MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W126] Kupuję SEC-a - porady potrzebuję... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16553 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | michal_5000 [ pn sty 23, 2006 7:56 pm ] |
Tytuł: | [W126] Kupuję SEC-a - porady potrzebuję... |
Moje poszukiwania SEC-a trwają, jak dotąd bez efektu, ale być może już niedługo... ![]() ![]() 1. Wiadomo jak wygląda standardowa kiera z poduchą w 126 II serii: ![]() Zauważyłem jednak, że sporo aut (w tym także "mój") ma kierownicę inną, nie wiem czy nie taką samą jak 140: ![]() Czy to fabrycznie możliwe, czy należy domniemywać że poduszka była wystrzelona i ktoś zmienił kierownicę?? 2. Czy klamki nie były malowane w kolorze nadwozia (na zdjęciach widywałem różnie)? 3. WAŻNE: zasadniczo planowałem kupno wersji 500 lub nawet 560... Czy kupując 420 dużo tracę? Wyjaśnię od razu, że fakt iż poleci 220kph a nie 250 akurat mało mi przeszkadza ![]() 3a. Czy mogę za to liczyć na trochę mniejsze zużycie paliwa? A jak z niezawodnością tego silnika i dostępnością części zamiennych (w porównaniu z najpopularniejszym 500)? 4. Co tracę na tym, że auto jest z roku '88 a nie późniejsze? Wiem o pojemniejszym akumulatorze od września '89 i większym uciągu przyczepy od marca '90. Raczej nieistotne. Coś jeszcze? 5. Lamerskie pytanie: gdzie dokładnie znajdę bagnet oleju w skrzyni biegów? 6. Jeśli ktoś chciałby dodać coś od siebie, będę bardzo wdzięczny. Oczywiście przewertowałem Forum oraz różne strony w Necie, ale każda uwaga jest dla mnie cenna (a najbardziej takie "z własnego doświadczenia"). Z góry wielkie dzięki! |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn sty 23, 2006 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
nie mam pojecia czemu ale problemem 420 sa padajace modoły zapłonowe ktorych nigdzie zabardzo niemozna dostac a nawet nie mozna podmienic z 500/560...Generalnie lepiej 500/560-pala praktycznie tyle samo a lepsze osiagi. |
Autor: | and6412 [ pn sty 23, 2006 9:05 pm ] |
Tytuł: | |
AD 5) Jesli sie nie byle to na tym zdjeciu jest on taką czerwoną kropeczka prawie przy samej górze zdjęcia (przy scianie grodziowej). Patrzac od lewej to w jakichs 1/3 zdjecia. ![]() |
Autor: | matrix [ pn sty 23, 2006 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
and6412 pisze: AD 5) Jesli sie nie byle to na tym zdjeciu jest on taką czerwoną kropeczka prawie przy samej górze zdjęcia (przy scianie grodziowej). Patrzac od lewej to w jakichs 1/3 zdjecia.
Dokładnie, nie mylisz się ![]() |
Autor: | michal_5000 [ wt sty 24, 2006 8:16 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: nie mam pojecia czemu ale problemem 420 sa padajace modoły zapłonowe ktorych nigdzie zabardzo niemozna dostac a nawet nie mozna podmienic z 500/560...Generalnie lepiej 500/560-pala praktycznie tyle samo a lepsze osiagi.
Wiesz, chętnie bym wziął 500 - kłopot w tym że to nie Astra, i tych aut ogólnie jest jak na lekarstwo. A taki który spełnia moje podstawowe założenia (akceptowalny kolor, wyposażenie...) trafia się raz na ruski rok ![]() Ten który mi zwiał w grudniu był właśnie 500... ![]() A ten moduł zapłonowy to jakie mniej więcej koszty? (domyślam się że z nówka z ASO może przyprawić o ból głowy...) |
Autor: | michal_5000 [ wt sty 24, 2006 8:19 am ] |
Tytuł: | |
and6412 pisze: AD 5) Jesli sie nie byle to na tym zdjeciu jest on taką czerwoną kropeczka prawie przy samej górze zdjęcia (przy scianie grodziowej). Patrzac od lewej to w jakichs 1/3 zdjecia. matrix pisze: Dokładnie, nie mylisz się
![]() Dzięki ![]() |
Autor: | georem [ wt sty 24, 2006 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: nie mam pojecia czemu ale problemem 420 sa padajace modoły zapłonowe ktorych nigdzie zabardzo niemozna dostac a nawet nie mozna podmienic z 500/560...Generalnie lepiej 500/560-pala praktycznie tyle samo a lepsze osiagi.
Jest troszkę inaczej niż piszesz, 420/500 są bardzo podobne do siebie, a 560 jest bardzo inne. Moduł z 500 będzie chodził w 420 a z 560 napewno nie. 560 pali 2-3 litry więcej niz 420/500. |
Autor: | georem [ wt sty 24, 2006 3:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Kupuję SEC-a - porady potrzebuję... |
michal_5000 pisze: 1. Wiadomo jak wygląda standardowa kiera z poduchą w 126 II serii: Czy to fabrycznie możliwe, czy należy domniemywać że poduszka była wystrzelona i ktoś zmienił kierownicę?? Może być różnie, oczywiście nie było takich kierownic przy C126, mogła być wystrzelona i wymieniona lub po prostu wymieniona bo się komuś taka podobała. michal_5000 pisze: 2. Czy klamki nie były malowane w kolorze nadwozia (na zdjęciach widywałem różnie)? Nie były. Są szare. michal_5000 pisze: 3. WAŻNE: zasadniczo planowałem kupno wersji 500 lub nawet 560... Czy kupując 420 dużo tracę? Polecam 560, 420/500 są tak samo wyposażone czyli praktycznie większość dodatków było za dopłatą. W 560 na liscie dodatkowej jest niewele do dobrania. michal_5000 pisze: 3a. Czy mogę za to liczyć na trochę mniejsze zużycie paliwa? A jak z niezawodnością tego silnika i dostępnością części zamiennych (w porównaniu z najpopularniejszym 500)? Prawie nie ma różnicy między 420 a 500, 560 wyraźnie więcej pali, ale jest wyraźnie szybszy. Silniki są podobnej czyli długiej żywotności. Z częściami nie ma problemów. michal_5000 pisze: 4. Co tracę na tym, że auto jest z roku '88 a nie późniejsze? Wiem o pojemniejszym akumulatorze od września '89 i większym uciągu przyczepy od marca '90. Raczej nieistotne. Coś jeszcze? Jest różnica w wykonaniu wnętrza, wg mnie lepiej i ładniej wykończone, poza tym są jeszcze zmiany techniczne, o których ciężko tak po prostu pisać. michal_5000 pisze: 6. Jeśli ktoś chciałby dodać coś od siebie, będę bardzo wdzięczny. Oczywiście przewertowałem Forum oraz różne strony w Necie, ale każda uwaga jest dla mnie cenna (a najbardziej takie "z własnego doświadczenia").
Najważniejsze to kup auto zadbane, najlepiej z DE!!! Ja polecam najbardziej 560 po 1988 roku, 420/500 też jest fajna. Powozenia w poszukiwaniach. |
Autor: | VALENTINE123 [ wt sty 24, 2006 4:20 pm ] |
Tytuł: | |
Zainteresuj się problemem zerwanych gwintów w blokach silników V8 .Ktoś tu kiedyś pisał (gelanda) ,że 80% tych silników ma po polaskich mechanikach zerwane gwinty w bloku .Kolega Banan ,coś na ten temat wie... |
Autor: | lewandek [ śr sty 25, 2006 1:43 am ] |
Tytuł: | Re: Kupuję SEC-a - porady potrzebuję... |
georem pisze: Prawie nie ma różnicy między 420 a 500, 560 wyraźnie więcej pali, ale jest wyraźnie szybszy. Silniki są podobnej czyli długiej żywotności. Z częściami nie ma problemów.
Za wyjatkiem modulow zaplonowych ![]() |
Autor: | michal_5000 [ śr sty 25, 2006 8:12 am ] |
Tytuł: | |
Hmmm... Trochę zmartwiliście mnie tym silnikiem 420. Jak pisałem, osiągi nie mają dla mnie większego znaczenia, ale niepokoi mnie potencjalna dostępność używanych części. Ale przecież były jeszcze 420SE/SEL - też są takie rzadkie? A może są jakieś przewagi silnika 420 nad 500? (sądząc po wielkości produkcji to może i nie...) Bo ogólnie samochód mi się podoba, ma fajne wyposażenie, no ale nie chciałbym wpakować się w problemy od samego początku... ![]() @georem: mógłbyś jeszcze napisać w którym roku były te zmiany we wnętrzu (porównałbym sobie wtedy na różnych fotkach)? @MERCEDES 4 EVER, georem, lewandek: widzę że są sprzeczne stanowiska nt. kompatybilności modułu między 420 a 500. Dałoby się ustalić wspólną wersję...? ![]() |
Autor: | Wookee [ śr sty 25, 2006 9:46 am ] |
Tytuł: | |
michal_5000 pisze: 420SE/SEL - też są takie rzadkie Krótka 420 jest na tyle rzadka, że słyszałem o klubach "420 SE-only", SEC to już w ogóle rodzynek. michal_5000 pisze: wspólną wersję Moduły są IMO w co najmniej dwóch wersjach do V8 z KE-Jetem. Tańsze podobno (ale tylko podobno ![]() georem pisze: kup auto zadbane
I tego się trzymaj. Popularna 500 (nawet z K-Jet bez istotnej elektroniki lub z KE w wersji z tańszym modułem) może Cię zabić, jak będzie zarżnięta. |
Autor: | georem [ śr sty 25, 2006 9:53 am ] |
Tytuł: | |
michal_5000 pisze: Hmmm... Trochę zmartwiliście mnie tym silnikiem 420. Jak pisałem, osiągi nie mają dla mnie większego znaczenia, ale niepokoi mnie potencjalna dostępność używanych części. Ale przecież były jeszcze 420SE/SEL - też są takie rzadkie? Tu nie chodzi o potencjalną dostępność części, części są tylko jest kwestia taka że: jeżeli kupisz auto uszkodzone w złym stanie to bedziesz musiał w nie wpakować kupę kasy, jeżeli kupisz ładne, zadbane, to w nie wsiądziesz i będziesz tylko sprawdzał płyny, wymieniał oleje, filtry i lał paliwo i to obojętnie który model kupisz. michal_5000 pisze: A może są jakieś przewagi silnika 420 nad 500? (sądząc po wielkości produkcji to może i nie...) Bo ogólnie samochód mi się podoba, ma fajne wyposażenie, no ale nie chciałbym wpakować się w problemy od samego początku... ![]() Ja bym się skłaniał do 500, ale jeżeli 420 jest naprawdę ładna to bierz, no chyba że nie ma klimy to ja bym nie kupował, może zdradzisz na VIN to Ci powiemy co to za auto i ile jest warte. ![]() michal_5000 pisze: @georem: mógłbyś jeszcze napisać w którym roku były te zmiany we wnętrzu (porównałbym sobie wtedy na różnych fotkach)? Zmiany były jesienią 1988, zmieniło się drewno w okolicy lewarka zmiany biegów, które wcześniej notorycznie wypada i wk......, zmieniła się tapicerka, na bokach "falbanki" wcześniej gładkie, zmieniły się też standard wyposażenia podstawowego i szczegóły techniczne/mechaniczne ale w nie są wtajemniczeni Ci co grzebią w tych autach. ![]() michal_5000 pisze: @MERCEDES 4 EVER, georem, lewandek: widzę że są sprzeczne stanowiska nt. kompatybilności modułu między 420 a 500. Dałoby się ustalić wspólną wersję...?
![]() 1. Zależy jaki moduł jest w aucie które chcesz kupić, rozwijamy się nad czymś czego nie wiemy. 2. Na zapas nie martw się modułem, można je kupić od 200-2500zł, zależy od rodzaju i modelu. Nie wiem dlaczego koledzy Cię straszą, będziesz się martwił jak kupisz i się (jeżeli wogóle) zepsuje. |
Autor: | georem [ śr sty 25, 2006 9:56 am ] |
Tytuł: | |
http://mercedes500.de/start.html Tu jest praktycznie wszystko o W126, dane techniczne, kolory, ilość wyprodukowanych egzemplarzy............... |
Autor: | georem [ śr sty 25, 2006 9:59 am ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Krótka 420 jest na tyle rzadka, że słyszałem o klubach "420 SE-only", SEC to już w ogóle rodzynek.
http://mercedes500.de/statistiken.html - i tak nikt nie przebije 560SE szczególnie tą jedyną sztukę z 1991, widziałem ją na AUTOSCAUCIE24 7700E Pan chciał. - na 2 miejscu jest 420SEC |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |