MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 5:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 29, 2006 7:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
witam...

przy ustawieniu na "E" (econo) trzeba depnąć do podłogi by zredukować bieg (kickdown), problem w tym ze redukuje do oporu tj. jadąc 80 km/h z 4 zrzuca na 2. (nagle na obroty wchodzi, ryk silnika itp...)
nie dokońca mi się to podoba :-?

przy ustawieniu na "S" juz jest duzo fajniej..
kickdown redukuje do oporu tj. z 4 na 2..
depnięcie prawie na full redukuje o oczko w dół np. z 4 na 3...
i tutaj moj problem, w 4 przypadkach na 10 redukuje ze sporym opoznieniem, a czasem się zdaży że nie zredukuje... co jest odpowiedzialne za to? można to jakoś wyregulować?

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 10:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Powiem ci ze ja swojej skrzyni dośc długo "sie uczyłem" aż wkoncu przyszedł ten pieknydzien w którym sie zgralismy .. Przy wyprzedzaniu draznilo mnie to opuznienie ale przyzwyczailem sie do niego i jeszcze przed zjechaniem na lewy pas wciskalem ostzrej gaz i dopiero zaczynalem wyprzedzanie .. albio recznie lewarowalem ja na 3 i ogien ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
Post: śr mar 29, 2006 11:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
SoYeR pisze:
witam...

przy ustawieniu na "E" (econo) trzeba depnąć do podłogi by zredukować bieg (kickdown), problem w tym ze redukuje do oporu tj. jadąc 80 km/h z 4 zrzuca na 2. (nagle na obroty wchodzi, ryk silnika itp...)
nie dokońca mi się to podoba :-?


Z tego co ja sie orientuje znaczy to ze nie zawsze ci działa przelacznik z E na S, bo po ustawieniu na E nie powinien redukowac przy pomocy magicznego przycisku - a wiec powinien redukowac góra o jeden bieg przez mocne wcisniecie pedalu gazu (bez naciskania przycisku).

Pozatym w automacie to normalne ze cisnienie musi mus sie zebrac zeby zredukowal, stad te pewne opoznienia po depnieciu, czy moze sie myle?

Ale to fakt z automatem trzeba sie zgrac, dziwaczne jak ustawienie stopy na pedale zmienia charaktersystyke pracy skrzyni [zlosnik]

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 12:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
zebda pisze:
Z tego co ja sie orientuje znaczy to ze nie zawsze ci działa przelacznik z E na S, bo po ustawieniu na E nie powinien redukowac przy pomocy magicznego przycisku - a wiec powinien redukowac góra o jeden bieg przez mocne wcisniecie pedalu gazu (bez naciskania przycisku).


Coś chyba nie masz racji [oczko]

Redukuje i tu i tu za pomocą przycisku kick - down, tryb S służy do przeciągania poszczególnych biegów.

Jeżeli skrzynia jest ustawiona w tryb E i jadąc 40 km/h wciśniesz nagle pedał gazu aż do przycisku kick - down, to auotmat zredukuje z 4 na 2 bieg, a raz mi się nawet zdarzyło że zredukował na pierwszy :o I nie mogłem kierownicy utrzymać jak wyrwał, mim , że był na E [szalone]

Ale co fakt to fakt, w automat trzeba się wjeździć [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 1:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
wiedzmin pisze:
Przy wyprzedzaniu draznilo mnie to opuznienie ale przyzwyczailem sie do niego i jeszcze przed zjechaniem na lewy pas wciskalem ostzrej gaz i dopiero zaczynalem wyprzedzanie

Z opóźnieniem nie ma problemu, jednak chciałbym by zawsze było takie samo.. a nie na zasadzie: czasem od razu redukuje, czasem troszkę później a zdarza się że niechce się zredukować..

wiedzmin pisze:
.. albio recznie lewarowalem ja na 3 i ogien ..

jestem zwolennikiem teorii że im mniej machania wajchą w automacie tym lepiej dla skrzyni...

dlatego tak mnie interesuje, czy można jakos regulować czas opóźnienia itp..

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 4:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
u mnie tylko o jeden bieg idzie w dół czyli z 4 na 3, i tez jestem ciekaw czy to można wyrególowąć? czy naprawiać trzeba skrzynie?
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 8:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
mam cwaniaka który przez 10 lat pracował w niemieckim serwisie MB i specjalizował się w naprawach i regulacjach ASB we wszystkich praktycznie modelach. Kiedyś zajął się moją skrzynią i od tego czasu powiem wam poezja............. Gość z przekonaniem twierdził że w W124 jest w sumie pięć miejsc regulacyjnych ASB i faktycznie po jego podejściu do tematu stwierdzam że zna się na rzeczy............jeśli któryś z was sobie z tym nie radzi tak jak ja to radzę się poddać i powierzyć swoje auto dobremu fachowcowi-to nie wstyd
Jeśli ktomuś nie straszna jazda do Gdańska to służę namiarami......


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 6:48 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
szykuje mi się wyjazd w okolice Olsztyna to może bym wpadł i do Gdańska ;)
trafic1980 pisze:
eśli ktomuś nie straszna jazda do Gdańska to służę namiarami....

podaj. ;) nie zaszkodzi...
A co znajomy uważa odnośnie wymiany oleju w starej skrzyni, gdzie niema 100% pewności czy był regularnie wymieniany??

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 11:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
Dzwońcie do firmy CNF w Gdańsku ul. Osowski Zakątek 21
tel. (058) 554-55-35
lub tel.(058) 552-59-09
prosić o szefa(majstra) działu mechanicznego w tej firmie.
Gość poza fachową wiedzą posiada również istną składnicę używanych ASB do najróżniejszych modeli MB.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl