MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] Czy mam tylni most...(Updated) Co mam robic? Help!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17547
Strona 1 z 1

Autor:  Milosh [ wt mar 07, 2006 3:25 pm ]
Tytuł:  [W124] Czy mam tylni most...(Updated) Co mam robic? Help!

Witam ponownie Szanowne Grono Tęgich Głów

Mam mały problem

Jestem posiadaczem W124T 250D skrzynia 5-manual. Autko jest w idealnym stanie, silnik jak to się mówi "mruczy" [zlosnik] itp (w największe mrozy odpala, oleju nie bierze, pracuje bardzo cicho i gładko [smiech] . Niestety autko od kupna ma dość niskie osiągi jeśli chodzi o Vmax. Zaczynam powoli drążyć temat dlaczego. Dzis będąc w kanale spisałem sobie numery tylnego mostu. Z tego co mi mowiono to 3 ostatnie cyfry podaja nam jego przelozenie. Z danych technicznych gdzies tam wyczytalem, ze model kombi 250D ma przelozenie przekladni glownej 3,91 czyli ostatnie cyfry powinny byc 391, a nie sa. Pelna sekwencja cyfr z mojego mostu to: Gwiazda Mercedesa [zlosnik] 2013511408 wiec niby 4,08???? dodatkowo czy jest to most z W201????.

W momencie jak kupowalem autko sprawdzilem VIN ze stanem faktycznym. Wypas i w ogóle wszystko się zgadzało. Jakby ktoś ten VIN potrzebował do udzielenia mi sensownej odpowiedzi to go podaję:

WDB1241851F163492


Czekam na Waszą pomoc, za którą z góry serdecznie dziękuję

Pozdrawiam

Autor:  roadrunner [ wt mar 07, 2006 4:10 pm ]
Tytuł: 

Most faktycznie powunien mieć przełozenie 3,91, jednak nie jestem pewnien co do tego czy most ktory masz ma przełożenie 4,08 (W201 napewno nie mialo mostów o takim przełozeniu) nie jestem pewien co do tych ostatnich cyfr. Przełożenie mostu jest zawsze wybite patrzac od tyłu samochodu na płaszczyźnie do której jest przykręcany dekiel zamykajacy most. Jest tam taki trójkat gdzie wybite jest przełozenie Czasem potrzeba papieru ściernego i szczotki metalowej aby się do tego dokopać).

Autor:  VALENTINE123 [ wt mar 07, 2006 5:55 pm ]
Tytuł: 

Uporządkujmy:
A2013511408 -jest to numer pokrywy-dekla mostu ,a nie samego mostu.
Nieprawdą jest ,ze ostatnie numeru mostu wskazują jego przełożenie.

Dla Twojego auta ,idzie most o numerze A1243502414 o przełożeniu 3,91.

Autor:  Milosh [ wt mar 07, 2006 7:54 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za uporzadkowanie. Jesli mam dekiel od W201 to jak sprawdzic czy mam oryginalny most???

Autor:  VALENTINE123 [ wt mar 07, 2006 8:00 pm ]
Tytuł: 

Musisz znaleść właściwy numer mostu ,który gdzieś tam jest .

Autor:  laudan [ wt mar 07, 2006 11:20 pm ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
Dzieki za uporzadkowanie. Jesli mam dekiel od W201 to jak sprawdzic czy mam oryginalny most???


w124 i w201 maja duzo wspolnych czesci i czesto te same numery, wiec bym sie nie przejmowal deklem mostu.

Autor:  Milosh [ śr mar 08, 2006 12:23 am ]
Tytuł: 

THX za slowa otuchy i rzetelna iformacje. Bede szukal z drugiej strony dekla. Jak bedzie oryginal (a wszystko na to wskazuje) to drodzy panowie zajmiemy sie silnikiem, regulacja pompy wtryskowej itp. Wiele pytan mi sie nasuwa ale najpierw musze ustalic i wyeliminowac tylni most.

Wielkie dzieki

CDN

Autor:  Milosh [ śr mar 08, 2006 11:42 pm ]
Tytuł: 

Witam. Nowe newsy dla mozgokatow [zlosnik]

Sprawdzilem Ignacego Moscickiego = 3,91 czyli tak jak przypuszaczalem (no chyba, ze jakis niemiaszek pomylil 6 z 9 [smiech] i wstawil 3,91 zamiast mostu 3,61 z sedana - ale to raczej opcja futurystyczna. Zakladam, ze most jest orginalny.

Co ponadto:

1. Motor brzytwa - odpala w najwieksze mrozy (tak do -15 od 1 obrotu rozrusznikiem, ponizej -20 trzeba troche pokrecic - do 10s max ale od poczatku czuje sie, ze go "lapie"i ze "chce odpalic"

2. Zuzycie oliwy - almost 0 (zima po 10000 km od wymiany poziom oleju spadl moze o 2mm czyli zuzycie zadne. Latem moze troszke wiecej ale w normie.

3. Jak odpali prawie nie kopci. jak sie rozgrzeje - w ogóle

4. Na moj gust troche za duzo pali po miescie. Przy obecnych temperaturach ok 10l/100km przy supe oszczednej jezdzie. Nadmieniam, ze wiem jak ekonom. jezdzic autkiem, po drugie to nie moj pierwszy samochod (i do tego diesel [zlosnik]) wiec wiem jak nalezy sie z nim obchodzic. Przewaznie jezdze sam z prawie pustym bakiem wiec obciazenie minimalne. Producent = MB podaje dla tego modelu 9,5l w cyklu miejskim przy obciazeniu 2 osobami (o poziomie paliwa nie wspomne). Ponadto nadmieniam, ze jezdzac po miescie jezdze jak emeryt. B. powoli go rozpedzam, nie przeciagma na obrotach na poszczegolnych biegach itp. Caly czas 10l/100km. pomimo takiego trybu jazdy.

5. Filtry paliwa raczej ok.

6. Max predkosc latem na prostej = autobahn A4 Wroclaw-Katowice = max 162kmh/4500 rpm (z srednimi bólami) - katalogowo w prospekcie MB = 165km/h ale z tego co wiem to w rzeczywistosci sprzet powinien troszke wiecej pofrunac niz zanizona norma DIN. Moj dobry kolega ma taki sam model ale w waskiej listwie wiec chyba moc o jakies 2-4KM mniejsza, silnik "na oko" gorszy i glosniejszy od mojego a bez problemu osiaga 170km/h (oczywiscie jest to predkosc licznikowa)

7. Rozmiar moich opon to 195/65/15 - czyli ok. + stan opon super - dopiero po 1 sezonie.

8. Przebieg na blacie 200 tkm ale sadzac po zuzyciu innych el. 300 do max 400 tkm. (ja zrobilem nim 50tkm i NIGDY mnie nie zawiodl)

9. Autko od momentu resjestracji w PL (08.2004 - nie widzialo pompiarza)


Moje pytania to: Co z zaplonem? Do jakiego zakresu i co ile tkm nalezy zrobic przeglad pompy wytryskowej. Oczywiscie Wasze przemyslenia poza tymi danymi pomiarowymi jak najmilej widziane. POMÓŻCIE PLEASE

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw mar 09, 2006 7:21 am ]
Tytuł: 

To co piszesz to wszystko jest ok.Ja własnie tak miałem ze jezdziłem 300D(wiesz ktorym [szalone] ) no i zaraz poo nim na krotko miałem 250 td-czyli auto takie samo jak twoje.Powiem tak-byłem rozczarowany! auto duuuuuuuzo wolniejsze nieda sie nim jechac szybko bo zaraz sa wysokie obroty, i własnie tak paliło około 10l/100 niezaleznie czy jazda spokojna czy nie....Ogolnie w porownaniu do 300D to dno.Natomiast 300D to miala kopa -paliła mniej o jakis 1l/100.I podczas szybkiej jazdy miała małe obroty.
Podsumowanie-moim zdaniem to przyczyna jest w przełozenieu mostu.Niemiaszki to wymyslili ze jak kombi to bedzie moze ktos chcial załadowac duzo i trzeba wolniejszy most.Ja bym na probe dał most od sedana.Wymiana mostu w 124 to jest mało roboty -mozna na probe załozyc nawet lekko wyjacy-ale wtedy odrazu sie wyjasni sprawa max predkosci i zuzycia paliwa.No i trzecie wyjscie sprzedac i kupic 300D ale to rozwiazanie chyba cie nie interesuje.

Autor:  Milosh [ czw mar 09, 2006 8:09 pm ]
Tytuł: 

Siemanko Mr T [zlosnik]

Interesuje mnie KAZDE rozwiazanie. Zasiegne teraz Twojej opinii. Sedany mialy nastepujace przelozenia tylnego mostu: (M = manual, A = automat)
200D - 3,46(lub 3,91)M/3,46A
250D - 3,64M/3,07A,
300D - 3,46M/2,88A
Ktory most bys polecil najbardziej?. U kolego stoi rozwalone 300D z automatem wiec przelozenie 2,88 czy to nie bedzie przesada aby wrzucic je do mojego sprzeta??

To sa przelozenia mojej skrzyni biegow I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,81; R. 4,27 takie same przelozenia szkrzyn biegow maja modele

200D -5M, 250D - M, 300D - M (prawie to samo tylko 1 sie rozni)

Na ktory most sobie ostrzyc zeby????

Poza tym pisalem o predkosci Vmax - cos ponad 160km/h - byly srednie problemy osiagnac ta predkosc. Motorek wtedy mial 4500rpm i za ch......ja :evil: nie chcial jechac szybciej (0 obciazenia). Sprzet mojego kolegi - identyczny ino bardziej leciwy i sterany zyciem jechal szybciej i osiagal ta predkosc bez zadnych problemow.

Moj kuzyn kupil W201 2,0D 5 biegow w stanie super idealnym [zlosnik] . Autko prosto z DE. Wszystko bylo cacy tylko nie chcial jezdzic. kompresja ok, wsio ok a autko mogli wyprzedzac rowerzysci. Problem rozwiazala wizyta u pompiarza (Wozniki k. Cz-wy), ustawienie dawkowania dla poszczegolnych sekcji itp. Teraz chlopczyk zamyka blat w tej swojej W201. Naprawde sprzet fruwa i bardzo malo pali. Moze mojej pompce tez przydalby sie taki zabieg. Nie wiem co ile tys km i czy w ogole powinno sie cos robic z pompa.

Moze niech wypowiedza sie tez inny posiadacze 250TD jak tam u nich z osiagami i spalaniem???

Pomozta chlopy!

Dodano po 11 godzinach. 9 minutach.:

a moze ktos sie ze mna zamieni? sedan za kombi ??? [zlosnik]

No co z Wami Panowie???? Nikt nie ma pomyslu :(

Autor:  Milosh [ sob mar 11, 2006 10:49 am ]
Tytuł: 

Ponawiam prosbe o ocene sytuacji i fachowa porade.Nie wiem co robic. W autko trzeba wlozyc troche kasy (kosmetyka po zimie - polamany zderzak i inne pierdoly).Mam dylemat czy robic sobie woz o jakosci sprzeta z parkingu z Sindelfingen czy szukac sedana 250/300D. Nie ukrywam, ze bardzo licze na Was w kwestii doradztwa.

Czy bawic sie w regulacje pompy??? Please niech sie ktos wypowie co sie na pompkach zna.

Autor:  Troll007 [ pn mar 13, 2006 3:54 pm ]
Tytuł: 

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

tu masz watek, ktory zakladalem w zwiazku z moim problemem z 250d, masz tam miedzy innymi wyliczone spalanie w roznych warunkach

Na twoim miejscu sprawdzilbym wtryski i wyregulowal/naprawil pompe.
Dziwne jest to ze twoj motor nie wkreca sie na wieksze obroty niz te 4500, moze dostaje za mala dawke paliwa?

Katalogowo moj model jedzie 180km/h, ale na trasie jezdze spokojnie 110-120km/h przy obrotach 3000-3200.
130 i 140km/h to juz 3500-3800 obr. wiec wiecej nie ma sensu go pilowac.

Update do spalania z tamtego watku, po dotarciu wtryskiwaczy na autostradzie z pelnym obciazeniem przy 110km/h spala 6,9l. a na trasie pozamiejskiej bez obciazenia 6,6l.
Miasto (Wrocław a wiec korki,dziury ciagle zwalnianie i przyspieszanie!) minimum 10,5l, norma to 11l.(skrzynia manualna przy temperaturach minusowych i odcinkach dziennych max 25km)
pozdrawiam

Autor:  Seweryn [ śr mar 11, 2009 12:16 am ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Podsumowanie-moim zdaniem to przyczyna jest w przełozenieu mostu.Niemiaszki to wymyslili ze jak kombi to bedzie moze ktos chcial załadowac duzo i trzeba wolniejszy most.Ja bym na probe dał most od sedana.

Odświeżając wątek - czy most od sedana pasuje fizycznie do kombi i odwrotnie? Czy ktoś z Was robił taką przekładankę?

Pozdrawiam.

Autor:  Mirmur [ śr mar 11, 2009 12:24 pm ]
Tytuł: 

Seweryn pisze:
.. czy most od sedana pasuje fizycznie do kombi i odwrotnie?


Mocowanie mostu fizycznie pasuje. Różnica może być w przełożeniu oraz w wersjach czyli ABS, ASD, ASR a także flanszy wałka ataku i flansz półosi.

Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/