MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 1:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 04, 2006 12:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
mam pytanie, jak zmieniam biegi na postoju to odczuwam szarpnięcia, czuje jak całe auto się napina, czy to luzy w moście, może wał, albo skrzynia... słyszałem że to typowe ale co jest ich przyczyną, chętnie bym to wyeliminował..., i jeszcze jedno, przy jakim przebiegu zaczyna się to dziać??? Z góry dziękuje za pomoc...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
Post: sob mar 04, 2006 8:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
adam.ok pisze:
mam pytanie, jak zmieniam biegi na postoju to odczówam szarpnięcia, czuje jak całe auto się napina, czy to luzy w moście, może wał, albo skrzynia... słyszałem że to typowe ale co jest ich przyczyną, chętnie bym to wyeliminował..., i jeszcze jedno, przy jakim przebiegu zaczyna się to dziać??? Z góry dziękuje za pomoc...


A jak ty na postoju zmieniasz biegi w automacie?Z opisu nic za bardzo nie mozna wywnioskować.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 8:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli szrpnięcia pojawiają się także w czasie jazdy, przyczyną może być nieszczelny, poluzowany wężyk podcisnienia.
Miałem taką sytuację- panowie w warsztacie włozyli wężyk na miejsce w ciągu 2 min.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 10:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Jak w czasie jazdy szarpie, wchodzi na obroty to ja bym jeszcze zobaczyl modulator czy do wymiany nie jest...mi szarpal, potem wymienilem i po regulacji modulatora skrzynia chodzi elegancko.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 10:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
chyba wyraziłem się nie jasno, zmiana biegów na postoju oznacza że auto stoi a ja zmieniam bieg z D na R albo na P lub z R na N itego typu kombinacje i czuje szarpnięcia, jak jade jest idealnie..., jak miałem pontiaca trans sporta to mogłem przesówać tą wajchą w dowolną pozycje i nie czułem jak się biegi zapinaja, głaciutko chodziło, chyba że stałem na P pod górke albo z górki i wtedy przesówałem na D to troszke szarpnoł...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 3:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
adam.ok pisze:
chyba wyraziłem się nie jasno, zmiana biegów na postoju oznacza że auto stoi a ja zmieniam bieg z D na R albo na P lub z R na N itego typu kombinacje i czuje szarpnięcia, jak jade jest idealnie..., jak miałem pontiaca trans sporta to mogłem przesówać tą wajchą w dowolną pozycje i nie czułem jak się biegi zapinaja, głaciutko chodziło, chyba że stałem na P pod górke albo z górki i wtedy przesówałem na D to troszke szarpnoł...


Własnie ja mam tak jak ty w Pontiacu.Nie wiem co może byc u ciebie z tymi szarpnięciami na postoju, może za duże obroty,ale o nich nie wspominasz, zla regulacje cięgla, podiśnień.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 5:00 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lut 24, 2006 5:03 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
A czy podczas zmiany pozycji drążka słychać metaliczne stuknięcie z podwozia? Mialem podobny obiaw w 124 tyle ze szarpnięcia były delikatne, problemem okazała sie wyrobiona (ogrągła) guma łącząca wał napędowy ze skrzynią.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 5:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Ja mam już to za sobą. Pomogło przestawienie o 1/4 obrotu tej regulacji na skrzyni z boku (modulator?) i wyregulowanie wolnych obrotów silnika. Oprócz tego wymieniałem filtr w skrzyni i olej (wyszło z żółtego na czerwony i mam wrażenie że się bardziej ślizga).
U mnie była jeszcze zależność od temperatury silnika (skrzyni). Dokąd była zimna było idealnie, czym bardziej rozgrzana tym gorzej (rzadszy olej). Gorącego lata po długiej jeździe zmiana z D na R powodowała lekkie szarpnięcie i podniesienie tyłu. [zlosnikz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 8:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Mam to samo u siebie z tym że przy szarpnięciu słychać odgłos jakby ktoś młotem walnął w któryś z elementów tylnego zawieszenia, mechanik skasował niby jakiś luz na wale napędowym załąmał ręce i powiedział ze to raczej wina przekładni różnicowej.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 8:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
hmmm co do obrotów to chyba macie racje, bo jak zapne bieg to obroty spadają, może to byc powodem, jak zrobi się ciepło to zaczne grzebać, wypchne go z garażu i zaczne regulacje, może coś się z tegu urodzi... na razie nie ruszam za dużo soli na ulicach... poczekam Dzięki za pomoc!!!

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 06, 2006 7:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś zastanawiałem się nad szarpnięciami przy zmianie biegów na postoju. Po rozmowach z mechanikiem i lekturze opracowań w internecie, okazało się to normalne.. Osobiście zawsze zmieniam bieg z wciśniętym hamulcem, a przy zatrzymywaniu sie na stałe najpierw wrzucam ręczny a dopiero potem na P. Wciśniety hamulec przy zmianie biegów, oraz hamulec ręczny przy wrzucaniu na P, maja eliminować jakieś niepotrzebne napięcia w skrzyni i układzie przeniesienia napędu.

pozdr.

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 06, 2006 11:05 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 13, 2004 4:09 am
Posty: 33
Lokalizacja: Września (wielkopolskie)
Powiedzcie koledzy czy ktoś zna jakis dobry warsztat w Poznaniu ?
Ja również mam małe problemy z automatem. Mam wrazenie jakby sprzęgło się "ślizgało" podczas zmiany biegów :(

_________________
MB 123 300D 78' (sprzedany)
MB 124 250D 87' (sprzedany)
Obecnie MB 124 300D 86' automatic
Koledzy ! Koniecznie wejdźcie na www.cb-radio.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 06, 2006 2:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
~Raulo ja tez tak mialem ze mi sie jakby slizgalo sprzeglo przy zmianach biegow...u mnie okazal sie modulator do wymiany i do wyregulowania, ale w takim przypadku moze tez byc walnienty sterownik, jak mowil mi moj mechanik - ale warsztatu w Poznaniu nie znam tylko Lodz.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 06, 2006 6:55 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lut 24, 2006 5:03 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Jesli chodzi o dobry warsztat to Tarnowo Podgórne (kilka kilometrów za Poznaniem trasa Świecko) szczerze polecam, zajmuja sie tam tylko MB. Jeśli bedziesz zainteresowany moge podać namiary. Pozdrawiam wszyskich :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 5:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
adam.ok pisze:
chyba wyraziłem się nie jasno, zmiana biegów na postoju oznacza że auto stoi a ja zmieniam bieg z D na R albo na P lub z R na N itego typu kombinacje i czuje szarpnięcia, jak jade jest idealnie..., jak miałem pontiaca trans sporta to mogłem przesówać tą wajchą w dowolną pozycje i nie czułem jak się biegi zapinaja, głaciutko chodziło, chyba że stałem na P pod górke albo z górki i wtedy przesówałem na D to troszke szarpnoł...


W każdym samochodzie z tylnym napędem przy wciśniętym hamulcu , w momencie włączenia D lub R będzie czuć szarpnięcie, w Pontiacu nie czułeś bo ma przedni napęd , czyli hamulcem blokujesz przednie koła w 100% , i w momencie kiedy półosie ruszą do przodu, koło ani drgnie. W MB jest tak że ( szczególnie w starszych gdzie tylne koła nie trzymają "na sztywno" po wciśnięciu hamulca ) przednie koła są trzymane w 100% a tylnie, w zależności od biegu , na D chcą jechać do przodu i auto siada , a na R chcą jechać do tyłu i auto podnosi tył do góry...
Trochę namotałem ale myślę że wiadomo o co chodzi.
Oczywiście przy bardzo dobrym stanie samochodu , nie powinno być szarpnięć tylko lekkie uczucie że napęd został załączony

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl