MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] ASD problem (Pierwszy post po modernizacji :-)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17288
Strona 1 z 2

Autor:  MMM [ pt lut 24, 2006 5:28 pm ]
Tytuł:  [W124] ASD problem (Pierwszy post po modernizacji :-)

Ostatnio zauważyłem, że czasami zapala mi się kontrolka uszkodzenia układu ASD.
Dzieje się to podczas postoju przy włączonym silniku na biegu jałowym N oraz na D z wciśniętym hamulcem.
W większości przypadków wystarczy zgasić i zapalić auto i kontrolka gaśnie, ale czasami nie gaśnie.
Jak nie zgaśnie, to trzeba skasować błąd zwierając odpowiednie styki w złączu diagnostycznym i znów jest OK.
Dodam, że podczas diagnostyki nie wyskakują żadne błędy.
Auto to oczywiście W124 300TDT
Co to może być?

Autor:  skorpionkrak [ sob lut 25, 2006 1:52 am ]
Tytuł: 

wydaje mi sie ze ci sie pierniczy czójnik przepięciowy
tez tak mialem ale jak sie zepsól to mi sie wszystko zapalilo

Autor:  Wookee [ pn lut 27, 2006 10:10 am ]
Tytuł: 

Nie wiem, czy sprawdzałeś, ale na wszelki wypadek (żeby nie wyważać otwartych drzwi):
KLIK

Autor:  MMM [ pn lut 27, 2006 10:11 am ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Nie wiem, czy sprawdzałeś, ale na wszelki wypadek (żeby nie wyważać otwartych drzwi):
KLIK


Oczywiście, że sprawdzałem.
Napisałem przecież, że nie wyskakują żadne błędy...

Autor:  kielbik [ pn cze 12, 2006 8:00 pm ]
Tytuł: 

Tez mam klopot z ASD i pozwole sobie sie podlaczyc do tematu. Odczytalem kody bledu; lampka mignela za pierwszym, drugim i trzecim razem 8 razy. Czyli wiadomo: "Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD w tylnym moście" Oczywiscie przeczytalem KLIK ale nie znalazlem tam informacji jak sprawdzic zawor elektromagnetyczny i wylacznik swiatel hamowania (ABS i swiatla hamowania dzialaja poprawnie). Czy ktos moze mi pomoc? W ktorym miejscu w moscie szukac zaworu elektromagnetycznego?

Autor:  gzgzgz [ wt maja 06, 2008 10:42 pm ]
Tytuł: 

Witam
Mam ten sam problem co kolega powyżej, tzn. dziś diagnozowałem ASD i po dwukrotnym sprawdzeniu jest 8 mignięć czyli albo wyłącznik przy pedale hamulca albo zawór w moście. Ma ktoś bliższe informacje na temat tego zaworu ? a może przedmówca już rozwiązał ten sam problem w swoim aucie?
pozdrawiam

Autor:  MMM [ wt maja 06, 2008 11:03 pm ]
Tytuł: 

Wracając do tematu:
elektrozawory psują się bardzo żadko.
W 90% przypadków uszkodzony jest czujnik stopu.
Należy zwrócić uwagę na to, ze czujnik w aucie wyposażonym w ASD/ASR jest zbudowany z dwóch układów: 1. odpowiedzialny za włączanie świateł STOP i ABS, 2. odpowiedzialny za działanie ASD/ASR.
Poleciłbym sprawdzenie czujnika przez kogoś, kto kiedyś już to robił i wie o co w tym chodzi.

Autor:  gzgzgz [ śr maja 07, 2008 7:50 pm ]
Tytuł: 

witam
sprawdziłem dziś czujnik i faktycznie ma dwie wtyczki ale według mnie jest w pełni sprawny tzn. wtyk standardowy (ta z grubszymi pinami) zmienia swoją rezystancję pod wpływem nacisku pedału (ze przerwy na zwarcie) a ta druga wtyczka - myśle że jest to własnie ta od ASD również zmienia rezystację (odwrotnie jak wcześniejszy wtyk). Czyli myslę że jest sprawny.
Teraz kwestia tego zaworu- czy jest szansa żebym go u siebie nie posiadał? Pomimo tego że mam reszte osprzętu od ASD a tego zaworu nigdzie nie mogę zlokalizować. Do wału dochodzi tylko przewód od płynu i przewód od czujnika ABS a zaworu nigdzie nie widzę [totalszok]
Znalazlem też coś takiego: http://img231.imageshack.us/my.php?image=zawdasdie5.jpg
tutaj na jednym ze zdjęć jest pokazany ten zawór ale jakoś nie mogę go zlokalizować.
Dodam też że jak rozbierałem zegary to akurat dziwnym trafem nie było żarówki od ASD. Teraz jak znowu robiłem przy tym to przy okazji wsadziłem nową ale swieci cały czas. Po zdagnozowaniu wyszło że albo STOP albo zawór - jak żarówki nie było to widocznie komuś na tym zależało i jest możliwe żeby zaworu też nie było ??

Autor:  Janfocus [ śr maja 07, 2008 11:23 pm ]
Tytuł: 

MMM pisze:
Dzieje się to podczas postoju przy włączonym silniku na biegu jałowym N oraz na D

Jesli tak jest po odpaleniu i nie jest to zależne od tego czy wciskamy hamulec czy nie, to u mnie było tak samo z ASR i ABS -przyczyną był akumulator :o

Autor:  kielbik [ czw maja 08, 2008 1:02 am ]
Tytuł: 

gzgzgz pisze:
jest możliwe żeby zaworu też nie było ??
Nie jest mozliwe - zawor siedzi sobie cichutko pod plastikowa oslona po prawej stronie samochodu przed tylna osia i dlatego nie mozesz go dostrzec :).

Wyjmowanie zarowki z zestawu wskaznikow to stara i niezawodna metoda niemieckich "fachowow": jak nie wiedza jak sie zabrac do naprawy to kastruja zegary bo ze swiecaca kontrolka auto przegladu rejestracyjnego nie przejdzie. U mnie tez tak bylo. Radze troche pomajtac wylacznikiem STOP, ponownie go zamontowac i wyregulowac jego polozenie wzgledem pedalu hamulca oraz PRAWIDLOWO skasowac kod bledu - chodzi o to, zeby przy zwieraniu przewodu z masa zrobic to pewnie bo jezeli za pierwszym razem, chocby na ulemek sekundy, kontrolka zamruga to sterownik najpierw znow wyswietli kody bledow. Trzeba naprawde porzadnie zewzec z masa i odczekac dobre pol minuty. Awaria zaworu, w przeciwienstwie do niedomagania wlacznika, jest bardzo malo prawdopodobna.

Autor:  gzgzgz [ czw maja 08, 2008 9:37 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie jest mozliwe - zawor siedzi sobie cichutko pod plastikowa oslona po prawej stronie samochodu przed tylna osia i dlatego nie mozesz go dostrzec

obadam to w najbliższym czasie :)

Cytuj:
Wyjmowanie zarowki z zestawu wskaznikow to stara i niezawodna metoda niemieckich "fachowow"

nie tylko ich :) W tym roku sam tak zrobiłem przed przeglądem ale z żarówką ABS, bo rok wcześniej gośc się zapytał czemu mi się świeci ta kontrolka (ja na to że wyjąłem przekażnik z pompy- to jakoś przeszło) ale wystarczyło przeczyścić brud na czujnikach z przodu i ABS działa to i żarówkę wsadziłem :) Pozostał tylko ten nieszczęsny ASD.

Cytuj:
PRAWIDLOWO skasowac kod bledu

ale czy to spowoduje że ASD zacznie działać ? no chyba nie po pewnie znowu mi wywali te same błędy, a ASD nie jest sprawne bo trójkąt sie nie świeci i w zimie potrafiło się kręcić jedno koło w miejscu a drugie stało nieruchome (przy ASD działającym powinny dostać każde z nich równy moment-tak przynajmniej myślę). Z tym wyłącznikiem STOP to jeszcze pokombinuje tak jak pisałeś.

pozdrawiam

Autor:  kielbik [ czw maja 08, 2008 9:02 pm ]
Tytuł: 

Uklad nie dziala bo dostal kiedys informacje, ze ktorys z elementow (ja stawiam na wlacznik STOP) jest uszkodzony i dopoki tej informacji nie skasujesz to sam z siebie nie zadziala a trojkat nie zacznie swiecic.

Autor:  pucek-benz [ sob gru 06, 2008 9:33 am ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Nie wiem, czy sprawdzałeś, ale na wszelki wypadek (żeby nie wyważać otwartych drzwi):
KLIK


KOledzy mozecie przyblizyc co sie znajduje pod KLIK ?

NIe jestem zarejestrowany na tym forum.

Autor:  Gerri [ sob gru 06, 2008 10:06 am ]
Tytuł: 

pucek-benz pisze:

KOledzy mozecie przyblizyc co sie znajduje pod KLIK ?

NIe jestem zarejestrowany na tym forum.


Jak ktoś ma czas i ochotę - to może tekst przerzucić do FAQ. ;)

Autor:  pucek-benz [ śr gru 10, 2008 1:08 pm ]
Tytuł: 

Gerri, czytam twoje opracowanie odnośnie ASD. Jak sprawdzic kody błedy w momnecie gdy auto posiada tylko ABS? Jesli ma znaczenie to moje auto jest z 89 roku, model 230ce. Czy poprawnym jest sprawdzanie czujników ABS/ASD poprzez pomiar rezystancji oraz pomiar napięcia, podczas kręcenia kołem, jesli tak jakie powinny byc poprawne wartości napiecia? Czy chodzi tu o napiecie zmienne?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/