MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 01, 2006 11:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Witam...Mam pytanie czy machanie wajcha w automacie w czasie jazdy jest dozwolone, oczywiscie mam tu na mysli zmiane z D na 3 lub na 2...np podczas podjazdu pod góre lub gdy chce wyprzedzic i chce sobie zredukowac wczesniej niz przy maksymalnym wcisnieciu gazu (tak bardziej jak w manualu, redukcja jeszcze na swoim pasie [zlosnik]) ...aha i oczywiscie nie przekraczajac predkosci dla poszczegolnych biegow opisanych na predkosciomierzu...w W124 z 91 roku - 4biegi.???

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 01, 2006 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
wiesz... spotkałem się z opiniami że najlepiej to używać kickdown ale jak sam napisałeś w niektórych sytuacjach jest to upierdliwe. Ja osobiście stosuję redukcję dźwignią zmiany biegów podczas jazdy. Czasem taka reukcja wajchą przydaje się bardziej niż kickdown-np jeśli chcemy hamować silnikiem i nie sądzę żeby miało to jakiś zgubny wpływ na automat, w końcu po coś to jest. Jedyne czego napewno nigdy nie spróbuję to przełączyć w czasie jazdy na R ;) a swoją drogą może ktoś zorientowany wypowiedziałby się czy taka zmiana jest wogóle możliwa i czy automat ma jakąś blokadę i co się może stać gdyby ktoś "przypadkiem" pchnął w czasie jazdy dźwignię na R. Dodam że raz zdarzyło mi się wyrzucić podczas jazdy na N ale po wrzuceniu spowrotem na D skrzynia zapięła bieg i pojechałem dalej.... Czytałem też gdzieś że można automat nawet zapalić z popychu!!!!!Podobno tylko przy wyższych prędkościach tak się da... Czy to prawda????

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 01, 2006 11:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Ja też dołączam sie do pytań Kolegów i proszę o wszelkie rady i sugestie dotyczące techniki jazdy automatem. Mam go od niedawna i boje sie żeby nie popsuć :)

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Kumpel mi mowil ze jak byl w USA i jechal do Meksyku to kupil sobie najtansze auto w komisie...No i hamulce byly tam tak doskonale ze jak twierdzil wspomagal sobie hamowanie wrzucajac na R wajcha przy kierownicy...ale ile w tym prawdy nie wiem...Po powrocie z Meksyku auto sprzedal za rownowartosc paliwa w baku [zlosnik] .
Pytanie tylko czy to rzeczywiscie mozliwe, no ale znajac mojego kumpla to bardzo (podczas kolejnego wyjazdu pojechal do Chicago i zostal taksówkarzem na przedmiesciach - wozil ludzi prowadzac kolanami i czytajac mape [zlosnik] , no i rozbil jedna taryfe).

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Na popych automata nei zapalisz bo nei jestes w stanei tak szybko pchac go ale na zaciąg to już dasz rade. Ja w swoim w201 tez zmieniałem biegi ręcznie podczas jazdy i nei sadze żeby to w jakikolwek sposób niszczylo skrzynie. A co do zapianania R w czasie jazdy do przodu to byla juz jedna taka próba :) Brat tak zrobił ale na lodzie ( dla bezpieczeństwa :) ) i bieg wsteczny udało mu sie normalnie wrzucic takze blokady zadnej tam nei ma :) Ale nei znam odważniaka ktory powtórzylby taki wyczyn na asfalcie :)

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
piterros pisze:
i co się może stać gdyby ktoś "przypadkiem" pchnął w czasie jazdy dźwignię na R.


Lepiej nie sprawdzać....zabezpieczenia nie ma. Wrzucać nie wolno nawet przy lekkim toczeniu się auta, a co dopiero mówić przy znacznych prędkościach [usmiech] . Przy lekkim toczeniu po prostu szarpie. To z autopsji.

piterros pisze:
Czytałem też gdzieś że można automat nawet zapalić z popychu!!!!!Podobno tylko przy wyższych prędkościach tak się da... Czy to prawda????


Również nie należy tego robić, ale działa.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
ja uważam że automat jest twardszy od manuala, tylko oleju pilnować i wszystko więc nie masz czego się bać Boulik
Jeśli wierzyć coniektórym pseudo ścigantom że automat jest dla idiotów to idac tym tropem dochodzimy do wniosku że automat jest idiotoodporny :D a tak naprawdę w codziennej jeździe wajchowanie manualem to przeżytek. Dodam jeszcze ze niewielu kierowców potrafi zmieniać biegi conajmniej tak szybko jak czyni to automat podczas gdy głównym ich argumentem przeciw automatom jest mułowatość działania <hahaha>

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Przy odpalaniu nie z popych ale podczas ciagniecia na lince ojciec kumpla w Chryslerze Grand Voyagerze rocznik chyba 1996 (pierwszy z tych okraglych) ukrecil chyba polosie w chwili gdy zapial D (ale ponoc byl ciagniety ze znaczna predkoscia)...Mozliwe?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
piterros pisze:
Dodam jeszcze ze niewielu kierowców potrafi zmieniać biegi conajmniej tak szybko jak czyni to automat

Jasne że tak. Manualem mozna osiągnąć lepsze osiągi od niż automatem, ale trzeba się nazywać Stig [zlosnikz] Tyle że wielu plastiq -driverów tego nie rozumie i może to nawet dobrze... [zlosnikz]
Dzięki za odpowiedź , dalej uważnie śledze wątek...

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
voager to nie merc i tam wszystko się może zdarzyć. No bo niczego
bardziej niezawodnego od merca chyba nie ma

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 08, 2005 2:41 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Szamotuły
[quote="piterros"]Dodam że raz zdarzyło mi się wyrzucić podczas jazdy na N ale po wrzuceniu spowrotem na D skrzynia zapięła bieg i pojechałem dalej.... quote]

Nie jest zakazane jezdzic na N, np kwestia holowania. Wtedy wlaczamy N. Nie powinno sie jednak jechac zdyt szybko poniewaz ( czytalem gdzies ze do 50km/h), kiedy silnik jest wylaczony, skrzynia, naped nie sa odpowiednio smarowane!

_________________
'02 BMW E46 320td Compact
'03 MB Sprinter 413CDI SprintShift
'00 Seat Leon 1M AHF - ex
'02 Seat Ibiza 1.9SDI 6k2 - ex
'94 MB W124 E300DT- ex
W poszukiwaniu swojej gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
piterros pisze:
ja uważam że automat jest twardszy od manuala


W sensie jazdy czy odporności, czy innych właściwości ??

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
Boulik pisze:
Jasne że tak. Manualem mozna osiągnąć lepsze osiągi od niż automatem, ale trzeba się nazywać Stig Tyle że wielu plastiq -driverów tego nie rozumie i może to nawet dobrze...
Dzięki za odpowiedź , dalej uważnie śledze wątek...

A ileże to razy widzimy (a raczej słyszymy) jak młody amator tunningu chcąc zrobić wrażenie na przechodniach i długonogiej lali siedzącej obok pali gumy przy starcie a następnie przeciąga na sprzęgle podczas gdy już dawno powinien był je puścić i traci w ten sposób cenne ułamki sekund i niestety wątpliwe uznanie wśród gapiów budząc tylko niesmak...

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
hehe jeszcze neidawno na slowo automat wszyscy robili "łuuuuuu" i mówieli" Bo droga naprawa jak się zepsuje" A teraz sami fanatycy automatów :) Nie dziwie się, sam zamierzam sprzedać móg obecny samochód by móc wrócić do jedynej słusznej skrzyni biegów :) Prawda jest taka że automatyczna skrzynia szanuje silnik samochodu i własciciela, który nim jeździ.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
E300TD pisze:
Nie jest zakazane jezdzic na N, np kwestia holowania. Wtedy wlaczamy N. Nie powinno sie jednak jechac zdyt szybko poniewaz ( czytalem gdzies ze do 50km/h), kiedy silnik jest wylaczony, skrzynia, naped nie sa odpowiednio smarowane!

wiem że się nie powinno... zdarzyło się przypadkiem, ściągałem kurtkę podczas jezdy i rękawem zaczepiłem i było mi strasznie głupio wobez mojego W123 i siebie samego :(

Grzegi pisze:
W sensie jazdy czy odporności, czy innych właściwości ??

w sensie żywotności a jeśli chodzi o komfort to już zalezy od typu automatu, wiadomo że te starsze nie zmieniają tak gładko przełożeń jak te naszpikowane elektroniką i wszelkimi "wygładzaczami" redukującymi szarpnięcia

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl