MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z 124 200d https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16694 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wiilow23 [ ndz sty 29, 2006 9:28 pm ] |
Tytuł: | problem z 124 200d |
Witam wszystkich. Od niedawna jestem włąścicielem MB 124 200D z 91r. Początek był super ale po 2 tygodniach zaczoł się koszmar. Autko zaczeło wywalać wode i się grzać po rozebraniu okazało sie, że głowica jast popękana i byla już spawana co wykluczało jej dalsza robote. po zakupie innej i zamontowaniu autko ładnie odpala, ładnie pracuje i jeżdzi ale... Tu pojawia się mój problem i pytania....samochód osiąga temp.ok 95-100 stopni celcjusza i spada kiedy obroty są bardzo wysokie do ok 85-90 stopni(termostat działa tzn. otwiera sie i chłodnica jest gorąca) i to w takie mrozy jak sa teraz ok 12-17 stopni dlaczego tak się dzieje? Przy okazji nie działa ogrzewanie wewnątrz samochodu leci letnie powietrze. I kolejna sprawa zużycie paliwa wzrosło i wynosi ok 13-15L na 100Km czy mozliwe jest, że podczas montazu głowicy przesunął się ząbek na pompie paliwowej i dlatego tyle pali? Prosze o rady i Dziekuje za pomoc. ![]() ![]() |
Autor: | stanleym126 [ pn sty 30, 2006 1:46 pm ] |
Tytuł: | |
Z ta wysoka temperatura i slabym grzaniem to szukalbym przyczyny w wadliwym termostacie i zapowietrzonym ukladem chlodzenia. Przy sprawnym ukladzie chlodzenia w taki mróz nawet z zasłonietą chlodnicą plyn zagrzewa sie powoli.jeżeli w ukladzie jest powietrze to jest taki efekt ,że przy dużej temperaturze leci zimne powietrze lub lekko cieple i może być za mało płynu.trzeba by ew. odpowietrzyc uklad poprzez doprowadzenie do temper. ponad 80 c bez zalożonego korka na zbiorniku wyrównawczym (on tez może byc uszkodzony) i jak jest powietrze to powinień uklad sie odpowietrszyc. |
Autor: | wiilow23 [ pn sty 30, 2006 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
termostat jest dobry otwiera się i zamyka, wentylator też się włącza jak temp przekroczy 90 pare stopni a co do odpowietrzenia to robiłem to kilka razy a plynu też nie brakuje- amoze to pompa wodna jakie są objawy jej uszkodzenia? |
Autor: | stanleym126 [ pn sty 30, 2006 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
wiilow23 pisze: termostat jest dobry otwiera się i zamyka, wentylator też się włącza jak temp przekroczy 90 pare stopni a co do odpowietrzenia to robiłem to kilka razy a plynu też nie brakuje- amoze to pompa wodna jakie są objawy jej uszkodzenia?
Pompa wodna cyba raczej nie powinna byc uszkodzona, ale może u Ciebie jest dodatkowa pompa obiegu elektryczna, która powinna byc zamontowana w rejonie prawego nadkola w takiej gumowej obejmie i może ona padla. |
Autor: | wiilow23 [ wt sty 31, 2006 7:15 am ] |
Tytuł: | |
ta pompka troszke ciekla i ja wymontowałem wczoraj nic sie nie zmieniło |
Autor: | trafic1980 [ wt sty 31, 2006 12:33 pm ] |
Tytuł: | |
ja kiedyś miałem podobne przeboje z głowicą a następnie z ogrzewaniem kabiny. Problem tkwił w zaworach elektromagnetycznych które odcinaja dopływ dorącego płynu do nagrzewnicy kabiny. Czasem się wogóle nie otwierały albo nie zamykały.Powodem uszkodzenia zaworów było czyszczenie całego układu chłodzenia w samochodzie po naprawie głowicy jakąś specjalistyczną chemią która negatywnie podziałała na wspomniane zawory. Najciekawsze jest to że po jakimś czasie wszysko samo wróciło do normy i zawory pracują prawidłowo. Najwyraźniej czymś się pozapychały a ciśnienie i silny strumień zrobiły swoje. |
Autor: | stanleym126 [ wt sty 31, 2006 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
wiilow23 pisze: ta pompka troszke ciekla i ja wymontowałem wczoraj nic sie nie zmieniło
Ale czy ta pompka chodzila przed wyjęciem.Zrób jeszcze tak,że ściągnij z zaworów ogrzewania wtyczki elektryczne - wtedy zawory powinni być otwarte na max i jak pójdzie wyraźne cieple a nawet gorące powietrze to by sugerowało uszkodzenie zaworow lub ich sterowania ( w nich sa silniki krokowe). |
Autor: | wiilow23 [ wt sty 31, 2006 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
zaworki są sprawne sprawdzałem czy sie otwierają i są ok dla wszelkiego spokoju wyspawałem trójnik z miedzi i go wstawiłem i nadal nic letnie powietrze w kabinie dzisiaj bdy temp wynosiła na wskażniku 82*C jak mu dałen gaz do dechy na biegu jałowy to momentalnie spadła do ok 50paru ale zaraz skoczyła spowrotem na 80pare ale bardzo martwi mnie spalani jest strzasznie wysokie ok 13-15l na 100km EDIT: a pompka była sprawna ale ją wymontowałem dla pewności |
Autor: | wielki3333 [ wt sty 31, 2006 6:22 pm ] |
Tytuł: | |
może masz jakiś trefny korek od zbiorniczka wyrównawczego ja niemiałem uszczelki i mi też słabo grzało i wylatał płyn założyłem prowizoryczną uszczelke i ogrzewanie wróciło i płyn nie wylata |
Autor: | wiilow23 [ wt sty 31, 2006 8:06 pm ] |
Tytuł: | |
witaj korek jest dobry trzyma |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |