MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W126] stukanie wału przy zmianie biegów-zapr. wszytskich https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17482 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Croolick [ sob mar 04, 2006 11:58 am ] |
Tytuł: | [W126] stukanie wału przy zmianie biegów-zapr. wszytskich |
Zapraszam wszytkich do dyskusji bo wszyscy mamy taki sam układ przeniesienia napędu. (teraz wychodzą wady podziału na 123 i 124/126 ![]() ![]() No więc do rzeczy. Autko z podpisu. Skrzynia manual (!) Kiedy ruszam tzreba slizgać sekunde sprzęgłem bo inaczej słychać leciutki stuk i Maluch rusza z szarpnięciem. Czasami podobnie dzieje się przy przekładce z I na II. Gdzie szukać przyczyny? Sprzęgło wału zdrowe, podpora tesz, może to kwestia poduszek silnika, skrzyni***? Może sprzęgło sie kończy albo spręzyna nie działa jak trzeba, a może najgorsza wersja scenariusza czyli atak w moście??? ![]() Jak diagnozować poszczególne elementy? Jeżeli kiedyś walczyliscie z podobnym problemem albo macie jakiś pomysł to piszcie proszę. Hilfe! Założę się o duże piwo, że problem ten występuje w sporej ilości mercedesów, myślę że wielu skorzysta na podpowiedziach. ![]() ***jak na II albo III puszcze gaz to autko troche szarpie/buja budą. Ponowne szybsze dodanie gazu powoduje na początku szarpanie/bujanie. Nie dzieje się tak zawsze tylko od czsu do czasu. ![]() |
Autor: | adi [ sob mar 04, 2006 12:13 pm ] |
Tytuł: | |
Stawiałbym na złe wywarzenie wału albo na tulejke centrującą. Mogła się wyrobić i teraz napiernicza. Do tego sprawdz czy aby napewno jest dobra podpora. |
Autor: | Croolick [ sob mar 04, 2006 2:23 pm ] |
Tytuł: | |
adi pisze: tulejke centrującą. Mogła się wyrobić i teraz napiernicza. Do tego sprawdz czy aby napewno jest dobra podpora.
Kurcze, zeby sie tylko ciepło zrobiło. Wał nigdy nie był rozpinany. Auto ma jeszcze fabryczną zawiechę etc. etc. więc wyważenie wału hmmm.. Zeby sie tylko ciepło zrobiło to jusz inna robota. Faktycznie musze jescze raz dokładnie sprawdzić podporę. O jakiej tulejce centrującej piszesz( gdzie tego szukać?)? Może to faktycznie w ta stronę. Ostatnio jak na wstecznym zamieliłem na lodzie i wcisnąłem sprzęgło ( koła sie jeszcze kreciły) to cały wał i buda zadygotały. Zgadzało by się? Pytam bo w warsztatach jak poduszka nie jest rozklejona na dwie to zawsze jest dla nich dobra. ![]() I jeszcze jedno pytanie: jeżeli ruszam z małym gazem i silnik wpada w taki charakterystyczny dygot/kolebanie to wina poduszek silnika, skrzyni? ------------------------------------------------------------------------------------- Tak czy inaczej dla wszystkich czytających ten wątek: aby w przy manualnej skrzyni dobrze przełaczalo podstawa to wyregulowany perfekt pracujący silnik. To pierwsza rzecz przy walce z systemem ![]() Ja po zakupie Malucha i wymianie sondy plus regulacjach w Boschu odczułem bardzo dużą rożnicę. |
Autor: | stanleym126 [ sob mar 04, 2006 3:03 pm ] |
Tytuł: | |
To trzeba sprawdzić z kanału lub podnośnika warsztatowego poprzez ręczne poruszanie walem np jedną ręką jedną strone wału, a druga ręka drga część i obracać w przeciwnych kierunkach oraz gora dół, podobnie postapić przy skrzyni i moście oraz podporze wału.daklej sprawdzic poduszkę pod skrzynia na poprzeczce i i poduszke na podporze mostu.Tulekja centrująca w tym przypadku nie będzie miała wplywu na to co opisujesz bo ona ma tylko centrowac wal i nie powodować drgań i wibracji przy wyższych obrotach wału napedowego.Stuk przy ruszaniu może pochodzić z walniętego krzyzaka i nadmiernego lużu międzyzebnego w moście.W tym przypadku jest za duzo podobnych mozliwości by wszystko opisać. |
Autor: | AndyS [ sob mar 04, 2006 5:00 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem kiedyś podobną sytuację w 115 300D. Po poszukiwaniach i wymianach różnych części gumowych skończyło się na wymianie półośki. ![]() Croolick pisze: Ostatnio jak na wstecznym zamieliłem na lodzie i wcisnąłem sprzęgło ( koła sie jeszcze kreciły) to cały wał i buda zadygotały. Zgadzało by się?
No półośka też się kręci - może ona stuka i wibruje. ![]() |
Autor: | kumpel82 [ sob mar 04, 2006 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
a moze poduszki tylnego wózka?!! zazwyczaj siadaja te małe i objawia sie pukaniem podobnym do luzu na moscie! |
Autor: | Croolick [ sob mar 04, 2006 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
Półośka moze być, albo obydwie. Jak stukają to przenosi sie to na cały most i wał więc będa słyszalne. Trzeba sprawdzić. Poduszki wózka? Tesz sprawdzę (da sie bez wyjmowania?) Teraz śmignąłem po piwo do Tesco parę kilometrow i prawie bez żadnych odgłosów. Raz przy ruszaniu. Na wyższych biegach jest jak masełko. Może dlatego, że zalałem Pb 98 bo silnik pracuje o wiele lepiej i elastyczniej. Przypszczam,ze przyczyna moze być niejedna i naklada się kilka spraw. Każdy trop i pomysl więc cenny. Najgorsze, że nie mam gościa/warsztatu który z sercem by do tego podszedł. Dla wiekszości to pierdoła albo ich poziom świadomości motoryzacyjnej jest tak niski, że patrzą na mnie jak na wariata jak mówie i pokazuje o co chodzi ![]() |
Autor: | ghost2255 [ sob mar 04, 2006 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
A propos drugiego pytania: ja tak miałem, że jak ruszałem z małym gazem, to mi silnik wpadał w mocne wibracje. Po krótkicna szczęście poszukiwaniach okazało się, że winny jest amortyzator kiwaczki. Po wymianie jak ręką odjął. A dygotał cały silnik, aż bałem się, czy to nie poduszka któraś. |
Autor: | ASD55555 [ ndz mar 05, 2006 10:54 am ] |
Tytuł: | |
Witam, ja w moim W124 200D bylo tak, ze przy zmianie IV na V i przy nieodpowiednim zgraniu gazu (znaczy za malo), niewazne jak delikatnie puszczalbyc sprzeglo, lekko slychac bylo (z okolic walu) takie pojedyncze uderzenie (dzwiek jakby tarcza sprzegla byla puszczana zbyt szybko i uderzala o kolo zamachowe), ale kiedy zgra sie odpowiednio gaz (co nie jest az takie latwe przez pierwszych pare jazd) wszystko jest ok. .... Wiec moze Twoje problemy wynikaja tylko z techniki jazdy, moze czasem nie udaje Ci sie dobrze (lagodnie i plynnie) zmienic biegu i stad masz to stukanie .... sprobowac roznych zmian biego (to znaczy dodaj za duzo gazu, puszczaj sprzeglo lagodnie itp ![]() ![]() Pozdrawiam, ASD55555 |
Autor: | Croolick [ ndz mar 05, 2006 11:08 am ] |
Tytuł: | |
ghost2255 pisze: amortyzator kiwaczki U mnie tej pani nie ma bo to benzynka. Pada więc na poduchy albo/i amortyzatory silnika. ![]() Będziem powoli robić porządki. Dodano po 10 minutach.: ASD55555 pisze: Wiec moze Twoje problemy wynikaja tylko z techniki jazdy
No raczej nie bardzo, przeturlałem w swoim życiu jusz parę setek tysięcy róznymi wynalazkami (Focus, Passat, Avensis, 126p, Berlingo, Polonez także Truck- tu tesz tył napęd i to w paskudnym wydaniu i inne) i nigdy problemu nie było. Nie strzelam sprzegłem, łagodnie ruszam, łagodnie zmieniam a i tak z I na II stuk albo jeszce zabuja podłużnie autem. Owszem bardzo trafnie opisujesz ten dźwięk- o to chodzi- i można go uniknąć slizgając mocniej sprzęgłem ale nie o to przecież chodzi. Nie wierzę, że w Mercedesie S trzeba robić takie zabiegi by ładnie kleić biegi. W Polonezie nawet tego nie było ![]() A teraz to aż język wystawiam, tak się staram! ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz mar 05, 2006 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
Podobne objawy miałem w 115 tuż po zakupie. szarpanie było efektem padnętego sprzęgła i sparciałych poduszek silnika i skrzyni biegów - po wymianie wszystko jak ręką odjął. |
Autor: | Troll007 [ śr mar 08, 2006 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
Przy ruszaniu tez mi dygotal caly motor, powodem byly poduszki silnika. Dalo sie to odczuc przy odpalaniu, silnikiem zawsze zakolebalo porzadnie, teraz po wymianie poduszek zapalenie jest gladziutkie. Czasem lejace wtryskiwacze i zwiazana z tym mala moc powoduje, ze jesli nie dodamy troszke wiecej gazu przy ruszaniu to bedzie szarpac zanim sie plynnie rozpedzi. (ten objaw mialem przed wymiana poduszek i koncowek wtryskow wiec sam nie wiem co bardziej wplywalo) |
Autor: | szeryf [ czw mar 09, 2006 11:06 am ] |
Tytuł: | |
Jesli konstrukcja jest podobna jak w 124 i 201 to najprawdopodobniej wystarczy nieco skrecic wal zeby skasowac luz. Wejdz pod auto i reka poruszaj wal, jesli dzwoni to trzeba skrecic. |
Autor: | MMM [ czw mar 09, 2006 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
A u mnie tak pukało, kiedy wyrobiły sie poduszki zawieszenia główki mostu. Ja by sprawdził to w pierwszej kolejności. W 124 są dwie sztuki koszt razem z wymianą około 100PLN, a później jaka cisza... |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw mar 09, 2006 9:21 pm ] |
Tytuł: | |
To jest kara za niepoprawna politycznie skrzynie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |