MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
2 pytania odnosnie MB https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16685 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Rybaczenkow [ ndz sty 29, 2006 4:46 pm ] |
Tytuł: | 2 pytania odnosnie MB |
Zaczne odtego ze chodzi o Mercedesa 126 z silnikiem 300D z auta W123 1. przy rozgrzanym silniku (nawet podczas postoju) przy 10st. mrozie z nawiewu leci mi letnie powietrze, podczas gdy nawiewy mam ustawione na max. cieplo. W ogole to na wskazniku temp zadko kiedy wynosi ona 80st. C, przewaznie jest ok. 70, czy moze bs to spowodowane tym ze silnik i licznik pochodza z innego modelu auta? 2. jezeli chodzi o podcisnienie to gdzie znajduje sie jakis "trojnik"? i za co wogole odpowiada te podcisnienie? z tego co mi wiadomo to za zapalenie i gaszenie silnika, regulacje swiatel, centralny zamek, i cos ze skrzynia biegow. Jesli chodzi o te rzeczy to regulacja swiatel nie dziala, centralny zamek rowniez, a zeby zapalic silnik musze przekrecic kluczyk w stacyjce do zapalenia klontrolek, przekrecic w 2 strone zeby zgasly i znow przekrecic juz do uruchomienia silnika,za 1 razem slinik nie odpala. Skrzynia biegow tez nie dziala jak powinna ale to podobno wina calkiem czegos innego. Prosze o wszelkie uwagi i wskazowki |
Autor: | Piotr Pawlak [ ndz sty 29, 2006 5:02 pm ] |
Tytuł: | |
Może cię nie pociesze... Ale jeżeli kupiłeś w126 z Wrocławia w którym powinno pracować v8 560 to ten pojazd to straszna rzeźba.. |
Autor: | adler1934 [ ndz sty 29, 2006 5:39 pm ] |
Tytuł: | |
Normalnie to central powinien być podłączony do pompy,która mieści się we wnęce koła zapasowego(126),natomiast inne urządzenia podciśnieniowe z silnika.W 300D przewód z pompy podciśnienia do serwa,do którego podłączona jest reszta:w twoim przypadku lampy i pompa wtryskowa przez stacyjkę.To normalnie,ale co jest u ciebie stworzone?zamiast kręcić kluczykiem zamień przewody podciśnieniowe na stacyjce. |
Autor: | Rybaczenkow [ ndz sty 29, 2006 5:52 pm ] |
Tytuł: | |
Nie, auta nie kupilem we wroclawiu. U mnie z serwa idzie do silnika jeden gruby przewod a na nim jest trojnik z ktorego wychodzi cienki przewod biegnacy do stacyjki, a ze stacyjki do gaszka, innych przewodow tam nie ma. A co ma dac zamiana przewodow w stacyjce? |
Autor: | Rybaczenkow [ ndz sty 29, 2006 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
Do tego wszystkiego dodam jeszcze ze na tym grubym przewodzie znajduje sie zaworek ktory przepuszcza powietrza tylko w jedna strone ( w kierunku silnika o ile dobrze pamietam). Nie wiem czy to ma z tym wszystkim cos wspolnego ale hamulce sa niezbyt dobre, tzn pedal jest dosyc twardy i trzeba uzyc duzej sily zeby mocno zahamowac. |
Autor: | Gerri [ ndz sty 29, 2006 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
Rybaczenkow pisze: A co ma dac zamiana przewodow w stacyjce?
Przewód idący do "zdychawki" na pompie wtryskowej ma być na króćcu umieszczonym "bliżej" stacyjki. Powód jest prosty: w momencie zgaszenie auta w przewodzie prowadzącym do pompy gromadzi się podciśnienie; żeby uruchomić auto, ten przewód trzeba połączyć z atmosferą, żeby się "napowietrzył". Taką możliwość daje właśnie króciec, który zazwyczaj (np. w 124 i 201) oznaczony jest niebieską kropką i znajduje się bliżej korpusu stacyjki. Przewód prowadzący ze stacyjki do zdychawki to w oryginale brąz z z niebieskim paskiem. |
Autor: | nei [ ndz sty 29, 2006 6:13 pm ] |
Tytuł: | |
wlasnie , ja tez mam podobnie jesli chodzi o grzanie ( 70 stopni , na jalowym biegu i leci z nawiewu zaledwie letnim powietrzem) , natomiast jak dodam gazu , czy tez podczas jazdy dziala nadmuch ciepla prawie normalnie , tylko ze cieplo jest ustawione na max a leci cieple powietrze... EDIT: dodam ze moj mercedes to e 290 d w 210 |
Autor: | Rybaczenkow [ ndz sty 29, 2006 6:24 pm ] |
Tytuł: | |
A gdzie jest nagromadzone te cale cisnienie? i gdzie znajduje sie pompa? wciaz czekam na uwagi dotyczace innych problemow ![]() |
Autor: | Rybaczenkow [ ndz sty 29, 2006 7:11 pm ] |
Tytuł: | |
adler1934 pisze: Normalnie to central powinien być podłączony do pompy,która mieści się we wnęce koła zapasowego(126),natomiast inne urządzenia podciśnieniowe z silnika.W 300D przewód z pompy podciśnienia do serwa,do którego podłączona jest reszta:w twoim przypadku lampy i pompa wtryskowa przez stacyjkę.To normalnie,ale co jest u ciebie stworzone?zamiast kręcić kluczykiem zamień przewody podciśnieniowe na stacyjce.
wlasnie zamienilem przewody cisnieniowe w stacyjce. auto pali jak nalezy ![]() |
Autor: | Matiej [ ndz sty 29, 2006 7:32 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli chodzi o ciepłote auta to dzisiaj w ciągu dnia auto momentalnie sie rozgrzało. Wskazówka była blisko 80 po przejechaniu 10km. Fakt ze auto stało w garazu gdzie jest +18. W trasie z radomia do warszawy przy szybkości 110-120 w aucie z ogrzewaniem na maxa była sauna. Siedząc w swetrze i kurtce musialem prawie wyłaczyć to ogrzewanie do polowy i co jakisz czas chłodzić sie środkowymi wlotami. A z kratek z dmuchawą na I czy w czasie postoju czy podaczas jazdy powietrze gorące jak z farelki. |
Autor: | Gerri [ ndz sty 29, 2006 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
Rybaczenkow pisze: na nim jest trojnik z ktorego wychodzi cienki przewod biegnacy do stacyjki
To cienkie wyjście z trójnika lubi się zapychać - weź igłę i udrożnij. Ponieważ jest słaby hamulec, może być również kłopot z pompą wspomagania lub nieszczelnością serwa. |
Autor: | Gerri [ ndz sty 29, 2006 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
nei pisze: cieplo jest ustawione na max a leci cieple powietrze...
Naprawdę - zamiast odgrzewać stare tematy (było: parę dni temu!) wystarczy użyć WYSZUKIWARKI To takie urządzenie, że jak wpisze się szukane słowo, to pojawi się na przykład: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewanie lub to: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewanie i to: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewanie i to: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewanie I masę innych. Zajęło mi to kilka minut (łącznie z czytaniem postów) ![]() |
Autor: | Gerri [ ndz sty 29, 2006 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Rybaczenkow pisze: A gdzie jest nagromadzone te cale cisnienie? i gdzie znajduje sie pompa?
![]() Pytanie małego dziecka: skoro z serwa wychodzi przewód, to wiadomo, że na drugim jego końcu jest pompa usytuowana na silniku. Skoro od przewodu nie odchodzi żaden dodatkowy gruby przewód, to znaczy że żaden obcy element (typu zbiornik) podłączony nie jest. Przy tak nikłej znajomości budowy samochodu zastanowiłbym się, czy nie skorzystać z pomocy mechanika... |
Autor: | Wookee [ pn sty 30, 2006 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: wystarczy użyć WYSZUKIWARKI
Po co? Klepać, klepać i jeszcze raz klepać, oto najwygodniejszy modus operandi Kolego nei, dodam, że edytowałem Twój post - używaj opcji zmień, jak Ci się coś przypomni po minucie, czy nawet kilkunastu. Następnym razem będzie punktacja za spam. Pozdr., wookee. |
Autor: | zaba123240d [ pn sty 30, 2006 2:33 pm ] |
Tytuł: | |
po pierwsze to jak mozna skrzywdzic 126 silnikiem diesla ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |