MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W210] Brak mocy w W210 2,9 TD
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17149
Strona 1 z 1

Autor:  włodek38 [ ndz lut 19, 2006 5:17 pm ]
Tytuł:  [W210] Brak mocy w W210 2,9 TD

Mam W 210 2,9 TD 1997 r, automat. Samochód nie ma mocy przy przyspieszaniu. Najpierw mi powiedzieli, że to turbina. Zregenerowałem i było jeszcze gorzej. Potem, że żle podłączona pneumatyka turbiny. Zrobili w Mercedesie w Opolu i... stwierdzili, że to przepływomierz. Jak wymieniłem przepływomierz na nowy, to dynamika zdechła całkiem i zaczął dymić na czarno. Poprzełączali jeszcze raz wężyki pneumatyki i jest trochę lepiej, ale stwierdzili: że turbina jest złom!! Mam już dosyć. Wydałem chyba z 5 tys zł i jest nadal żle. Teraz po przejechaniu ok 20 km całkiem się dusi na wysokich obrotach. Jak go wyłączę i odpalę ponownie, to znów ok 20 km jest lepiej. Może ktoś wie o co chodzi? Mam wrażenie, że turbina raz się załącza, a raz nie. Ratunku!!!

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 19, 2006 7:06 pm ]
Tytuł: 

Witamy tez serdecznie. [szalone] ateraz do sedna-zadajesz sie z amatorami(ASO) oni nie naprawiaja tylko wymieniają.Tak to i ja bym naprawiał -wymieniał bym po kolei wszystko az by sie trafiło.Wejdz na tą stone www.tdi-tuning.pl znajdz telefon do Mastersa i zadzwon!!! nie zakładaj nastepnego tematu bo przez net nikt nie zdiagnozuje samochodu tylko zadzwon!!! Masters napewno podpowie co i jak lub skieruje do takiego specjalisty ktory napewno naprawi! Ten silnik powiem ci ma troche elektroniki-np czujnik wzniosu iglicy,rozne czujniki od turbiny,pompa itp lub masz poprostu zajechane wtryski...przyczyn moze byc dziesiatki-musi go dotknac fachowiec!

Autor:  włodek38 [ ndz lut 19, 2006 7:29 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za radę, ale Masters ma stronę w przebudowie i nie można na nią wejść. Może masz jakiś telefon do gościa?
Pozdrawiam
Włodek

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 19, 2006 9:55 pm ]
Tytuł: 

o kurcze zapomniałem.... -Wejdz na www.streetracing.pl ewentualnie sie zaloguj i poslij mu PW.Tam tez sporo pisze to nie powinno byc problemow...Szkoda ze ta strona jest w przebudowie bo tak był numer telefonu....

Autor:  Czacza [ ndz sty 21, 2007 7:32 pm ]
Tytuł:  Brak mocy

Cześc,

Zobacz początek forum str 1.
Opisałem tam swój przypadek z tym samym motorem.
Czacza

Autor:  Żeluś [ pn sty 22, 2007 11:43 am ]
Tytuł: 

Witam

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Może to w czymś pomoże.

Autor:  Grigorij0 [ śr sty 24, 2007 1:59 pm ]
Tytuł: 

[zlosnik] Ooo ja też taki problem mam, dzięki Żeluś za wygrzebanie [zlosnik]

Czacza pisze:
"Witam Wszystkich

Miałem podobny problem z silnikiem 2,9 tdi. Mordowałem się przeokropnie - w mieście bez problemu ale poza po kilkudziesięciu minutach max 130-150 km/h i 2500 - max 3000 obr/min. Wyłączenie na moment silnika przywracała normalny stan na kilkanaście minut. Na forach niemieckich też ten sam problem i to bez względu na silnik / wszystkie diesle /. Rozwiązanie problemu jest złożone. Od turbiny, komputera, przepływomierza, pneumatykę, .....Komputer na ASO nie wykazuje błędów. Ja trafilem ze swoim motorem w miarę szybko. Po czyszczeniu LMM / przepływomierza /, uszczelnieniu turbiny i myciu przewodów od turbiny do kolektora - oczywiście bez efektów - czyli metodą prób i błędów przeszedłem do pneumatyki. Na przewodzie schłodzonego powietrza / po prawej stronie od filtra powietrza na samym wierzchu /jest w 2,9 tdi zawór - przepustnica sterowana pneumatycznie / puszka o średnicy baterii takiej grubej chyba R 20 i ok połowy jej długości / . A w niej - bo rozbiera się bardzo prosto uszczelka silikonowa z rantem na którym znalazłem pęknięcie ok 1 cm. Po rozgrzaniu się silnika i wysokim podciśnieniu przepuszczała ta szczeliną i to było przyczyną utraty mocy i przejście w tryb awaryjny. Koszt uszczelki niestety z puszką ok 180 zeta - dostępna jedynie serwisie. Uszczelka warta z 5 zł, a robty / szukania /po kokardy.

<br>Dodano po 1 minutach.:<br> Aha dopiszę jeszcze dla szukających za jakiś czas, że ten sam silnik ma Sprinter 312D.

Autor:  Żeluś [ śr sty 24, 2007 4:35 pm ]
Tytuł: 

Witam

Grigorij0 pisze:
dzięki Żeluś

.


[ok][ok].

Autor:  Czacza [ śr sty 24, 2007 5:03 pm ]
Tytuł: 

Cześć,

To nie Żeluś napisał tylko ja - Żeluś mnie cytował.
Jeżeli potrzebne będą ci szczegóły to się odezwij.

Czacza

Autor:  Grigorij0 [ śr sty 24, 2007 6:41 pm ]
Tytuł: 

Czacza pisze:
Żeluś mnie cytował.

Ależ oczywiście! Żeluś wygrzebał ten temat w szukajce, ale post oczywiście jest Twój (już poprawilem)[zlosnikz]

Co do szczegółów o myślę że post bardzo wiele wyjaśnia, muszę to sprawdzić w Sprinterze, jeśliby to pomogło, bardzo bym się cieszył bo teraz zdarza sie że nie mogę wyciągnąć więcej niż 80 km/h :-?

Autor:  Czacza [ czw sty 25, 2007 5:28 pm ]
Tytuł:  Jeszcze o utracie mocy

Sprawa nie jest oczywiście taka prosta. Nie mam pojęcia czy w Sprinterze jest to samo rozwiązanie pomimo tego samego motoru. U mnie strzał był w 10 - ale jak napisałem przy okazji zrobiłem parę innych spraw. Na forach niemieckich takich przykładów jest multum. Dotyczą bardzo różnych motorów również CDI. Chłopaki też szukają pomocy i bardzo chętnie dzielą się swymi doświadczeniami. W serwisie też nikt nie potrafił sprecyzować dokładnie źródła usterki. Diagnoza była taka : od jednostki komputerowej, przez system doładowania, przepływomierz, układ sterowania podciśnienia - itd.... tak to można pół auta rozebrać i nic nie znaleźć. A rzecz jest wkurzająca - bo w trasie kicha. Po mieście to tak nie przszkadza. [/img]

Autor:  Grigorij0 [ czw lut 15, 2007 6:42 pm ]
Tytuł: 

No i dupa :evil: :(
Silnik może i ten sam ale już osprzęt i sterowanie nim zupełnie inne...
Rozebrałem cały dolot powietrza, obmacałem przewody, kable i nic nie znalazłem...

W sprinterze nie ma niestety żadnego podciśnieniowego siłownika na dolocie.

Jak wygląda przepływomierz?

Jedyna dziwna rzecz jaką zauważyłem to olej w siłowniku od turbiny. jeśli się nie mylę to steruje nim nadciśnienie zza sprężarki.

Powoli ręce opadają....
Ma ktoś moze jakiś pomysł?

W dolocie są dwa czujniki, temp. powietrza i ciśnienia - oba wymienione...
Nic się nie zmieniło.

Być może to jakiś kolejny czujnik? Tylko który??
Z wtryskiwacza z którego wychodzi kabelek trochę wycieka czy to może wpływać na pracę silnika?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/