MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] Taxi
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17170
Strona 1 z 2

Autor:  Raulo [ pn lut 20, 2006 10:45 am ]
Tytuł:  [W124] Taxi

Witam
Koledzy podpowiedzcie czy warto zainwestować w MB 124 Kombi 92 r
Auto to typowa Taxi z nieudokumentowanym przebiegiem 300.000 świeżo sprowadzone.
Czy w ogóle Taxi warto kupić czy nie ?

Pozdrawiam
Raulo

Autor:  Piotr735 [ pn lut 20, 2006 10:51 am ]
Tytuł: 

wszystko zalezy od stanu i ceny.
jak serwisowane uczciwie i cena dobra to tak a jak ...

Autor:  _me: how_ [ pn lut 20, 2006 10:54 am ]
Tytuł: 

Jam kiedyś był pisze:

1. Informacja z przedwczoraj: W124 250D '92 kombi Ex Taxi, silnik 130.000, skrzynia automat 15.000 km - 1600 EUR czyli poniżej 12.000 zł na gotowo. Kilkaset Euro więcej za E200 D z pierwszego roku produkcji.
2. Auta mają wypierdziane wnętrza w standardzie. Za otarcia i wgniecenia na karoserii też nie trzeba dopłacać extra, za to kolor ten łatwo się kładzie.
3. Do Tax nikt nie wrzuca nowych silników i skrzyń. Albo firma ma warsztat i modzi we własnym zakresie, albo oddając stary, kupuje zregenerowany.
4. Ex-Taxom prawie zawsze coś dolega. Trzeba sobie zadać tylko pytanie jak bardzo to przeszkadza i czy warto z tym walczyć, bo że będzie jechać, to prawie pewne. Ale cywile z tak małym przebiegiem jak 300.000 na tacho są również zmęczone jeżdżeniem i niedoinwestowane, a Taxa musi wozić i zarabiać, więc jest w ruchu. Ma drugi silnik, trzecią skrzynię, piąty rozrusznik itd. itp. Jeśli są kwity, to można się ładnie wstrzelić w zbiór zregenerowanych podzespołów i nowych części przykręconych do kremowej karoserii.
5. Kremówki nadają się wybitnie dla osób, które chcą jechać za mniejsze pieniądze i nie przeszkadza im, że auto nie jest metalic, albo, że trzeba zrobić kolejną zaprawkę. Zawsze można położyć inny lakier, a kompletne wnętrze z młodszego rocznika w nienagannym stanie kosztuje 1200 zł.
6. Inaczej wygląda Taxa z Hamburga, a inaczej z miateczka w Schwarzwaldzie.
7. Właściciele Tax twierdzą, że jest szansa, że złodzieje mniej interesują się ich autami. I jest w tym trochę prawdy.
8. Taxy w DE przestają powoli być już kremowe. Na początku niemrawo owijane folią lub lakierowane tylko z zewnątrz, teraz pełną gębą są już w cywilnych kolorach. Powód oczywiście ekonomiczny: strata dla firm przy sprzedaży.


Autor:  Raulo [ pn lut 20, 2006 10:56 am ]
Tytuł: 

A czy to prawda, że takie auta charakteryzują się podwyższoną odpornością na korozję, na zniszczenia tapicerki oraz większą trwałością podzespołów silnika i układu jezdnego ?

P.S W takim razie dziękuję koledzy za porady - chyba sobie odpuszczę jednak :)

Autor:  _me: how_ [ pn lut 20, 2006 11:09 am ]
Tytuł: 

O zwiększonej odporności na korożjon nic nie wiem. :lol:
Taxa szczególnie w dużym mieście to jak miejski autobus. Jest więc pozahaczana gdzie się tylko da. Jeśli wygląda już niemarawo, to albo się ją leczy, żeby ludzie nie przestali do niej wsiadać, albo sprzedaje się ją do Afryki lub na Wschód. Nie znaczy to, że dobrych egzemplarzy nie ma na rynku a nierzadko budyń właśnie ze względu na to, że musi być sprawny non-stop jedzie lepiej niż cywil. Pic polega na tym, żeby trafić w dobry moment, bo jednak większość sprzedaję się mocno już wyeksploatowane.

Wnętrze? Pewnie chodzi o MB-Tex i ten rzeczywiście jest najmocniejszy ze wszystkich materiałów tapicerskich w Mercedesie.

Jeśli to fajny egzemplarz, to wcale nie jest powiedziane, że nie będziesz zadowolony.

Autor:  kielbik [ pn lut 20, 2006 3:25 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
teraz pełną gębą są już w cywilnych kolorach
dalej sa budyniowe, tylko coraz czesciej oklejane, szczegolnie drogie modele. Ostatnio widzialem na postoju przed dworcem nowiutkiego merca B (coraz mniejsze auta ida na taxy, niedluga beda jezdzic klasa A!) w cywilnym kolorze i z kogutem. Pomyslalem: cholera, Niemcy tez schodza na psy, juz ten ich Ordnung nie taki jak byl a bedzie jeszcze gorzej. Ale za pare dni to samo auto (numer rej.) bylo juz oklejone folia w kolorze wanilliowej masy. Jednak Ordbung muss sein!
Ale faktycznie taxy coraz czesciej po odsluzeniu swojego przepoczwarzaja sie w cywilne auta bez sladu (moze tylko w kodach i papierach cos mozna odczytac, choc to ostatnie tez nie zawsze bo czesto pierwszy wlasciciel to towarzastwo leasingowe albo bank). Taxy nie zawsze maja MB-Tex, deski rozdzielcze sa juz takie jak w zwyklych autach no i kolor. Kiedys, tak jak napisal (me:hol), dostarczane w cywilnych kolorach i przemalowywane tylko z wierzchu a teraz w znakomitej wiekszosci oklejane. To samo dotyczy zreszta samochodow policyjnych. Kiedys radiowozy wyraznie wyroznialy sie bialym kolorem i zielonymi drzwiami i pokrywami, material tapicerski taki sam (!) dla wszystkich marek w calych Niemczech, wielka neonowka na srodku sufitu, najmocniejszy benzynowy silnik dla danej wersji i automatyczna skrzynia. Teraz auta czesto sa srebrne, oklejane zielona, lub, co gorsza, niebieska (cholerna unifikacja w UE) folia, siedzenia ze zwyklego materialu (jeszcze troche i beda welurowe) i tylko na tylnych sa takie nakladki z elastycznej przezroczystej folii PCV (?). W mercach nawet drewno i klima! Montowane sa silniki diesela i tylko automatyczne skrzynie pozostaly. Wszystko sie zmienia, tylko czekac jak auta Bundeswehry beda oklejac matowa zielona fola...
Raulo pisze:
A czy to prawda, że takie auta charakteryzują się podwyższoną odpornością na korozję
Znajomy, ktory pracowal na tasmie w Sindelfingen, twierdzil ze nadwozia tax sa inaczej spawane (wiecej punktow) i maja inne zawiasy drzwi itd.
Raulo pisze:
na zniszczenia tapicerki
wlasnie dlatego w taxach standartowo byl MB-Tex, ponadto mozna jako dodatkowe wyposazenie zamowic wzmocnione siedzenie kierowcy i pasazera (moze w pakiecie "Taxi" to bylo w standarcie?)
Raulo pisze:
większą trwałością podzespołów silnika i układu jezdnego
w katalogach czesci zamiennych Opla i VW sa czasami osobne pozycje z adnotacja "Taxi" lub "Policja", przypuszczam, ze u Mercedesa tez tak jest. Kiedys widzialem na eBay'u osobny katalog czesci zamiennych do silnika dla wesji "Taxi" do beczki, silniki 200 D i 220 D (OM 615). Taxy i radiowozy maja tez inne wytyczne co do obslug okresowych silnika i skrzyni biegow (czestsze przeglady, wymiana oleju w skrzyni tylko w tych "utrudnionych warunkach eksploatacji", itd.)

Autor:  _me: how_ [ pn lut 20, 2006 3:54 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
dalej sa budyniowe, tylko coraz czesciej oklejane, szczegolnie drogie modele. Ostatnio widzialem na postoju przed dworcem nowiutkiego merca B (coraz mniejsze auta ida na taxy, niedluga beda jezdzic klasa A!) w cywilnym kolorze i z kogutem.


Hmm, na pewno zależy od landu. Pamiętajmy, że Niemcy to federacja krajów związkowych, a co za tym idzie, każdy z nich sobie sam reguluje pewne sprawy. Okleina to sprytny myk. O ile w Berlinie budyń jest ciągle kolorem jedynym słusznym, to już Baden - Wuerttemberg i np Północ Niemiec ma już taksówki w innym kolorze, ale może być to tylko granatowy lub srebrny. Podobnie policyjne radiowozy są w zależności od rejonu: srebrno - zielone lub srebrno - niebieskie. Całe to zamieszanie z kolorami wynikło z lobbowania firm taksówkowych w sprawie zmiany przepisów dot. obowiązkowej kolorystyki. Powód prosty: spora strata przy odsprzedaży. Jeśli E-Klassa po taxi potrafi kosztować 1500 EUR, a za cywila trzeba zapłacić trzy razy więcej, to wszystko staje się jasne.

Na pewno kupując srebrnego albo granatowego okulara trzeba mieć oczy & uszy szeroko otwarte. Zresztą nie tylko Mercedesy, bo nawet koreany. :lol:

Autor:  BamBam [ pn lut 20, 2006 4:04 pm ]
Tytuł: 

ostatnio w Dreznie na lotnisku na taxie stala 116 :) chcialem nia pojechac do firmy, ale niestety byla ciut za daleko w kolejce...

kolor: oczywiscie budyn!!

Autor:  Wookee [ pn lut 20, 2006 4:08 pm ]
Tytuł: 

BamBam pisze:
niestety byla ciut za daleko w kolejce..

A to nie można wziąć tej, kótra Ci się podoba? Dziwne.

Autor:  BamBam [ pn lut 20, 2006 4:12 pm ]
Tytuł: 

moze i mozna bylo, ale bylem tak wywalony po podrozy, ze wzialem pierwsza z brzegu budyniowa eke... :)

Autor:  kielbik [ pn lut 20, 2006 4:16 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Hmm, na pewno zależy od landu. Pamiętajmy, że Niemcy to federacja krajów związkowych, a co za tym idzie, każdy z nich sobie sam reguluje pewne sprawy
Nix da!! Niemcy to federacja ale StVO (kodeks ruchu drogowego, tam kwestia budyniowego jest regulowana) jest akurat ustawa federalna.

(me: how) pisze:
to już Baden - Wuerttemberg
opisany przeze mnie przypadek z Mercem B mial miejsce w Mannheim a to wlasnie jest w Baden-Württemberg...

(me: how) pisze:
Podobnie policyjne radiowozy są w zależności od rejonu: srebrno - zielone lub srebrno - niebieskie
Nix da!: sa w roznych kolorach bo roznie sie poszczegolne komendy bronia ale kolor niebieski stopniowo ZASTEPUJE zielony. To samo dotyczy kolorow mundurow. Wytycznej jakies durnej dyrektywy w/s unifikacji kolorow w Unii.

(me: how) pisze:
Na pewno kupując srebrnego albo granatowego okulara trzeba mieć oczy & uszy szeroko otwarte.
i dokladnie czytac Brief i byc uczulonym na wyrazenia typu "przedsiebiorstwo transportowe"

Autor:  BamBam [ pn lut 20, 2006 4:18 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Nix da!: sa w roznych kolorach bo roznie sie poszczegolne komendy bronia ale kolor niebieski stopniowo ZASTEPUJE zielony. To samo dotyczy kolorow mundurow. Wytycznej jakies durnej dyrektywy w/s unifikacji kolorow w Unii.



to czemu w "moich" rejonach (saksonia) jezdza obie wersje kolorystyczne?

pozatym jeszcze bialo-zielone auta z wielkim napisem www.zoll.de :)

Autor:  kielbik [ pn lut 20, 2006 4:23 pm ]
Tytuł: 

BamBam pisze:
to czemu w "moich" rejonach (saksonia) jezdza obie wersje kolorystyczne?
bo:
kielbik pisze:
kolor niebieski stopniowo ZASTEPUJE zielony


BamBam pisze:
pozatym jeszcze bialo-zielone auta z wielkim napisem www.zoll.de :)
wiem, mialem z nimi do czynienia. Upierdliwi ale niegrozni jak nie ma sie nic na sumieniu (np. OO zamiast ON w zbiorniku)

Autor:  BamBam [ pn lut 20, 2006 4:35 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
BamBam pisze:
to czemu w "moich" rejonach (saksonia) jezdza obie wersje kolorystyczne?
bo:
kielbik pisze:
kolor niebieski stopniowo ZASTEPUJE zielony



no to im to jeszcze chwile zejdzie. jak piewszy raz widzialem niebiesko-srebrnego busa z napisem policei to przez chwile myslalem ze cos mam z oczami nie tak :)

Autor:  kielbik [ pn lut 20, 2006 4:51 pm ]
Tytuł: 

BamBam pisze:
no to im to jeszcze chwile zejdzie
i cale szczescie. Normalizacja i unifikacja jest ok ale wszytsko ma swoje granice. Czy ustawodawcy naprawde sadza, ze wszyscy sa tak durni jak oni sami i nie rozpoznaja radiowozu jezeli nie bedzie akurat niebieski?! Swoja droga: ciekawe czy w kwestii koloru i wyposazenia taksowek tez wydadza jakas dyrektywe...

BamBam pisze:
z napisem policei
w moich okolicach samochody maja napis "Polizei"...

Temat sie rozjezdza, bylo o wersjach taxi a zeszlo na kolory radiowozow w Niemczech wiec przywoluje (rowniez siebie) do porzadku

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/