MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Nastawnik wolnych obrotów w motorze M104 ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17444 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | alek124 [ czw mar 02, 2006 11:33 pm ] |
Tytuł: | [W124] Nastawnik wolnych obrotów w motorze M104 ? |
Witam! Czy w silniku M104 (3200, 24V)występuje nastawnik wolnych obrotów? Czy też za wolne obroty odpowiada od a do z przepustnica i nastawnika nie ma w ogóle? Pytam, bo mi falują obroty jak wrzucę bieg na postoju i muszę coś z tym zrobić, więc jeśli nastawnik jest w tym motorze to chciałbym go sprawdzić. Pozdrawiam Alek124 |
Autor: | Gerri [ pt mar 03, 2006 12:08 am ] |
Tytuł: | |
Na razie nie wiemy, jaki masz w tej 104-ce układ wtryskowy. (był KE oraz HFM) |
Autor: | VALENTINE123 [ pt mar 03, 2006 12:20 am ] |
Tytuł: | |
Tak ,ale 320-stka było chyba tylko w HFM. |
Autor: | alek124 [ pt mar 03, 2006 7:51 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: jaki masz w tej 104-ce układ wtryskowy. (był KE oraz HFM)
a co chodzi??? lub jak to sprawdzic? wtrysk jest w każdym razie na listwie. |
Autor: | stanleym126 [ sob mar 04, 2006 8:53 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: Tak ,ale 320-stka było chyba tylko w HFM.
Uklad paliwowy Bosch HFM Monotronic. |
Autor: | Gerri [ sob mar 04, 2006 10:40 am ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Uklad paliwowy Bosch HFM Monotronic.
Nie ma nastawnika. Za wolne obroty odpowiada przepustnica główna odchylana wstępnie zwykłym silniczkiem elektrycznym (nie krokowym) |
Autor: | alek124 [ sob mar 04, 2006 12:12 pm ] |
Tytuł: | |
Czy w takim razie falowanie obrotów może być spowodowane usterką tegoż silniczka? Czy też silniczek jest zespolony w sposób stały z przepustnicą i nie da się go wyciągnąc i naprawić, więc oznacza to wymianę całej przpepustnicy? ![]() |
Autor: | Gerri [ sob mar 04, 2006 12:47 pm ] |
Tytuł: | |
Da się wyjąć, ale to jest rzeźbiarstwo. Producent nie przewiduje rozbiórki i naprawy tego elementu. Być może wystarczy tylko adaptacja przepustnicy na komputerze serwisowym. W przypadku który zreanimowałem następowało mechaniczne zacieranie się elementów odpowiadających za ruch przepustnicy przy minimalnym otwarciu, co powodowało spadek czułości układu na zmieniające się warunki zadawane przez komputer (właśnie takie falowanie) Obudowa całości była jednak zanitowana i były potrzebne "kroki radykalne" ![]() |
Autor: | alek124 [ sob mar 04, 2006 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W niektórych wypadkach wystarczy dokładne wyczyszczenie gardzieli oraz przepustnicy z osadzonego nagaru co poprawia płynność ruchu.
No, wlasnie. Ta opcja byla juz grana, ale po jakis 2ch tygodniach falowanie wrocilo. Moze mniejsze, ale wrocilo. Dzis dalem mu ostro po garach. Bylo jechane 200 km/h i moze to przypadek, ale narazie falowania nie ma w ogole. Moze cos sie przetkalo, albo zdjelo skads nagar? Sam nie wiem. Glupi juz jestem od tej kwestii ![]() |
Autor: | art0 [ ndz mar 05, 2006 7:44 pm ] |
Tytuł: | |
naciągnięta linka daje podobne objawy [ nie zapięty stycznik biegu jałowego] |
Autor: | alek124 [ ndz mar 05, 2006 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
art0 pisze: naciągnięta linka daje podobne objawy [ nie zapięty stycznik biegu jałowego]
Dzięki. Tego jeszcze nikt nie diagnozował. Sprawdzę przy najbliższej wizycie w warsztacie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |