzo niemozna dostac a nawet nie mozna podmienic z 500/560...Generalnie lepiej 500/560-pala praktycznie tyle samo a lepsze osiagi.


Jest troszkę inaczej niż piszesz, 420/500 są bardzo podobne do siebie, a 560 jest bardzo inne. Moduł z 500 będzie chodził w 420 a z 560 napewno nie. 560 pali 2-3 litry więcej niz 420/500.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: wt sty 24, 2006 3:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
michal_5000 pisze:
1. Wiadomo jak wygląda standardowa kiera z poduchą w 126 II serii:
Czy to fabrycznie możliwe, czy należy domniemywać że poduszka była wystrzelona i ktoś zmienił kierownicę??


Może być różnie, oczywiście nie było takich kierownic przy C126, mogła być wystrzelona i wymieniona lub po prostu wymieniona bo się komuś taka podobała.

michal_5000 pisze:
2. Czy klamki nie były malowane w kolorze nadwozia (na zdjęciach widywałem różnie)?


Nie były. Są szare.

michal_5000 pisze:
3. WAŻNE: zasadniczo planowałem kupno wersji 500 lub nawet 560... Czy kupując 420 dużo tracę?


Polecam 560, 420/500 są tak samo wyposażone czyli praktycznie większość dodatków było za dopłatą. W 560 na liscie dodatkowej jest niewele do dobrania.

michal_5000 pisze:
3a. Czy mogę za to liczyć na trochę mniejsze zużycie paliwa? A jak z niezawodnością tego silnika i dostępnością części zamiennych (w porównaniu z najpopularniejszym 500)?


Prawie nie ma różnicy między 420 a 500, 560 wyraźnie więcej pali, ale jest wyraźnie szybszy. Silniki są podobnej czyli długiej żywotności. Z częściami nie ma problemów.

michal_5000 pisze:
4. Co tracę na tym, że auto jest z roku '88 a nie późniejsze? Wiem o pojemniejszym akumulatorze od września '89 i większym uciągu przyczepy od marca '90. Raczej nieistotne. Coś jeszcze?


Jest różnica w wykonaniu wnętrza, wg mnie lepiej i ładniej wykończone, poza tym są jeszcze zmiany techniczne, o których ciężko tak po prostu pisać.

michal_5000 pisze:
6. Jeśli ktoś chciałby dodać coś od siebie, będę bardzo wdzięczny. Oczywiście przewertowałem Forum oraz różne strony w Necie, ale każda uwaga jest dla mnie cenna (a najbardziej takie "z własnego doświadczenia").


Najważniejsze to kup auto zadbane, najlepiej z DE!!! Ja polecam najbardziej 560 po 1988 roku, 420/500 też jest fajna. Powozenia w poszukiwaniach.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 24, 2006 4:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Zainteresuj się problemem zerwanych gwintów w blokach silników V8 .Ktoś tu kiedyś pisał (gelanda) ,że 80% tych silników ma po polaskich mechanikach zerwane gwinty w bloku .Kolega Banan ,coś na ten temat wie...

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: śr sty 25, 2006 1:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
georem pisze:
Prawie nie ma różnicy między 420 a 500, 560 wyraźnie więcej pali, ale jest wyraźnie szybszy. Silniki są podobnej czyli długiej żywotności. Z częściami nie ma problemów.


Za wyjatkiem modulow zaplonowych ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 8:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Hmmm... Trochę zmartwiliście mnie tym silnikiem 420. Jak pisałem, osiągi nie mają dla mnie większego znaczenia, ale niepokoi mnie potencjalna dostępność używanych części. Ale przecież były jeszcze 420SE/SEL - też są takie rzadkie?

A może są jakieś przewagi silnika 420 nad 500? (sądząc po wielkości produkcji to może i nie...)
Bo ogólnie samochód mi się podoba, ma fajne wyposażenie, no ale nie chciałbym wpakować się w problemy od samego początku... :-?

@georem: mógłbyś jeszcze napisać w którym roku były te zmiany we wnętrzu (porównałbym sobie wtedy na różnych fotkach)?

@MERCEDES 4 EVER, georem, lewandek: widzę że są sprzeczne stanowiska nt. kompatybilności modułu między 420 a 500. Dałoby się ustalić wspólną wersję...? ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 9:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
michal_5000 pisze:
420SE/SEL - też są takie rzadkie

Krótka 420 jest na tyle rzadka, że słyszałem o klubach "420 SE-only", SEC to już w ogóle rodzynek.

michal_5000 pisze:
wspólną wersję

Moduły są IMO w co najmniej dwóch wersjach do V8 z KE-Jetem. Tańsze podobno (ale tylko podobno ;) ) można przełożyć i jakoś będzie działać. Co do droższych, to nie słyszałem o sukcesach. Kolega mówił z kolei, że nawet reanimował w Wa-wie jednego.

georem pisze:
kup auto zadbane

I tego się trzymaj. Popularna 500 (nawet z K-Jet bez istotnej elektroniki lub z KE w wersji z tańszym modułem) może Cię zabić, jak będzie zarżnięta.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 9:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
michal_5000 pisze:
Hmmm... Trochę zmartwiliście mnie tym silnikiem 420. Jak pisałem, osiągi nie mają dla mnie większego znaczenia, ale niepokoi mnie potencjalna dostępność używanych części. Ale przecież były jeszcze 420SE/SEL - też są takie rzadkie?


Tu nie chodzi o potencjalną dostępność części, części są tylko jest kwestia taka że: jeżeli kupisz auto uszkodzone w złym stanie to bedziesz musiał w nie wpakować kupę kasy, jeżeli kupisz ładne, zadbane, to w nie wsiądziesz i będziesz tylko sprawdzał płyny, wymieniał oleje, filtry i lał paliwo i to obojętnie który model kupisz.

michal_5000 pisze:
A może są jakieś przewagi silnika 420 nad 500? (sądząc po wielkości produkcji to może i nie...)
Bo ogólnie samochód mi się podoba, ma fajne wyposażenie, no ale nie chciałbym wpakować się w problemy od samego początku... :-?


Ja bym się skłaniał do 500, ale jeżeli 420 jest naprawdę ładna to bierz, no chyba że nie ma klimy to ja bym nie kupował, może zdradzisz na VIN to Ci powiemy co to za auto i ile jest warte. [cool]

michal_5000 pisze:
@georem: mógłbyś jeszcze napisać w którym roku były te zmiany we wnętrzu (porównałbym sobie wtedy na różnych fotkach)?


Zmiany były jesienią 1988, zmieniło się drewno w okolicy lewarka zmiany biegów, które wcześniej notorycznie wypada i wk......, zmieniła się tapicerka, na bokach "falbanki" wcześniej gładkie, zmieniły się też standard wyposażenia podstawowego i szczegóły techniczne/mechaniczne ale w nie są wtajemniczeni Ci co grzebią w tych autach. [zlosnik]

michal_5000 pisze:
@MERCEDES 4 EVER, georem, lewandek: widzę że są sprzeczne stanowiska nt. kompatybilności modułu między 420 a 500. Dałoby się ustalić wspólną wersję...? ;)


1. Zależy jaki moduł jest w aucie które chcesz kupić, rozwijamy się nad czymś czego nie wiemy.
2. Na zapas nie martw się modułem, można je kupić od 200-2500zł, zależy od rodzaju i modelu. Nie wiem dlaczego koledzy Cię straszą, będziesz się martwił jak kupisz i się (jeżeli wogóle) zepsuje.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 9:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
http://mercedes500.de/start.html

Tu jest praktycznie wszystko o W126, dane techniczne, kolory, ilość wyprodukowanych egzemplarzy...............

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 9:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wookee pisze:
Krótka 420 jest na tyle rzadka, że słyszałem o klubach "420 SE-only", SEC to już w ogóle rodzynek.


http://mercedes500.de/statistiken.html

- i tak nikt nie przebije 560SE szczególnie tą jedyną sztukę z 1991, widziałem ją na AUTOSCAUCIE24 7700E Pan chciał.

- na 2 miejscu jest 420SEC

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl